anakonda94 kirjoitti:Kuis tää menee jyrkäs mäes?
Alamäkeen menee niin paljon kuin kone antaa myöden? Itsellä huiput alamäkeen 70km/h, vakiolla.
älä koskaan vertaa vakioputkea tehoputkeen, vaikka ois mitkä maailman hukkaputket otettu pois.. ku ne on käytännös kaks aivan eri maailmaa...hilzzer kirjoitti:Gp1 Revolution kirjoitti:No on, enkai muuta väittänytkään? edelleen se on varmaan maailman tehokkain pytty, ku kert melkee 90 päästää ilma kurei ja vakio putkel...|tomi| kirjoitti:Gp1 Revolution kirjoitti:hullulta tuntuu, mut onpahan varmaan maailman tehokkain 50 cc vakiopytty......
Eiköhän se oo samanlainen pytty kuin muissakin Piaggion koneellisissa (missä nestejäähdytys)
Ihmeellistä rutinaa..
Siis vakioputkella mistä on hukkaputket tukittu. Tällöin se on käytännössä sama kuin tehari paitsi, että se ei näytä teharilta. Vakioputken katalysaattori saattaa tosin hieman pudottaa tehoja tehariin verrattuna, mutta hyvin vähän.
Gp1 Revolution kirjoitti:älä koskaan vertaa vakioputkea tehoputkeen, vaikka ois mitkä maailman hukkaputket tukittu.. ku ne on käytännös kaks aivan eri maailmaa...hilzzer kirjoitti:Gp1 Revolution kirjoitti:No on, enkai muuta väittänytkään? edelleen se on varmaan maailman tehokkain pytty, ku kert melkee 90 päästää ilma kurei ja vakio putkel...|tomi| kirjoitti:Gp1 Revolution kirjoitti:hullulta tuntuu, mut onpahan varmaan maailman tehokkain 50 cc vakiopytty......
Eiköhän se oo samanlainen pytty kuin muissakin Piaggion koneellisissa (missä nestejäähdytys)
Ihmeellistä rutinaa..
Siis vakioputkella mistä on hukkaputket tukittu. Tällöin se on käytännössä sama kuin tehari paitsi, että se ei näytä teharilta. Vakioputken katalysaattori saattaa tosin hieman pudottaa tehoja tehariin verrattuna, mutta hyvin vähän.
älä koskaan vertaa vakioputkea tehoputkeen, vaikka ois mitkä maailman hukkaputket otettu pois.. ku ne on käytännös kaks aivan eri maailmaa...
Miksi derbi valmistaisi itse tehoputkia mopoihinsa? Eihän tuossa ole järkeä, kun ESIM. leovince valmistaa putkea, jotai SAISI varmasti puolet halvemmalla kuin tätä kuvitteellista derbin OMAA tehoputkea.. MUTTA tästä tulee kohta bannit kaikille joten eiköhän jätetä tämä kiistely tähän, joka tapauksessa jos joku teistä nyt laittaa tämän mopon kulkemaan 85km/h poistamalla moposta osia, ni laittakaahan sitten videota.kiitos.hilzzer kirjoitti:älä koskaan vertaa vakioputkea tehoputkeen, vaikka ois mitkä maailman hukkaputket otettu pois.. ku ne on käytännös kaks aivan eri maailmaa...
Useita vuosia olen leikkinyt mopoilla. Olen käyttänyt siinä tehoputkia kuin muitakin. Ero ei ole merkittävä niissä pyörämalleissa jotka on keinotekoisesti kuristetu, kuten nykyään monet skootterit. Deribikin on suunniteltu alunperin kulkemaan lujempaa, mutta jotta sitä saataisiin Suomessa myydä, on se väkisin kuristettava Suomen lainsäädäntöä vastaavaksi. Pakoputkikin on siis alunperin suunniteltu siihen noin 80km/h nopeuteen, minkä jälkeen siihen on lisätty kaksi onttoa putkea, mitkä generoivat pyörrevirtauksia putkeen vähentäen tehoja. Tehoputki ei siis näin ole niin kummallinen kapistus kuin mainostetaan, siinä vain ei satu olemaan noita kuristuksia.
Toki jos tehoputki on loistavasti optimoitu voi siinä toki olla pieni ero modettuun alkuperäiseen nähden, mutta mistään eri maailmojen eroista en lähtisi puhumaan. Uskon nimittäin vahvasti, että myös Derbin suunnittelijat osaavat rakentaa optimaalisen pakoputken siinäkuin tehoputkia suunnittelevat firmatkin. Jos kuitenkin, hyvä lukia olet erimieltä, haluaisin kovasti kuulla miksi Derbi ei itse valmista ns. "tehoputkia" mopoihinsa vakiona maissa missä 50cc skootterit myydään kuristamattomana? (monet Etelä-Aasian maat)
Miksi derbi valmistaisi itse tehoputkia mopoihinsa? Eihän tuossa ole järkeä, kun ESIM. leovince valmistaa putkea, jotai SAISI varmasti puolet halvemmalla kuin tätä kuvitteellista derbin OMAA tehoputkea.. MUTTA tästä tulee kohta bannit kaikille joten eiköhän jätetä tämä kiistely tähän, joka tapauksessa jos joku teistä nyt laittaa tämän mopon kulkemaan 85km/h poistamalla moposta osia, ni laittakaahan sitten videota.kiitos.