BatteriI
- Pyörä:
- Beta rr50 motard '10'
- Liittynyt:
- 10.8.2009 19:58
NO NII!!!
Nyt on mun jog r ''04'' mallista otettu prikka pois ja hukkaputki tukittu. Kulkee mittariin 68-75 välillä. Ollaa mitattu kaveril ja se heittää femmal se mittari, aion koht vaihtaa suuttimen ja viilaa pakoaukkoa. Löysin sen pakoukon kurin ku kiinnitin takasin pakoputkee hukkiksen tukkimisen jälkee
Nii että kyllä jog r saa viritettyä 70 ilman teharia. kertokaa onko enemmän ''isoja'' kureja ku variaattorin prikka, hukkaputki ja kuristettu pakoaukko?
Viimeksi muokannut BatteriI päivämäärä 20.8.2009 21:48, muokattu yhteensä 1 kerran
zokki03
- Paikkakunta:
- Anjalankoski
- Liittynyt:
- 7.1.2006 23:04
BatteriI kirjoitti:NO NII!!!
Nyt on mun jog r ''04'' mallista otettu prikka pois ja hukkaputki tukittu. Kulkee mittariin 68-75 välillä. Ollaa mitattu kaveril ja se heittää femmal se mittari, aion koht vaihtaa suuttimen ja viilaa pakoaukkoa. Löysin sen pakoukon kurin ku kiinnitin takasin pakoputkee hukkiksen tukkimisen jälkee
Nii että kyllä jog r saa viritettyä yli 70 ilman teharia. kertokaa onko enemmän ''isoja'' kureja ku variaattorin prikka, hukkaputki ja kuristettu pakoaukko?
koko 50cc pytty on ISO kuri! 80 cc kiiinni vaa ja tsajajaja. : DD
no ei nyt sentää.
ei siin oo mitää isompii kurei.
Dexter_94
- Liittynyt:
- 15.8.2009 10:50
Joo, itellä on toi Yamaha JogR -09 ja hitaassa vauhdissa esim. kiihdytyksessä mopo tärisee ja rutisee oudosti lisäksi mopo ei tahdo lähteä liikkeelle kovin hyvin... Sisään ajoa on tosin vasta ajettu n. 300km. että vaikuttaisiko tämä asiaan? Isäni epäili että ensimmäisenä mainittu ongelma johtuu siitä että mopon kytkin luistaa... Mikäli näin on niin miten minun tulisi toimia?
Carbin
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 26.9.2004 10:16
Kysytäämpäs teiltä nuoremmilta kun ei omat aivot enää riitä.
Ongelmana on siskoni skode joka on juuri tälläinen Jogi.
Skode alkaa hyytymään vauhdissa ihan kuin jokin tukkisi ilman saannin. kaasari on puhdistettu useaan kertaan ja tulpan vaihdoin juuri tänään, mutta ongelma jatkuu. Mopossa on kurit paikallaan mutta mielessä kävi että vakio suutin olisi liian pieni tai sitten vakioilman putsari hörppää vettä läpi.
Onko teillä muilla ollut vastaavaa "hyytymistä" jogeissa?
Onhan tuossa vielä takuu jäljellä mutten vain laiskuuttani jaksa sitä autoon nostaa ja ajaa liikkeelle katsomisen alle.
Ja samaan syssyyn: Löytyykö tuosta ne perus kurit eli prikka ja hukkis? Sisko haluaisi että ottasin ne samalla veks kun kerta tuota rävellän. Mites muuten sylinteri jos sen myös ajaisi töissä virtauspenkissä ja vähän avartaisi, onko siinä materiaali kuin varaa jyrsiä?
Not real power, just turbo shit.
BatteriI
- Pyörä:
- Beta rr50 motard '10'
- Liittynyt:
- 10.8.2009 19:58
Minun joggi hyyty ainoostaa ylämäkee, mutta siitä päästii ku otettii kureja pois.
Joo, luultavasti 09 on samat kurit ku 04 malleissa. Eli variaattorin prikka, hukkaputki ja kuristettu pakoaukko. Ilman prikkaa mopo menee n. 60 ja jos ottaa viel hukkiksenki nii n.70 (ainakin minun mopo)
On siitä vielä varaa jyrsiä pakoaukolta. Riippuuhan se vauhti myös ajajan painosta, nuo on niin laiskoja ettei esim poliisi setä päässyt sillä tutkaan kuin vain 61
Olen harkinnut suuttimen vaihtoa ja ostanut jo oikean kokoisen suuttimen, mutta jätin homman siihen kun huomasin miten vaikeassa paikassa se oli.
Carbin
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 26.9.2004 10:16
BatteriI kirjoitti:Minun joggi hyyty ainoostaa ylämäkee, mutta siitä päästii ku otettii kureja pois.
Joo, luultavasti 09 on samat kurit ku 04 malleissa. Eli variaattorin prikka, hukkaputki ja kuristettu pakoaukko. Ilman prikkaa mopo menee n. 60 ja jos ottaa viel hukkiksenki nii n.70 (ainakin minun mopo)
On siitä vielä varaa jyrsiä pakoaukolta. Riippuuhan se vauhti myös ajajan painosta, nuo on niin laiskoja ettei esim poliisi setä päässyt sillä tutkaan kuin vain 61
Olen harkinnut suuttimen vaihtoa ja ostanut jo oikean kokoisen suuttimen, mutta jätin homman siihen kun huomasin miten vaikeassa paikassa se oli.
Ok kiitoksia infosta, pitänee siis purkaa talvella ja viilailla lisää niin pääsee siskokin mäet ylös vielä ensi kesänä
Not real power, just turbo shit.
BatteriI
- Pyörä:
- Beta rr50 motard '10'
- Liittynyt:
- 10.8.2009 19:58
Carbin kirjoitti:BatteriI kirjoitti:Minun joggi hyyty ainoostaa ylämäkee, mutta siitä päästii ku otettii kureja pois.
Joo, luultavasti 09 on samat kurit ku 04 malleissa. Eli variaattorin prikka, hukkaputki ja kuristettu pakoaukko. Ilman prikkaa mopo menee n. 60 ja jos ottaa viel hukkiksenki nii n.70 (ainakin minun mopo)
On siitä vielä varaa jyrsiä pakoaukolta. Riippuuhan se vauhti myös ajajan painosta, nuo on niin laiskoja ettei esim poliisi setä päässyt sillä tutkaan kuin vain 61
Olen harkinnut suuttimen vaihtoa ja ostanut jo oikean kokoisen suuttimen, mutta jätin homman siihen kun huomasin miten vaikeassa paikassa se oli.
Ok kiitoksia infosta, pitänee siis purkaa talvella ja viilailla lisää niin pääsee siskokin mäet ylös vielä ensi kesänä
Korjaan että kyllä se mopo hyytyy vähän vieläkin. Syy saattaa tosiaan olla suuttimessa tai pakoaukon kurissa. Pakoaukko on kyllä melkein puoliksi ummessa, huomasin kun laitoin pakoputkea kiinni hukkiksen tukinnan jälkeen.
Joo tasasella se menee sen 70, mutta mäestä riippuen mopo menee 55-60. Ei se ole minua haitannu kun pääsee vakioiden ohi helposti
vimpatti
- Paikkakunta:
- Hollola
- Liittynyt:
- 25.6.2006 11:05
missäs täs sijaitsee vilkkurele? etukatteet on avattu mut en löydä mistää.
zokki03
- Paikkakunta:
- Anjalankoski
- Liittynyt:
- 7.1.2006 23:04
vimpatti kirjoitti:missäs täs sijaitsee vilkkurele? etukatteet on avattu mut en löydä mistää.
vilkunrele on siin mittaristos kiinni se pieni musta neliön muotoinen mötikkä.
Eizh
- Pyörä:
- Yamaha Aerox & Yamaha Jog R
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.7.2007 11:59
Mikähän olis vikana ku käynnistää mopoo sähköstartilla nii rupee naksumaa sillee jännästi, vm. 07 ja ajettu vähä päälle 8000km
jotain vakavaa?
Mmakkee
- Pyörä:
- Kawasaki KX250F -12
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 17.4.2009 21:14
Eizh kirjoitti:Mikähän olis vikana ku käynnistää mopoo sähköstartilla nii rupee naksumaa sillee jännästi, vm. 07 ja ajettu vähä päälle 8000km
jotain vakavaa?
Akku tyhjä tai starttirele paskana
Pöö
Eizh
- Pyörä:
- Yamaha Aerox & Yamaha Jog R
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.7.2007 11:59
Joo varmaa akku loppumas ku popit laitoin mopoon kii
mutta kuinka paljon mahtaa uus starttirele maksaa?
Mmakkee
- Pyörä:
- Kawasaki KX250F -12
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 17.4.2009 21:14
Varmaan jotain 15e-30e
Pöö
Eizh
- Pyörä:
- Yamaha Aerox & Yamaha Jog R
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.7.2007 11:59
Mmakkee kirjoitti:Varmaan jotain 15e-30e
Okei kiitti
BatteriI
- Pyörä:
- Beta rr50 motard '10'
- Liittynyt:
- 10.8.2009 19:58
kyseisen yamaha jog r saa kulkemaan 70km/h poistamalla variaattorin prikan ja tukkimalla hukkaputken.
Olen tehnyt nämä toimet ja moponi menee 70 (painan n.65kg). Saisin sen vielä 75-80 jos viilaisin pakoaukkoa suuremmaksi, vaihtaisin suuttimen isommaksi ja ostasin kevyemmät rullat.
Aattelin tehä noi hommat ens kesäks ku painan taas enemmän.
Paljonkohan maksais sellainen uusi ilmansuodatin josta kuuluisi kovemmat äänet? Ja kuinka ison suuttimen (suunnilleen) tarvitsen jos viritän 75? Olen ajellut tuolla vakiosuuttimella, taisi olla kokoa 62 (ei varmaa tietoa koosta). Olisin vaihtanut jo sen isompaan kun ostinkin jo 75 kokoisen, se on vain niin iso työ alkaa purkaa katteita ja muita osia tieltä.
Kannattaisiko ostaa myös uusi vauhtimittari kun mopo menee alamäkeen n.90, mutta mittari hakkaa kiinni 87 ja tippuu nollille. Korjautuu taas normaaliksi ku käynnistää uudelleen
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista