Fude Skootteri

jarppa91
Liittynyt:
18.2.2006 13:15

ViestiKirjoittanut jarppa91 » 7.5.2010 11:54

-mättu- kirjoitti:
jarppa91 kirjoitti:Futeskalla ei ilmeisesti ole haluja tien päälle tälle kaudelle.

Kävin ajalemassa reilu viikko sitten Futeskalla. Totesin bensahanassa jo aiemmin olleen häikkää, joten tilasin uuden ja tilasin samalla myös uuden imukaulan. Tuossa vappuaattona kävin sitten heittämässä pienen rundin, edelleen oli bensansaannissa häikkää joten ajattelin vapun juhlia ja ruveta sitten toimeen. Sunnuntaina sitten vaihtelin hanan ja imukaulan. Riemuissani tempaisin jo ajokamppeetki päälle mutta ei - eipä lähtenyt käyntiin. Syynä kipinän katoaminen :paha:

Startti pyörittää. Sivujalan tappokatkaisija toimii normaalisti. Tulpanhattu on uusi, johdossakaan ei ole vikaa ja kaverilta lainasin toimivan puolan - ei niin mitään. On liittimiä liikuteltu ja ylimääräiset shaisset putsailtu. CDI-boksinkin otin sisälle, josko ois kosteutta päässyt sinne.

Ite eppäilisin kosteudesta johtuvaa vikaa, vappuna tuli aika rankasti vettä. Alkaa kohta sekin vaihtoehto haihtua kirjaimellisesti ilmaan, kun aurinko on lämmitellyt jo muutaman päivän pyörää parkkipaikalla.Magneettoa en ole alkanut vielä tutkimaan.
Mutta tuntuu jotenkin tyhmältä, että käytännössä suoraan ajosta katoaa kipinä.

Herra Virtasella meni ilmeisesti vappu vähän pitkäksi... :roll:



Ootko kattonu tulpan, Tulpanhatun tai puolan?


Oon kattonut, kuten pitäs tekstistäkin tulla ilmi ;)

Kaverilta olen em. lisäksi kokeillut toimivaa CDI-boksiakin. Eli tässä ei ole enään juuri vaihtoehtoja kuin yksittäinen liitos/johto joka temppuilee tai sitten käämitys. Mut sekin selvinnee tässä viikon sisällä jahka saan kaverilta lainattua taasen osia.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 7.5.2010 15:53

http://www.virijavara.fi/shop/?3,variaa ... ullat-4-0g
http://www.virijavara.fi/shop/?70,63cc- ... -vkolla-18
http://www.virijavara.fi/shop/?28,kytki ... 00-rpm-pun.
http://www.virijavara.fi/shop/?26,varia ... 00-rpm-pun.
powerfilter
tarviiko toisen putken?
Toimiiko noilla ja mikä tyhjäkäynti ja pääsuutin pitäis olla?
Paljon tolla kuluttais bensaa? jos matkavauhti olis jonku 55.
Paljon menis?
PS: http://www.virijavara.fi/shop/index.php ... la-31000-v onko toi oikeesti hyödyllinen?
Ja kai noi kaikki käy toho GY6 koneesee?
E: http://www.virijavara.fi/shop/index.php ... utin-pd19j käykö toi suoraan? Nouseeko bensankulutus?
http://www.virijavara.fi/shop/index.php ... ra-sininen kannattaako toi?
Tarkoitus olis saada kiihtyyn iha vitusti siihen 60 ja huiput olis alle 65. Ja paljon toi veis noilla bensaa satasella. Ja käykö tohon kaasariin samat suuttimet ku dellorto phpg?
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
-mättu-
Liittynyt:
20.7.2009 17:17

ViestiKirjoittanut -mättu- » 7.5.2010 17:44

mikäköhän mahtaa olla kun aluksi ei kierrä mitään jos vaikka suoralla kiihdyttää, mutta kun alamäkeen menee ja saa vauhtia nii moottori alkaa kiertää. Voisiko olla vika varissa kun on kymcon etuvari. Vai männän renkaat vai venttiilien säädöt?
Henkka13
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.1.2007 20:27

ViestiKirjoittanut Henkka13 » 12.5.2010 22:17

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=194-1000

meneekö toi hihna solifer speediin?

jos ei niin voiko joku linkkaa moposportin sivuilta siihen sopivan hihnan..?

siis tähä:

http://www.solifer.com/media/kuvapankki/Speed.jpg
NNitroX
Liittynyt:
7.3.2010 23:08

ViestiKirjoittanut NNitroX » 12.5.2010 22:39

-mättu- kirjoitti:mikäköhän mahtaa olla kun aluksi ei kierrä mitään jos vaikka suoralla kiihdyttää, mutta kun alamäkeen menee ja saa vauhtia nii moottori alkaa kiertää. Voisiko olla vika varissa kun on kymcon etuvari. Vai männän renkaat vai venttiilien säädöt?


Liian painavat rullat ?
Monokkelizzz
Liittynyt:
22.5.2009 21:58

ViestiKirjoittanut Monokkelizzz » 13.5.2010 10:16

Pitäs virtalukko ottaa veke ja vaihtaa. Miten ton vanhan saa pois helpoiten?
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 13.5.2010 12:08

Monokkelizzz kirjoitti:Pitäs virtalukko ottaa veke ja vaihtaa. Miten ton vanhan saa pois helpoiten?

Eka kaikki katteet eestä pois. En muista oliko fudessa pyöreepäiset "sinetti" ruuvi vaiko perus 10mm, mutta jos päät on "sinetöity", niin ne lähtee helposti iskumeisselillä tai rautasahalla, kun tekee keskelle viillon ja pyöräyttää suorapää ruuvarilla auki. Sitten vaan uus tilalle kahella normi 10mm pultilla...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Orsuu
Pyörä:
Derbi, Jinq, SF 2
Paikkakunta:
Lappi
Liittynyt:
6.5.2009 20:55

ViestiKirjoittanut Orsuu » 14.5.2010 17:11

Nyt olis fuden osia kaupan. Melkein kaikki osat löytyy YV:tä jos kiinostaa!
-mättu-
Liittynyt:
20.7.2009 17:17

ViestiKirjoittanut -mättu- » 15.5.2010 1:06

NNitroX kirjoitti:
-mättu- kirjoitti:mikäköhän mahtaa olla kun aluksi ei kierrä mitään jos vaikka suoralla kiihdyttää, mutta kun alamäkeen menee ja saa vauhtia nii moottori alkaa kiertää. Voisiko olla vika varissa kun on kymcon etuvari. Vai männän renkaat vai venttiilien säädöt?


Liian painavat rullat ?



4,5g et en oikee usko
olppe
Pyörä:
Yamaha YZ250F -07
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
18.12.2007 17:33
Skoba

ViestiKirjoittanut olppe » 15.5.2010 11:03

Eli kertokaas mitä öljyä tälläsee 4-tahti kiinanskobaa pitää laittaa ja pitääkö öljyä lisätä vai vaihtaa kokonaan :nolo:
jarppa91
Liittynyt:
18.2.2006 13:15

ViestiKirjoittanut jarppa91 » 15.5.2010 11:59

olppe kirjoitti:Eli kertokaas mitä öljyä tälläsee 4-tahti kiinanskobaa pitää laittaa ja pitääkö öljyä lisätä vai vaihtaa kokonaan :nolo:


Itte olen käyttänyt 10w-40 moottoriöljyjä skootterissani. Suositus taitaa olla 10w-30. Erona näissä on ainoastaan se, että tuo 10w-30 on hieman juoksevampaa kuumemmissa lämpötiloissa. Omassa kamppeessani sinne menee 0.8 litraa. Kyllä ne on suositeltavaa vaihtaa ne öljyt vähintääkin kerran vuodessa, tottakai kilometreistä ja ajotavasta riippuen. En muista mitä sanotaan huoltokirjassa kuinka tiheää ne täytyy vaihtaa, mut kyllä skootterissa sellainen 4-5 tonnia tai kerran vuodessa on ihan hyvä vaihtoväli. Ittehän vaihan ajokauden alussa ja lopussa, kilometreistä riippumatta :)

Jos öljyt on vähänä niin lisätä täytyy jokatapauksessa, oli ne sitten uudet öljyt tai vanhat. Vanhojen kohdalla kannattee tietenkin harkita jo vaihtoakin. Ja jos syö öljyä niin syy tähän kannattaa myös selvittää.

Jos jollakin on kirjaset vielä tallessa niin voi täsmentää mitä soosia sinne suositellaan ja millä vaihtovälillä.
olppe
Pyörä:
Yamaha YZ250F -07
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
18.12.2007 17:33
.

ViestiKirjoittanut olppe » 15.5.2010 12:48

jarppa91 kirjoitti:
olppe kirjoitti:Eli kertokaas mitä öljyä tälläsee 4-tahti kiinanskobaa pitää laittaa ja pitääkö öljyä lisätä vai vaihtaa kokonaan :nolo:


Itte olen käyttänyt 10w-40 moottoriöljyjä skootterissani. Suositus taitaa olla 10w-30. Erona näissä on ainoastaan se, että tuo 10w-30 on hieman juoksevampaa kuumemmissa lämpötiloissa. Omassa kamppeessani sinne menee 0.8 litraa. Kyllä ne on suositeltavaa vaihtaa ne öljyt vähintääkin kerran vuodessa, tottakai kilometreistä ja ajotavasta riippuen. En muista mitä sanotaan huoltokirjassa kuinka tiheää ne täytyy vaihtaa, mut kyllä skootterissa sellainen 4-5 tonnia tai kerran vuodessa on ihan hyvä vaihtoväli. Ittehän vaihan ajokauden alussa ja lopussa, kilometreistä riippumatta :)

Jos öljyt on vähänä niin lisätä täytyy jokatapauksessa, oli ne sitten uudet öljyt tai vanhat. Vanhojen kohdalla kannattee tietenkin harkita jo vaihtoakin. Ja jos syö öljyä niin syy tähän kannattaa myös selvittää.

Jos jollakin on kirjaset vielä tallessa niin voi täsmentää mitä soosia sinne suositellaan ja millä vaihtovälillä.

Tänks!
jarppa91
Liittynyt:
18.2.2006 13:15

ViestiKirjoittanut jarppa91 » 18.5.2010 18:14

Jos jollakulla on myydä magneeton käämitystä vm-03 Fudeen, ei muutaku YV:tä laittelemaan!
Henkka13
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.1.2007 20:27

ViestiKirjoittanut Henkka13 » 19.5.2010 1:09

Lähteekö enemmän ääntä jos leikkaa tosta putkesta sen pillin pois ja poraa sitä reikää pikkusen isommaksi?

Nii ja missäs nois san remoissa on ollu yleensä ne rajottimet?

CDI:ssä vai se kaasarin tappi..?

Nii ja meneekö tohon vakio tulppaan NGK:n tulpanhattu suoraan?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 19.5.2010 8:48

Lähtee enemmän ääntä. Rajoitin sijaitsee yleensä CDI-boksissa. Jossain malleissa ainakin 03-05-vuosimalleissa on CDI-boksissa nappi josta saa säädettyä onko rajoitin päällä vai ei. Jos otat kaasarista tapin pois niin se tuo lisää vääntöä, kulkua ja vie enemmän bensaa. Tapin poistolla ei kulkuun ja vääntöön ole suurta eroa, mutta suosittelisin ottamaan sen pois.
Aerox/Nitro osia

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista