johnyboi
- Liittynyt:
- 18.10.2009 19:22
elikkä skootterini käynnistyy kun laittaa bensaa kaasariin, muuten ei, ajoin ilman rajoitinta joku kuukauden ja sitten olin viikon ajamatta, onko venttiilit menneet sekaisin ? jos venttiilit ovat menneet sekaisin käynnistyykö silloin ?
ei kai ole venttiilit menneet kannesta läpi ? jos ovat niin käynnistyykö mopo silloin ?
kaasarissa paskaa ? ei ole kumpikaan lokasuoja kiinni..
öljyjä ei ole vaihdettu vähään aikaan.
vastatkaa tarviin apua ! olen myymässä !
NaXa
- Liittynyt:
- 15.11.2005 12:41
eli faijalla on tuommoinen xtr solikka.
ongelma on että ainakin lämpimänä käy huonosti ja sammuilee.
eli jos pidän kierroksia vaikka 3000 käy vähän aikaa ja sit kierrokset alkaa laskee kunnes sammuu ellen anna lisää kaasua.ja myös kylmänä tyhjäkäynti on hieman seilailevaa.ja käyntiin ei lähde kovin helposti.
mistä vikaa voisi alkaa etsimään?
kun irroitin siitä kaasarin, niin sisällä oleva juttu mistä neula tulee on hiukan auki että näkee kaasarin läpi.
ja ei liiku ylös tai alas kun kaasua kääntää? normaaliako
kaasuläppä liikkuu normaalisti.
apuja tarvitaan.
Kerran se vain Kirpaisee
Allu266
- Pyörä:
- Honda CB600F Hornet -01
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.8.2009 20:44
Kuinkas iso bensatankki tässä on?
karkulainen
- Pyörä:
- VAG
- Liittynyt:
- 17.6.2008 23:31
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
NaXa kirjoitti:eli faijalla on tuommoinen xtr solikka.
ongelma on että ainakin lämpimänä käy huonosti ja sammuilee.
eli jos pidän kierroksia vaikka 3000 käy vähän aikaa ja sit kierrokset alkaa laskee kunnes sammuu ellen anna lisää kaasua.ja myös kylmänä tyhjäkäynti on hieman seilailevaa.ja käyntiin ei lähde kovin helposti.
mistä vikaa voisi alkaa etsimään?
kun irroitin siitä kaasarin, niin sisällä oleva juttu mistä neula tulee on hiukan auki että näkee kaasarin läpi.
ja ei liiku ylös tai alas kun kaasua kääntää? normaaliako
kaasuläppä liikkuu normaalisti.
apuja tarvitaan.
Luistin ei kuulukkaan nousta, ellei mopo ole käynissä. Tarkista, ettei ole imuvuoja ja, että kaasuttimen kalvo on ehjä...
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
qwerty12345
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme R -07 EX, Yamaha XT125X -08
- Liittynyt:
- 20.7.2008 16:22
Minkäslaista moottoriöljyä Soliferiin ja kuinka paljon?
Timo21
- Pyörä:
- Solifer XTR-50
- Paikkakunta:
- Etelä-Suomi
- Liittynyt:
- 31.3.2005 13:40
näin kylmillä keleillä ja jos meinaat talvella ajella,se 10w40 tai 5w40. Kesäsin 15w40 tai vaikka 20w50. Tilavuus on jotain 7-8dl öljyä,mutta kun täytät,niin 5dl jälkeen ala hidastaa tahtia,ja katso vähän väliä paljonko siellä on.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Puolituinen89
- Pyörä:
- Honda CRF 450r -05
- Paikkakunta:
- Lohja
- Liittynyt:
- 25.10.2010 11:46
Naapuri toi mulle tollasen soliferin huoltoon joka ollut ajamattomana melkeen vuoden sähkövikojen takia. Mä sain huollon tehtyä ja sähköt kuntoon, mutta kun mun piti palauttaa se niin huomasin jo heti pihalla että siinä ei ole minkään laista vetoa. Tasasella tiellä sain sen just ja just kulkemaan 30km/h, pienikin ylämäki ni veto loppuu heti. Paikallaan kun käyttää takapyörä ylhäällä niin ottaa kierroksia ihan hyvin, et mun mielestä vika ei ole koneessa. Takapyörä maassa sitä jaksaa pitää jaloilla paikallaan vaikka kuinka kaasua kiertäis, eikä siis tarvii mitenkään kovin pitää vastaan, kierrokset kyllä nousee mittarin mukaan 5000rpm mutta minkään laista vetoa ei ole. Eli mun mielestäni vika olisi jossain variaattorissa, mulla kun ei ole pahemmin kokemusta näistä variaattori vetoisista niin osaisiko joku sanoa missä vika voisi olla?
Muutama vuosi sitten kaverillani oli MBK Nitrossa vastaavanlainen vika ja siihen vaihdettiin uudet kaikki kytkimen osat, hihna ja rullia koitettiin useampia erillaisia ja kone käytettiin auki. Tuloksetta. Se loppuen lopuks vietiin paikalliseen mopo ropaamoon, siellä he saivat sen toimimaan ja vika oli jossain variaattorissa, mut ei nyt enään muisteta tarkemmin missä.
Et jos joku osais sanoo sillee suht varman asian missä vika voisi olla. Ei viitteis alkaa ihan haku ammunnalla ostamaan ja vaihtelee osia. Sen verta jo sitä tutkisin että variaattorissa ei ole mikään jumissa ja muutenkin mun mielestä kaikki näyttää siltä niinkuin pitääkin.
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Tuttu ongelma, tsekkaa ensimmäisenä ilmanputsari ja se ilmanputsarin kannesta lähtevän lyhyen torven päässä oleva ritilä. Joskus oli sama vikaa tälläisessä solikassa, ei jaksanut vääntää mihinkään, mutta rengas ilmassa pörräsi ihan hyvin. Putsaa se ritilä paineilmalla ja pese se suodatin. Jos tämä ei auta, pura etuvariaattori ja katso, että onko sielä kaikki hyvin. Ettei variaattori ole mitenkään jumissa/kulunut liiaksi/muuta silmin havaittavaa epämääräisyyttä.
Puolituinen89
- Pyörä:
- Honda CRF 450r -05
- Paikkakunta:
- Lohja
- Liittynyt:
- 25.10.2010 11:46
Voin mä tietyst koittaa kattoo, mut en kyllä jaksais uskoo että vika olisi missään käynti puolella. Koska tosiaan takapyörä maassakin kone jaksaa kiertää 5000rpm mutta mikään laista vetoa ei tule, et ihan jaloilla jaksaa pitää paikallaan. Variaattorin käytin täysin auki, kaikki näytti ihan ok:lta ainakin mun silmään. Enhän minä noista tietyst mitään ymmärrä, ite ku en oo koskaan variaattori vetosta härveliä omistanu.
Timo21
- Pyörä:
- Solifer XTR-50
- Paikkakunta:
- Etelä-Suomi
- Liittynyt:
- 31.3.2005 13:40
Sinuna katsoisin takavariaattorin.
Purku/stekkaus.
Siellähän sen pidon ongelman löytää.
-Katso kytkimen palat;lasittuneet? kytkinkello.
-Takavarin jousi?
-Kytkimen 3 jousta
-Tietysti hihnan katson,paljonko on kulunut ja jne.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
agzu95
- Liittynyt:
- 8.9.2009 18:13
käviskö toho xtr:ään tommone on/off rajoitin ja mihi kannattais piilottaa?
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 23.7.2010 19:47
agzu95 kirjoitti:käviskö toho xtr:ään tommone on/off rajoitin ja mihi kannattais piilottaa?
katteen alle?
onko kukaan muuten huomannut täysiä yhteneväisyyksiä seuraavissa skoottereissa:
solifer xtr50
http://www.ostamyy.com/moottoripyorat/k ... er_748.jpgfude sport
http://tekniikanmaailma.fi/s/f/editor/images/Fude.jpgyiying mtx-5
http://image.nettix.fi/extra/bikeimg/10 ... 439890.jpgmotozeta rally
http://www.auto-zimmerli.ch/thumb_uc_94 ... linder.jpgKaikissa on ainakin ihan samanlainen putki, etukatteessa on valon edessä tuo "ritilikkö" (tai ainakin paikka sille) ja muutenkin samanoloisia. liekkö sama paska eri paketissa? katteetkin näyttävät olevan samanlaiset mutta eriväriset ja eri tarrat vain. ja fude/yiying/solifer on samanlainen mittaristokin.
Timo21
- Pyörä:
- Solifer XTR-50
- Paikkakunta:
- Etelä-Suomi
- Liittynyt:
- 31.3.2005 13:40
Aika lailla samaa eri nimellä. näinhän se menee.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
agzu95
- Liittynyt:
- 8.9.2009 18:13
onks ketää löytäny oikeenlaista tanko adapteria tähän xtr:ään?????????????????
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista