Fude Skootteri

avvine
Liittynyt:
27.5.2010 21:41
skootterin jako kohdalleen

ViestiKirjoittanut avvine » 27.5.2010 21:49

miten saan skootterin venttiilit kohdalleen kun vaihdoin kampi-akselin enkä merkinnyt nokka ketjuun enkä nokka akseliin mitään merkkejä missä oli irroittaessa. osaako joku auttaa??
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 28.5.2010 1:00

avvine kirjoitti:miten saan skootterin venttiilit kohdalleen kun vaihdoin kampi-akselin enkä merkinnyt nokka ketjuun enkä nokka akseliin mitään merkkejä missä oli irroittaessa. osaako joku auttaa??

Pieni vinkki; Magneettohan menee kiilalla oikeaan asentoon, magneetossa on ajoitustensäätöä varten se merkki ja nokka pitää olla tietyllälailla. Mitä saa kun yhdistää nuo?

Magneetto siis kiinni, lohkoissa on sellainen tietty kohta ajoitusten säätöä varten, magneetossa samoin (F). Ne kohdilleen ja silloin nokka niin, että pienet reiät on kannen tasalla ja iso reikä osoittaa kannesta poispäin. ;)

Nopeasti muistellen se on noin, ajatus/kirjoitusvirheet selitän älyttömällä univelalla. :D
Henkka13
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.1.2007 20:27

ViestiKirjoittanut Henkka13 » 28.5.2010 21:28

Meneekö tämä hihna solifer speediin ?

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=194-1000

täs on kuva skootterista mihin pitäs hihna löytää moposportista!

http://www.solifer.com/media/kuvapankki/Speed.jpg


tämä hihna EI käynyt:

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=6113397

Jos ei moposportista löydy tohon hihnaa niin onkohan virijavarassa? Ja jos on niin mikä sieltä?

Ja tarttis varman tiedon, niin ja, vanhaa hihnaa EI ole!

linkatkaa mieluiten moposportista toi hihna mut käy kyl tuolt virijavarastaki..
MkaNim
Pyörä:
MBK Nitro -00
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
10.4.2010 12:08

ViestiKirjoittanut MkaNim » 1.6.2010 21:43

Mikähän mättää kun fude race hyytyy kun laittaa kaasun pohjaan ja sitten taas noin 4sek päästä alkaa kulkemaan ja kun alkaa kulkemaan pakoputkesta kuuluu pientä ''pauketta''. pari viikkoa sitten meni suoralla sen 60 ja nyt menee just ja just sen 45-50 :/ Kiinni on 4.5g ja rajoitinjohto irti. Kiihtyvyyskin on melko löysää. :eek:
Henkka13
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.1.2007 20:27

ViestiKirjoittanut Henkka13 » 2.6.2010 0:35

Venttiilit?

Tulppa?

Kaasarin säädöt?
Taavi...
Liittynyt:
4.4.2009 21:26

ViestiKirjoittanut Taavi... » 3.6.2010 17:36

Mikäköhän tuossa rally 50:ssä on ku ei taho lähtä käymään, hain uuen tulupan ja vähä aikaaa hörisee ku antaa huikan ensi suoraan imukaulaan siitä letkun paikasta vaan siltikään ei lähe käymään. :|
ozQ
Liittynyt:
14.8.2008 16:47
Missä mättää

ViestiKirjoittanut ozQ » 4.6.2010 2:14

Laitoin kampi-akselin ajoituksen kuntoon (T merkki viivan kohdalle ja sen isoimman reiän ylöspäin kampi-akselista) Mutta kun pyörittää konetta pari kertaa on ajoitus eri kohdalla..

Vaihdoin 79cc pytyn ja uuden kampi-akselin eli voisiko se johtoa uudesta pytystä tai kampurasta? Nyt nokkaketjukin tuntuu kireämmältä kuin purkaessa.

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/sylin ... -2721.html
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/kampi ... -2304.html
Shamsa
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
4.9.2009 19:07

ViestiKirjoittanut Shamsa » 4.6.2010 16:51

MkaNim kirjoitti:Mikähän mättää kun fude race hyytyy kun laittaa kaasun pohjaan ja sitten taas noin 4sek päästä alkaa kulkemaan ja kun alkaa kulkemaan pakoputkesta kuuluu pientä ''pauketta''. pari viikkoa sitten meni suoralla sen 60 ja nyt menee just ja just sen 45-50 :/ Kiinni on 4.5g ja rajoitinjohto irti. Kiihtyvyyskin on melko löysää. :eek:


Vikana liian rikas seos jos putkeen paukuttaa, tai ilmanputsari tukossa.. katoppas ne ensi alkuun.
antius
Liittynyt:
22.8.2009 2:18

ViestiKirjoittanut antius » 5.6.2010 23:18

tietäiskö joku miten sais peräöljyt vaihdettua? kun en ole löytänyt sitä (lisäys/poisto) paikkaa
jerepe
Pyörä:
Fude RS12 / A4 B8
Paikkakunta:
Uleåborg
Liittynyt:
17.9.2006 13:36

ViestiKirjoittanut jerepe » 6.6.2010 14:18

E: jaa-a mitähä oon ajatellu taas :nörtti:
Viimeksi muokannut jerepe päivämäärä 6.6.2010 20:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Seuraa RS12 Projektia täältä :)
Fude RS12 kuvat.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 6.6.2010 16:11

jerepe kirjoitti:Fudessa ei oo peräöljyjä. On vaan moottoriöljyt ja niiden poistoproppu on koneen magneeton puolella koneen pohjassa. Ja täyttöpaikka on putken ja magneeton välissä.

WTF?

On niissä peräöljyt. :eek: Desin verran 80w-90 sisään.
olppe
Pyörä:
Yamaha YZ250F -07
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
18.12.2007 17:33
Skoba

ViestiKirjoittanut olppe » 6.6.2010 16:31

Eli voisikohan joku kertoa että onko tälläisessä kiinanskootterissa sisäkumia ollenkaan :nolo: (Kinroad,Fude yms.)

Ja miten vuotava kumi pitäisi paikata jos ei ole sisäkumia, käykö sellane paikkausvaahto?
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 6.6.2010 17:21

olppe kirjoitti:Eli voisikohan joku kertoa että onko tälläisessä kiinanskootterissa sisäkumia ollenkaan :nolo: (Kinroad,Fude yms.)

Ja miten vuotava kumi pitäisi paikata jos ei ole sisäkumia, käykö sellane paikkausvaahto?

semmonen paikkausvaahto ei siinä loputtomiin pysy, koska tarkoitettu vain väliaikaiseti (yli 300km et ainakaan sillä pysty ajamaan) ja sen näkee siitä onko sisäkumi kun se venttiili on erilainen kuin tubelesissa. Yleensä skoottereissa tubeless kumi. uusi kumi pitää ostaa.
antius
Liittynyt:
22.8.2009 2:18

ViestiKirjoittanut antius » 6.6.2010 18:02

eli desi menee öljyä mutta missä se paikka on mihin laitetaan?
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 6.6.2010 19:24

antius kirjoitti:eli desi menee öljyä mutta missä se paikka on mihin laitetaan?

takarenkaan vieressä pitäis olla semmonen tulppa minkä saa kierrettyä auki. siitä lisätään öljyä. alapuolella taas pitäis olla pultti mikä avataan niin sieltä sitten tulee vanhat öljyt ulos.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista