[Tampio]
- Pyörä:
- Peugeot Vivacity
tumppiii kirjoitti:Tapani_sk8 kirjoitti:mutta siinä olet oikeasssa että ei se ilman öljyä voi kulkea (siis ilman 2t-öljyä).
Miksei voisi ?
Kulkee siihen asti, kun leipoo.
Joo vähän aikaa mut kyl se aika äkkiä leipasee kiinni.
kapseli
Tapani_sk8 kirjoitti:Ei siellä ole mitään öljyjä. vain variaattorilla.
turhaa etsiskelet öljyproppua. kun ei siellä ole kuin seoskammio ja kampura. tuorevoitelu hoitaa öljyämisen.
mutta siinä olet oikeasssa että ei se ilman öljyä voi kulkea (siis ilman 2t-öljyä).
=) KIITTI,NYT LOPPUI PROPUN ETSINTÄ!TULI VAAN MIELEEN KUN OLEN JO HURRUUTELLUT BOSSILLA VAJAAT 9000KM JA JOSTAIN HELV. SYYSTÄ ALKAA OLLA VETO POISSA.PUTKI PUTSATTU,ROJUT POIS,KUULIA VAIHDETTU,SEOSTA HIUKAN RUUVATTU.TULI MIELEE ETTÄ JOS SAIS JOSTAIN PUHTIA MASIINAAN,KENTIES 75KAMAT? KOKEMUKSIA MUILLA.ps.työmatkamopo
BossMan
- Pyörä:
- Kawasaki GPX 500R 88"
RAJAA KAPSLOOKKIIIN! nojoo, itellä ajettu 13t ja risat, ja veto kokonaan poissa. suurin syy lienee joko sytytyksen täydellinen kuolema, tai sit pytty vaan niin väljä, ja toinen juttu että kuuluu sellasta rohinaa yms ääniä, eli magneeton puolen laakerista tai sit männänrenkaista....
sun tapaukses voi olla jo kone löysä, tai sit ei. Tulpat olet varmasti vaihtanut ja ilmanputsarit puhdistanut, lienee siis fiksua harkita pytyn tsiigaamista, 75cc tuonee vääntöä kivasti lisää ja poistaa mahdolliset väljyysongelmatkin....
tutkimattomia ovat heropukin tiet...
kapseli
BossMan kirjoitti:RAJAA KAPSLOOKKIIIN! nojoo, itellä ajettu 13t ja risat, ja veto kokonaan poissa. suurin syy lienee joko sytytyksen täydellinen kuolema, tai sit pytty vaan niin väljä, ja toinen juttu että kuuluu sellasta rohinaa yms ääniä, eli magneeton puolen laakerista tai sit männänrenkaista....
sun tapaukses voi olla jo kone löysä, tai sit ei. Tulpat olet varmasti vaihtanut ja ilmanputsarit puhdistanut, lienee siis fiksua harkita pytyn tsiigaamista, 75cc tuonee vääntöä kivasti lisää ja poistaa mahdolliset väljyysongelmatkin....
tutkimattomia ovat heropukin tiet...
Juu käppäri jäi päälle kirjoittaessa.sorry.Nyt small tekstinä mutta ei huutamalla.Veikkaan tuota löystymistä..kolinaa ei kuulu muuta kuin tuosta käynnistyspolittimesta,rahisee joskus ikävästi silloin tällöin, mut sen saa hiljseks pikku kick polittimeen.Tuli mieleen tuosta väljästä pytystä.. joku neropatti oli sanovinaan että bossin pytyn porautus on mahdotonta, liian ohut pytty hoonaukseen?? Onkohan perää jannun jutuis?luulis että hoonais pytyn tuomani männän mittoihin ja eiku menoks?mut mikäs se olikaan bossin männän halkaisija?mystistä eikö totta=)
Heletee
Mitä silloin pitäisi tehdä jos magneeton puolen laakerista kuuluu ihmeellisiä ääniä silloin tällöin
[Tampio]
- Pyörä:
- Peugeot Vivacity
kapseli kirjoitti: =) KIITTI,NYT LOPPUI PROPUN ETSINTÄ!TULI VAAN MIELEEN KUN OLEN JO HURRUUTELLUT BOSSILLA VAJAAT 9000KM JA JOSTAIN HELV. SYYSTÄ ALKAA OLLA VETO POISSA.PUTKI PUTSATTU,ROJUT POIS,KUULIA VAIHDETTU,SEOSTA HIUKAN RUUVATTU.TULI MIELEE ETTÄ JOS SAIS JOSTAIN PUHTIA MASIINAAN,KENTIES 75KAMAT? KOKEMUKSIA MUILLA.ps.työmatkamopo
Oliskohan variaattorin rullat kuluneet. Itelläni oli rullat kulahtanut ja ei ollut puhtia koneessa. Vaihdoin rullat ja sen jälkeen vaihdoin rullat. Ostin ensin liian painavat(8.1g). Porasin niistä sitä messinki osaa ja nyt ne ovat jotain 6.5-7 grammaset. Nyt kulkee taas aika hyvin. Suoralla sellaiset 70km tunnissa. Herossa on alkuperäsesti 6 gramman rullat ja niillä menee ilman rikkaa sen 60
Edit: hyvin mä kirjotan; "Vaihdoin rullat ja sen jälkeen vaihdoin rullat." mä en varmaan vaan osaa kirjoittaa
Viimeksi muokannut [Tampio] päivämäärä 15.9.2006 20:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Heletee
Mulla on 5.5 gramman rullat ja kulkee vain 50 km/h, niin pitäisikö mun laittaa painavemmat rullat heroon.
jos pitäisi niin kuinka painavat rullat
Tapani_sk8: Miten hyvin sun hero winner kiihtyy ja vetää ylämäet
PS. Variaattorin prikka on otettu pois
[Tampio]
- Pyörä:
- Peugeot Vivacity
Heletee kirjoitti:Mulla on 5.5 gramman rullat ja kulkee vain 50 km/h, niin pitäisikö mun laittaa painavemmat rullat heroon.
jos pitäisi niin kuinka painavat rullat
Tapani_sk8: Miten hyvin sun hero winner kiihtyy ja vetää ylämäet
PS. Variaattorin prikka on otettu pois
Voi olla että painavemmat rullat auttaisi kulkuun, en tiedä.
Kiihtyy kohtalaisen hyvin. En ole vielä ainakaan ollut liikenteen tukkona.
Ylämäet menee vauhdista riippuen. Jos on vauhtia 60km/h se menee ylös sen 40-50km/h mutta jos ei ole kuin 40km/h, se ei jaksa kiihdyttää mäessä ja kulkee vain 30km/h. Et ei se mäkeen mene kauhean hyvin.
Heletee
Sitten kun minä ajan tasaisella 50 km/h, niin kone huutaa hieman eli hankin ehkä 6,5 gramman rullat
[Tampio]
- Pyörä:
- Peugeot Vivacity
Voi olla että ne 6.5 gramman rullat olisi ehkä sopivimmat heroon
Heletee
Miten sun hero toimi vakio rullilla, toimiiko paremmin 6,5 rullilla kuin vakio rullilla
PS. onko vakio rullien paino 6 grammaa
[Tampio]
- Pyörä:
- Peugeot Vivacity
Heletee kirjoitti:Miten sun hero toimi vakio rullilla, toimiiko paremmin 6,5 rullilla kuin vakio rullilla
PS. onko vakio rullien paino 6 grammaa
6 gramman rullilla meni jotain 65km/h ja ajelin niillä noin 9000 ja sitten kun ne oli kulahtaneet hioin ne pyöreäksi ja lykkäsin takaisin rullakuppiin ja eiku menoks. ostin uudet rullat mutta en tiedä niiden tarkkaa painoa koska kevensin ne poralla kun olivat liian painavat.ne on varmaan jotain 6.5-7.5 grammaset, niillä menee 70km/h ilman prikkaa ja hiilikuituläpillä.
Itelläni oli ainakin 6 gramman rullat alkuperäisesti omassa koska edellinen omistaja ei ollut vaihtanut koskaan mitään muutakuin hihnan.
en tiedä kannataisiko hommata vielä tehoputki jos vaikka saisin vähän vauhtia/tehoa lisää.
Heletee
Kannattaako mun käydä ostamassa ne 6,5 gramman rullat vaiko laittaa kaapissa olevat 6,0 gramman rullat (otin viime syksynä 6.0 gramman rullat pois ja laitoin tilalle 5.5 gramman rullat)
[Tampio]
- Pyörä:
- Peugeot Vivacity
kokeileppa niitä 6 gramman rullia jos vaikka vaikuttais. siinähän jo rullien kokonaispaino suurenee 3 grammaa
Heletee
Mistä tietää, että milloin variaattorissa on sopivan painoiset rullat
Oletkos sinä koskaan kokeillut sun herossa kevyempiä kuin 6 gramman rullia
PS. Saakohan hero winneriin kisavariaattoria?
Jos saa, niin mikä käy ja paljonko maksa?
Kannattaako kisavariaattoria edes laittaa heroon ja onko mitään vaikutusta
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista