Fägg
äeröxx kirjoitti:Fägg kirjoitti:Ja sama paska täällä vieläkin, ja en muista kerroinko aikasemmin jo mutta röpötys&pätkiminen jatkuu ainakin siihen saakka kunnes saa edes vähän vauhtia vaikka loivasta alamäestä, mutta joskus riittää että on tarpeeksi kauan pysähtynyt. Ainakin tuntuu siltä, en varmaksi lyö.
Liian iso suutin?
74, toimi vielä pari viikkoa aikasemmin aika huomattavasti paremmin paremmin (silloinkin takkuili muutamat kerrat). Vireinä stage6 pro replica, malossin pun. vp- ja kytkinjouset.
Jaaso
- Pyörä:
- Aerox -00
Mulla kun testasin tuossa huippuja niin röpötti ja pätki ihan perkeleesti eikä kiihtyny mihinkään.
Noh, ajoin siihen pihaan ja iskä vääns jotaki ruuvia kaasarista.Sitte toimi täydellisesti.
En vaan nähny mitä se vääns ko olin vielä siinä mopon päällä, mutta kokeile jotaki väännellä jos vaikka
alkas toimiin.
E:Mulla on siis pro replica,mallosi keltanen vp,4,3g rullat ja jotku kytkinjouset vireinä ja 75 suutin.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Isäs kääntöi seos/ilmaruuvia. Se on siinä tyhjäkäynti ruuvin vieressä.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Yam4ha kirjoitti:Isäs kääntöi seos/ilmaruuvia. Se on siinä tyhjäkäynti ruuvin vieressä.
...jonka ei pitäis vaikuttaa mihinkään muuhun kuin tyhjäkäyntiin ja 1/8 kaasuun.
Jotain muutakin siellä moottorissa tapahtui, ei seoruuvin ruuvaaminen vaikuta täyskaasulla ajettaessa.
Tai sitten sulla kävi kuten mulla aikoinaan, kun vakiosuperporttia lähettiin virittämään, isä veti männän päältä viilalla jonkunverran pois, ja männän helmasta vähän. Mopo tuntui kulkevan ihan hillittömästi verrattuna vakioon. Koitin tässä aikaa sitten lyödä sen männän takasin kiinni ja verrata sitä vakioon, huiput oli joku 3km/h vakiota paremmat ja kiihtyvyyskin vain marginaalisesti parempi. Kun oma isä jonkun homman tekee, oletetaan että se osaa sen täydellisesti, eikä oteta huomioon sitä, että isän tiedot voi olla joltain 80-luvulta, ja uuden koho kaasarin ruuvit sekottaa moottorisahan kaasarin ruuveihin, jotka toimii ihan eri tavalla.
TTeukka
Morjes! Mikä olis hyvä ja suht halpa virisetti kikkailuun? täysin vakio roxi alla joten mitä tehdä? vm. 07
Nahkela
- Pyörä:
- Aerox -11
http://www.racing-planet.de/luftfilter- ... jiptrb3e30Kannattaisko tuollaista suodatinta harkita? Kokemuksia?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
Jos haluaa räyhäkästä ulkonäköä hakea niin miksei. Tuo on kuitenkin huonommmin suojassa kuralta, vedeltä ja muulta moskalta kuin vakioputsari joten sateella voi tulla ongelmia toimivuuden kanssa. Imuäänet todennäköisesti kasvavat, merkittävää tehonlisäystä ei kannattane odottaa ellei mopoon ole tehty muita muutoksia. Vakioputsarin ahdistaessa suosittu ja käytännöllinen ratkaisu on vapaammin hengittävän suodatinelementin vaihto vakioputsariin.
TTeukka kirjoitti:Morjes! Mikä olis hyvä ja suht halpa virisetti kikkailuun? täysin vakio roxi alla joten mitä tehdä? vm. 07
Halvin ratkaisu on kuirtusten poisto, rahallinen panostus on kympin luokkaa kun ostat muutaman suuttimen. Eri tasoisia virityspaketteja suuntaa antavin hinnoin on listattu myös
Tietopankin artikkeliin.
Rajis-
- Pyörä:
- Bemari, KTM
Mites pitkälle roxin perävälit riittää? Ja nehän sopii boosteriin suoraan?
Osaa kaupan!Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Nahkela
- Pyörä:
- Aerox -11
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Vakioputsarin ahdistaessa suosittu ja käytännöllinen ratkaisu on vapaammin hengittävän suodatinelementin vaihto vakioputsariin.
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/ilman ... -5915.htmlNo kuulostaapa hyvältä, tuollainenko auttaa jo?
Sudee
- Pyörä:
- -tön
No ei tuo tehoa kyllä varsinaisesti tuo, mutta erittäin hyvä muuten. Vauhtiviivatarra tarkoitti varmaankin ns. "kunnon" vaparia eli esim. Pipercrossia.
_otou_
- Pyörä:
- Roxi, Detsi ja Tiikeri ;P
TTeukka kirjoitti:Morjes! Mikä olis hyvä ja suht halpa virisetti kikkailuun? täysin vakio roxi alla joten mitä tehdä? vm. 07
Kyllä sillä saa vakionakin keulittua
Itse ainakin sain vaikka ei ollut kuin prikka pois ja nytten on 10% jäykempi vp-jousi ja 15% jäykemmät kytkinjouset ni nousee vähän helpommin
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Itse ainakin sain vaikka ei ollut kuin prikka pois
Eihän se sitten enää ole vakio jos sieltä on prikka pois -.-
äeröxx
- Pyörä:
- Yamaha Aerox
Mihis hienoo paikkaa sais vilkut laitettuu taakse roxii?
LaneKit
- Pyörä:
- Haussa
Osta vilkulline takavalo
a-r-t-t-u
missä voi olla vika kun aeroxini kylmänä liikkuu vallan mainiosti mutta kun se lämpeää niin meno muuttuu jotenkin nuhaisemmaksi ja muuta viriä skootterissa ei ole kun prikka pois ja technigas silent pro putki.
olen vaihtanut vp jousen stage 6 mediumiin, sitten laittanut 4,7 g rullat, ja ostanut uuden kytkimen mutta silti kun sen kone on lämmin niin sen meno on nuhaista ja voiko tuo vp jousi mukamas löystyä jo 300km vaihdon jälkeen? vai onko vika sitten hihnassa kun se meno on puolikaasulla sellaista että se skootteri alkaa nykimään eikä liiku ollenkaan tasaisesti ja sitten myös kiihdyttäessä kierrokset laskee jostain 7500rpm:stä 6000-6500rpm ja sitten lämpöisenä liikkellelähtö on välillä vaikeaa johonkin 10 km/h asti
laittakaas nyt sitte vastauksia näihin mun kysymyksiin ja kysykää tarkemmi jos ette saanu selvää!
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista