Hero Puch

[Tampio]
Pyörä:
Peugeot Vivacity

ViestiKirjoittanut [Tampio] » 16.9.2006 20:52

Siis mitkään rullien painot ei välttämättä ole sopivan painoiset kaikkien mielestä. Se on ihan mielipide asia minkälaisesta tykkää. Kokeile mitkä olisi parhaimmat.

En ole kokeillut kertaakaan kuutta grammaa kevyempiä rullia, mutta tarvii joskus kokeilla.

En ole ottanut selvää kävisikö mikään kisavariaattori Heroon, mutta olen kuullut että Winnerissä olisi samanlainen variaattori kuin Derbin skoottereissa.
En tiedä vaikuttaako se kisavari mitään kun en ole kokeillut. Jäykempi vastinjousi voisi ehkä vaikuttaa jo jotain.
Heletee

ViestiKirjoittanut Heletee » 16.9.2006 21:59

Minä olen kuullut että jäykempää vastinjousta ei kannata vaihtaa heroon koska vakio jousi on jäykkä.

Sen sijaan kytkin jouset kannattaa vaihtaa sikajäykkiin jousiin

PS. siellä heron variaattorissa on derbin logo esim. rullakupissa (olen huoomannut)
[Tampio]
Pyörä:
Peugeot Vivacity

ViestiKirjoittanut [Tampio] » 17.9.2006 14:13

Se voi olla.
Mistähän saisi jäykemmät kytkinjouset.
En ole ite huomannut kyllä derbin logoa mutta tarvii seuraavan kerran katsoa kun avaan variaattorin. Variaattorin kopan sisäpuolella on ainakin Mindan logo.
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"

ViestiKirjoittanut BossMan » 17.9.2006 14:36

kyl siel se döörbi logo on...

kahdestaan kun ajettiin niin meil oli 5g rullat, ja oli ihan hyvät, huiput kahdestaan n. 55-60... jaksoi vääntää...
Heletee

ViestiKirjoittanut Heletee » 17.9.2006 17:12

BossMan: jos sinä ajoit yksin ja skootterissa oli 5 gramman rullat, niin huutiko kone paljon.
ja sitä vielä, että mulla on tilauksessa malossin red sponge jonka minä laitan vakioputsari kotelon sisälle vakio vaahtomuovin tilalle (otan power-fiterin kokonaan pois), niin minkä kokoinen pääsuutin (nyt on 100) mun sun mielestä kannattaisi laittaa heroon, että kulkis hyvin.

Vakioputsarista minä otan kumitötterön kokonaan pois.

Rullista:
Nyt minä vaihdoin vakio rullat(6g) 5.5 rullien tilalle, niin minä en huomannut oikeastaan mitään eroa nopeudassa ja kiihtyvyydessä eli mitä mun teidän mielestä kannattaa nyt tehdä

Hero winner kulkee nyt tsäkällä vain 50 km/h

PS. Malossin red spongen minä tilasin viikko sitten maanantaina mopo-osa.com:ista eikä vieläkään ole tullut ja tilauksen käsittely vaiheessa lukee odottaa
(aika huonoa palvelua)
Viimeksi muokannut Heletee päivämäärä 17.9.2006 17:59, muokattu yhteensä 1 kerran
[Tampio]
Pyörä:
Peugeot Vivacity

ViestiKirjoittanut [Tampio] » 17.9.2006 17:59

On ny ihme kun muiden Herot ei meinaa kulkea. Itelläni on prikka poistettu variaattorista, hiilikuituläpät, 6,5-7,5g rullat, kaasari on vakio(16mm)ja pääsuutin 57. Kulkee 70km/h suoralla.
Heletee

ViestiKirjoittanut Heletee » 17.9.2006 18:01

mitä noi hiilikuituläpät oikein meinaa?
[Tampio]
Pyörä:
Peugeot Vivacity

ViestiKirjoittanut [Tampio] » 17.9.2006 18:12

Heletee kirjoitti:mitä noi hiilikuituläpät oikein meinaa?
Tuo tehoja. Ne hiilikuituläpät aukee herkemmin kkun peltiläpät joten bensakin virtaa paremmin.
Heletee

ViestiKirjoittanut Heletee » 17.9.2006 18:37

Missä ne läpät sijaitsee ja miten hiilikuituläpät tehdään.

Mitä luulet kannattaako mun ostaa heroon ne 6,5 gramman rullat jospa ne vaikuttaisi enemman kulkuun.

PS. Minkä kokoiset rullat sulla on?
[Tampio]
Pyörä:
Peugeot Vivacity

ViestiKirjoittanut [Tampio] » 17.9.2006 20:05

Läpät on imukaulan alla ja imukaula kaasarissa kiinni.
Irroitat vain sen imukaulan ja otat läppäasetelman pois ja läpät irti. Ostat vain hiilikuituarkkia, ja piirrät ne alkuperäiset läpät siihen hiilikuituarkkiin. Sen jälkeen leikkaat ne irti ja poraat reiät samaan paikkaan ja saman kokoiseksi kuin niissä alkuperäisissä. Sen jälkeen laitat ne vain kiinni ja eikun menoksi.

Voi olla ehkä turhaa ostaa uusia rullia. Osta sitten kun on tarvis ja kokeile sitten.

Omien rullien painosta en ole varma, koska ne oli alunperin 8.1 grammaset mutta porasin niistä sitä messinki osaa koska muuten ne olisivat olleet liian painavat. Ne on jotain 6.5-7.5 grammaset.
Heletee

ViestiKirjoittanut Heletee » 17.9.2006 20:20

Mun varmaan kannattaa laittaa 5.5 gramman rullat takaisin, jos minä en osta niitä 6.5 gramman rullia.
Harley-Davidson

ViestiKirjoittanut Harley-Davidson » 18.9.2006 2:07

ostakaa hyvä vuoden 00 winneri, 99¤ mukaan tuuning penkinpäälyste.
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"

ViestiKirjoittanut BossMan » 18.9.2006 17:24

ilmoittelut vissiin tonne muualle...

noh mulla on niin väljä se vehje ollu että ei se huutanu.. kyl se loppuun asti ihmeen hjyvin kulki..
Heletee

ViestiKirjoittanut Heletee » 20.9.2006 20:27

Onkohan vakio ilmanputsarin kumitötterön poistamisella ja isommalla suuttimella mitään hyötyä heron kulkuun verrattuna siihen että kumitötterö on kiinni ja 60 pääsuutin. (PS. sisäelementtinä on malossin red sponge)

Kun minä mietin että kannattaako laittaa vakioputsari paikoilleen ja sen sisälle toi malossin red sponge, kumitötterö paikoilleen ja 60 pääsuutin

Minkä kokoista pääsuutinta te muuten suosittelette silloin kun vakioputsari on paikoillaan, kumitötterö kokonaan pois ja malossin red sponge sisäelementtinä
Harley-Davidson

ViestiKirjoittanut Harley-Davidson » 21.9.2006 14:37

Heletee kirjoitti:Onkohan vakio ilmanputsarin kumitötterön poistamisella ja isommalla suuttimella mitään hyötyä heron kulkuun verrattuna siihen että kumitötterö on kiinni ja 60 pääsuutin. (PS. sisäelementtinä on malossin red sponge)

Kun minä mietin että kannattaako laittaa vakioputsari paikoilleen ja sen sisälle toi malossin red sponge, kumitötterö paikoilleen ja 60 pääsuutin

Minkä kokoista pääsuutinta te muuten suosittelette silloin kun vakioputsari on paikoillaan, kumitötterö kokonaan pois ja malossin red sponge sisäelementtinä

Tossa tapauksessa kannattaa laittaa millinen suutin ja laittaa säätöihin

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista