Peugeot Jetforce

Rron
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
15.11.2005 12:32
Ei TSDI

ViestiKirjoittanut Rron » 7.12.2005 16:44

Ei TSDI jettiin kannata muuta tehä kun ottaa prikka pois ite tein niin, pakoputkessa ei oo kureja joten sen antaa olla.. ja se et prikan pois ottaminenkaan ei oo kuulemma ihan kannattavaa.. mä vaihoin isompaan prikkaan vaan niin menee 85km/h.. Kuulemma jos on kokonaan ilman prikkaa niin hitaammassa vauhissa se hihna kuluu tosi paljon enemmän kuin katsoen että siinä on prikka, mut mikäs siinä kun aina ajaa lujaa.
Flexu
Pyörä:
Pösöjä
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
26.7.2004 16:10

ViestiKirjoittanut Flexu » 7.12.2005 17:48

Selittäisitkö tarkemmin. Miten se vaikuttaa hihnan kestävyyteen onko mopossa prikka vai ei, jos vauhdit ja kierrosluku ovat kuitenkin samat?
[FTT SpeedfORce.120 EVO2 | ACS-skode, jossa JetForcen alusta ja 120cc.]
[galleria] [topic]
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 7.12.2005 18:02

FleXu kirjoitti:Selittäisitkö tarkemmin. Miten se vaikuttaa hihnan kestävyyteen onko mopossa prikka vai ei, jos vauhdit ja kierrosluku ovat kuitenkin samat?

sitä että jos siellä on matalampi prikka niin kierrokset on tietenkin samat, mutta nopeus ei yllä ihan prikattoman tasolle ja näin ollen hihna ei nouse niin ylös että hankaisi lohkoihin ;)
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 7.12.2005 18:37

Micce kirjoitti:sitä että jos siellä on matalampi prikka niin kierrokset on tietenkin samat, mutta nopeus ei yllä ihan prikattoman tasolle ja näin ollen hihna ei nouse niin ylös että hankaisi lohkoihin ;)


Ja tuon välttääksemme teemme lohkoihin/varinkoppaan ns. Tuuletusreiän, joten hihnan kuluminen ei enää haittaa, eiks je :D
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 7.12.2005 19:27

Roni285:vaihdoit isompaan prikkaan niin menee 85km/h. Eli kun vari pääsee liikkumaan entistä vähemmän, huippunopeus nousee? Ja tuo nopeus on tietysti Jetin übertarkan mittariston kolmen desimaalin tarkkuudella antama lukema virhemarginaalin ollessa alle 0,1%?
Flexu
Pyörä:
Pösöjä
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
26.7.2004 16:10

ViestiKirjoittanut Flexu » 7.12.2005 19:29

Tuoki tosiaan ihmetytti. Isompi prikka? Ohuempi enneminkin. Vai mites se oli, näissä pösöissähän oli vähän omalaatuset prikat. Ja Jetti menee prikatomana sen päälle 70 oikeeta.

Micce: muuten hyvä teoria, mutta jetin omistaja valitti hihnan kuluvan nimeomaan pienillä nopeuksilla, mikä taas saattaa olla jotain ihan käsittämätöntä.
[FTT SpeedfORce.120 EVO2 | ACS-skode, jossa JetForcen alusta ja 120cc.]
[galleria] [topic]
Rron
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
15.11.2005 12:32
Joo....

ViestiKirjoittanut Rron » 7.12.2005 19:48

Alunperin kirjotin vähän puutaheinää näköjään: että olisin ite ottanu prikan pois ja vaihtanut pienempään, siis vaihdoin sen vakioprikan pienempään vain.


Se hihna hankaa jonka kuulee hiljasessa vauhissa vinkumisena mutta lujemmassa se alkaa loppua. Jos olette Peugeotin prikkoja nähneet niin tiedättehän niitten omalaatuisuuden, ei mee samallailla kuin muissa imureissa. Mulle Lahden RikuMotorissa näytettiin kun se laitto pienemmän prikan sinne ja sano et tän kanssa se ei hankaa ja se kulkee sen 85km/h. Siihen sais vielä yhen pienemmän prikan (kaikki mitä siellä oli, oli tilattu Ranskasta, voishan sellasen itekkin väsätä) ja nopeus ois vähän kovempaa. Siin prikan pienuudessa on se kuulemma juttuna että hihna ei hankaa silloin, vaan suurimman osan hankauksesta saa prikka jos sekään.

Micce näytti olevan ainut joka täysin kärryil oli.

ps. Hitaampana vauhtina tarkotin 35 - 50km/h.

Toi mittari pitää kyll paikkansa, se on testattu tieliikennetutkaan ajettaessa.
Flexu
Pyörä:
Pösöjä
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
26.7.2004 16:10

ViestiKirjoittanut Flexu » 7.12.2005 21:16

Jetikan mittari kyllä omien ja TM:n tietojen mukaan kusettaa.
[FTT SpeedfORce.120 EVO2 | ACS-skode, jossa JetForcen alusta ja 120cc.]
[galleria] [topic]
Rron
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
15.11.2005 12:32
Paskaahan sä puhut..

ViestiKirjoittanut Rron » 7.12.2005 21:19

Varmaan jetin omiintietoihin laitettas et

"ps. Muista että mittari kusettaa aina + 100km/H" palikka !
Flexu
Pyörä:
Pösöjä
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
26.7.2004 16:10

ViestiKirjoittanut Flexu » 7.12.2005 21:23

Meni ohi mut ei se mtn.
[FTT SpeedfORce.120 EVO2 | ACS-skode, jossa JetForcen alusta ja 120cc.]
[galleria] [topic]
mc_ozo
Liittynyt:
25.11.2005 16:05

ViestiKirjoittanut mc_ozo » 8.12.2005 0:09

Joo mut onks kukaan päivittäny tästä ruiskua?
melda
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.4.2005 14:52

ViestiKirjoittanut melda » 8.12.2005 17:07

mc_ozo kirjoitti:Joo mut onks kukaan päivittäny tästä ruiskua?


ei varmaan jetissä mut muis mopois on.. nostaa kulutusta ja huippunopeutta +10km/h?
Flexu
Pyörä:
Pösöjä
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
26.7.2004 16:10

ViestiKirjoittanut Flexu » 8.12.2005 17:30

Tuo nopeudenlisäys on tuskin 10 km/h-luokkaa. Itse arvioisin sen olevan noin +5km/h.
[FTT SpeedfORce.120 EVO2 | ACS-skode, jossa JetForcen alusta ja 120cc.]
[galleria] [topic]
tecro
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.7.2004 15:18

ViestiKirjoittanut tecro » 8.12.2005 19:13

Taas se alkaa...
[url=http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/ppuser/16465/cat/500]
Gallleria[/url]
mc_ozo
Liittynyt:
25.11.2005 16:05

ViestiKirjoittanut mc_ozo » 12.12.2005 13:26

Eli kukaan ei o päivittäny ruiskua. Kuka osaa sanoo varmaa tietoa paljon tää jettiruiskija kulkee prikattomana? Onks kukaan koittatu ram air tekniikkaa ylipäätään skodeis =)? Nii ja kellään ei ollu muuta kun orkkis putkisto? kiitos.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista