rrubE
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 11.6.2011 21:40
onko kellään tietoa mistä "kilinä" tai jokin outo ääni variaattorista päin .. kun nousee kierrokset yli 7000rpm kuuluu kilinä noin 1-3sekunnin ajan ja sitten se loppuu . tuli sen jälkeen ku laitettiin prikka kiinni ennen ei kuulunut koska kierrokset ei käyny niin ylhäällä
CemBalo
- Pyörä:
- Piaggio NRG Power DD
- Liittynyt:
- 22.12.2010 0:25
Katso onko siellä kaikki paikallaan ja tiukasti kiinni.
Oze
- Pyörä:
- Piaggio NRG Power DT
- Liittynyt:
- 19.8.2010 17:37
Eilen tuli tommonen ongelma, että 30km lenkin jälkee mopo yhtäkkiä ei enää kiihtyny kunnolla ja putkesta kuulu aika ihme ääniä. Meni vaa jotai 35 maksimissaa kuulu semmone röpötys. Katoin pakoputkee ja hohti sieltä sisältä punasena? voisko putkesssa olla jotai vikaa?
rrubE
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 11.6.2011 21:40
käykö castrol sae 90 perä öljy nrg:seen?
ja käykö nkg tulppa nrg?
EDIT NGK sytytystulppa
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Oze, villi veikkaus, että katalysaattori lähti irti. Putken kunto selviää helposti, kun ottaa putken irti ja heiluttelee. Jos kilisee/kolisee, niin sisäosia on irti.
rrubE, NGK BR9ES tulppa käy nestejäähdytteiseen ja NGK BR8ES ilmajäähdytteiseen.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
rrubE
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 11.6.2011 21:40
käykö King brake fluid Dot-5.1 ABS jarruneste piaggio nrg power dd?
entä castrolin scooting gear oil sae 90?
Mikkis-
- Pyörä:
- Ei ole
- Paikkakunta:
- Rauma
- Liittynyt:
- 19.8.2007 18:22
^En laittaisi välttämättä tota jarrunestettä, kuitenkin Dot 5.1. Pistä ennemmin Dot 4. Tosin, mitä haittaa tuosta olisi?
HaGss
- Pyörä:
- Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
- Paikkakunta:
- Vaasa
- Liittynyt:
- 9.10.2007 22:46
Lainaus huolestuneelta Mersu kuskilta:
Aloin googlettaa asiaa kuin insinööri konsanaan ja paljastui, että DOT5 on silikonipohjainen neste ja DOT5.1 on glyserolipohjainen. DOT5.1 on glyserolipohjaisien DOT4:n ja DOT3:n kanssa kyllä yhteensopivaa. Mutta DOT5.1 ei ole DOT5:n kanssa yhteensopiviaa. Samalla haulla löysin, että muut saman kauppiastyperyyden uhreiksi johtuneet olivat havainneet DOT5 + DOT5.1-mikstuuran sulattaneen kumi ja muoviosia jarrupiirissä. Nyt pelkään että minulla on käynyt sama.
Eli Dot 5.1 on glyserolipohjaista, joten jättäisin mieluiten käyttämättä.
Käytännössä en tiedä hajottaako se mitään mopossa kun en ole kokeillut, mutta mielummin Dot 4:sta..
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
No siis DOT4 on myös glyserolipohjaista, joten 4 ja 5.1 voi sekoittaa keskenään. En näe syytä, miksei voisi laittaa 5.1, jos sitä sattuu tallista löytymään.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
rrubE
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 11.6.2011 21:40
Shape kirjoitti:No siis DOT4 on myös glyserolipohjaista, joten 4 ja 5.1 voi sekoittaa keskenään. En näe syytä, miksei voisi laittaa 5.1, jos sitä sattuu tallista löytymään.
kävimme ojanperältä ostamassa ja tuon antoi käteen
halusin vaan varmistaa että käykö
EDIT: ja miten muuten saan ton katteen irti että voin vaihtaaa jarrunesteet ?
eli mittariston kate vai mikäliene onkaan
Oze
- Pyörä:
- Piaggio NRG Power DT
- Liittynyt:
- 19.8.2010 17:37
Shape kirjoitti:Oze, villi veikkaus, että katalysaattori lähti irti. Putken kunto selviää helposti, kun ottaa putken irti ja heiluttelee. Jos kilisee/kolisee, niin sisäosia on irti.
Katoin sitä katalysaattorin osaa siinä putken yläpuolella niin se heiluu siinä jos sitä vähänki vääntää. mitenkä toi laitettaan takasi paikalleen?
vollukka1234
- Liittynyt:
- 10.5.2011 23:41
Mikä olis hyvä hinta teidän mielestä myydä nestekoneella oleva power dd 2010. Toimii ihan ok en tiiä miten toimii prikka paikollaan mut 60 suuttimella ja ilman ilmalevyä.
rrubE
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 11.6.2011 21:40
vollukka1234 kirjoitti:Mikä olis hyvä hinta teidän mielestä myydä nestekoneella oleva power dd 2010. Toimii ihan ok en tiiä miten toimii prikka paikollaan mut 60 suuttimella ja ilman ilmalevyä.
Paljon ajettu , vm? mssä kunnossa katteet
vollukka1234
- Liittynyt:
- 10.5.2011 23:41
2010 vm ja entisessä mittarissa kilsoja oli n. 800 ja kun se meni rikki ajelin oman arvion mukaan n. 2500:aan kilometriin eli yhteensä n. 2500km saan kohta uuden pyörittimen siihen mittariin. Ja katteet on siinä kunnossa missä ne oli kun sain mopon eli täydelliset, sillä ei ole kaaduttu.
rrubE
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 11.6.2011 21:40
vollukka1234 kirjoitti:2010 vm ja entisessä mittarissa kilsoja oli n. 800 ja kun se meni rikki ajelin oman arvion mukaan n. 2500:aan kilometriin eli yhteensä n. 2500km saan kohta uuden pyörittimen siihen mittariin. Ja katteet on siinä kunnossa missä ne oli kun sain mopon eli täydelliset, sillä ei ole kaaduttu.
oisko jotain 1400-1600e? tai enemmän tai vähemmän päätä itse =) itse aloittaisin tolla hinnalla ehkä =d
edit . mistä saisin männän vakio nrg:seen?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista