hökä kirjoitti:Miten menee mäntäkoot piaggiossa moottoreissa.
Kun hoonaus on edessä.
Meillä gilera purejet "ruisku" ,männässä koko 39,94 ,pytty ollut 40,00 vissiin.
Nyt kulunut yläkuolokohdasta noin 40,07.
Eli jos hoonaan pytyn 40,10 niin löytyykö 40,04 mäntää?
Eikös 0,06 ole hyvä välys tuolle?
Oon koittanut ettii netistä mäntäkokoja mutten en oo löytäny.
Niin vanha mäntä oli kulunut mittaan 39,92 ja sylinteri mitassa 40,07 välys 0,15 on vissiin liikaa kun ei lähde enää käyntiin.
Männän renkaiden päittäisvälys oli noin 0,8 sekin liikaa ,männän kyljet ruskeankellertävät.
Itse itselleni vastaten.
Sylinteri porattu ja hoonattu 40,52 kokoon.
Mäntä 40,50 mikrometrillä mitattuna 40,46.
Eli 0,06 välys.
Ei kyllä lähde sylkkä rempan jälkeenkään tulille.
Käynnistyy tosin mut ei kärsi kierroksia ollenkaan.
Missähän vikaa?
Oma veikkaus olisi toi ilmakompressori.
Tietääkö kukaan millä paineella kompura tuottaa ilmaa??
Kun starttaa niin painemittari näyttää 0,5 bar ,ei enempää.
Tänään illan suussa lähti käymään ilman putsaria mut rupee röpöttään kun ajaa jonkin matkaa.
Vauhtia saa kelattua puolikaasulle muttei enempää.
Sit laitoin ilmanputsarin kiinni jonka jälkeen ei ees oo luvannu käyntiin?
Suutinyksikköön oon vaihtanut noi O-renkaat ja sen muovisen holkin jo toisen kerran.
Aikaisemmin oli vikaa noissa O-renkaissa.
Kertokaa nyt pikaisesti jotain vinkkii et ton "p..... sais toimimaan.
Tulpissa ei oo vikaa on vaihdettu useampia ,letkut kunnossa ,sähköjohdot/liittimet tarkistettu ,missä vika???????
Pikaisia vinkkejä kaivataan
.
Yksi juttu vielä kun kirjoittelette vioista ,niin kirjoittakaa kun olette saaneet vian korjattua.
Tällä palstalla olis monta samantyyppistä vikaa kuin meilläkin mut ei tiedä onko viat saatu korjattua ja miten.
Helpoittais meitä muitakin ettei kaikkien tarvitsisi kirjoitella samoja jorinoita moneen kertaan ja kysellä
.