Piaggio/Gilera + Gilera Runner

Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Sudee » 30.12.2011 10:02

Jännitteensäädiin rikki.
Aerox/Nitro osia
latezii
Liittynyt:
6.10.2011 13:49
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut latezii » 30.12.2011 17:08

no miten se nyt voi noin nopeesti hajota... ku kaikki vilkut ja valot toimii normaalisti paitsi vasen etuvilkku ei sano mitään mutta muuten toimii töötistä valoihin :D
strmix
Pyörä:
EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
Paikkakunta:
Hesa
Liittynyt:
21.3.2009 11:28
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut strmix » 30.12.2011 20:45

Eli mites se nyt on kun näissä Piaggion AC koneissa on tuo kierrosten rajoitin cdi:ssä. Pystyykö sen tilalle laittamaan esim. Runnerin tai Nrg:n cdi:tä?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Shape » 30.12.2011 21:07

Ei noissa Piaggion koneissa pitäisi olla kierrostenrajoitinta, paitsi nelitahtisissa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 31.12.2011 1:38

Onhan ainakin Stalkkerissa, mutta vakiopytyllä se ei ainakaan mihinkää vaikuta, enkä oo huomannu että 70cc:lläkää mitää rajottas.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Shape » 31.12.2011 2:01

Hmm mielenkiintoista. Siinä on kiekkarajoitin, mutta ette huomaa sen vaikutusta? :) True = False?
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 31.12.2011 2:03

Nii-in. Itekkin oon miettiny sitä, että jos siinä se rajotin on, ja se ei mihinkään vaikuta vakiopytyllä, enkä ite oo huomannu sitä ees 70cc:llä, niin mitä helvetin höytyä siittä koko rajottimesta on? :D :s
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Shape » 31.12.2011 2:04

Eli ei siinä mitään rajoitinta silloin ole.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
strmix
Pyörä:
EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
Paikkakunta:
Hesa
Liittynyt:
21.3.2009 11:28
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut strmix » 31.12.2011 10:05

Kyllä mulla sen huomaa selvästi, kun vedättää suoralla ihan loppuun asti. Kiihdytyksessä ei vielä huomaa sitä. Epäilen jos ostaisin vielä vähän kireemmän sylinterin, niin alkaisi rajoittamaan vielä selvemmin.

Ja minkä takia sitten ne myy tuolla [url]adrenalin-pedstop.co.uk[/url]:ssa Stalkkeriin Cdi:tä jossa ei ole rajoitinta. Ja kyllähän tuolla tietopankissakin mainitaan asiasta.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 31.12.2011 15:04

Kierrostenrajoittimiakin on erilaisia. Toisten tarkoitus on rajoittaa koneen kierroksia suurimman tehon ja nopeuden rajoittamiseksi. Monissa CDI-bokseissa on myös rajoitin jolla leikataan koneen ylikierrokset pois. Lienisikö edellä mainitussa tapauksessa kyse jälkimmäisestä?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 31.12.2011 16:11

Mitenniin erilaisia rajoittimia, kaikkihan ne rajoittavat nimenomaan moottorin kierroksia. Typerin juttu minkä olen kuullut on puheet että on erikseen nopeudenrajoittimia ja kierrostenrajoittimia..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Rajis- » 31.12.2011 16:13

Tossa haettiin varmaan sitä, että se rajotin ottaa niin aikasin kiinni että se rajottaa nopeutta.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Shape » 31.12.2011 20:21

Siis mitä Vauhtiviivatarra tarkoitti, oli luultavasti sitä, että yksi rajoitin tyyppi on kuten moottoripyörissä, että rajoittaa vasta kun tietyt kierrokset saavutetaan. Toinen tyyppi on taas se, että vaikkapa sytytysennakkoa myöhästetään jo matalemmilla kierroksilla, joten suurinta tehoa ei saada enään ulos ja mopo kulkee vain sen 45 km/h.

Uskon, että Stalkerissa on jälkimmäisellä tavalla rajoitettu CDI, kun sitä ei _selkeästi_ huomaa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mikkis-
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
19.8.2007 18:22
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Mikkis- » 31.12.2011 21:00

Vian ihmettely jatkuu. Kampiakselin stefa oli paikalla tiiviisti, eli ei ollut myöskään siitä kiinni. Eli tiivistelmä: Antaa kipinän, kampiakselin stefa on tiiviisti kiinni, bensaa on, öljyä on, mäntä + pytty vaihdettu.

Ei vain lähde ihan käymään. Mutta lupailee.
Kipeästi kaivataan neuvoja!

E: Kohta loppuu kyllä into, lunta tulee ja pakkastakin on jo ja skootteri ei lähde käymään. Kohta vien huoltoon jo.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 1.1.2012 2:41

Tarkista ettei kansi vuoda. Tainno sitä nyt voi olla vähän vaikea tarkistaa, kiristä pultit niin tiukalle kuin viitsit 10cm vartisella avaimella(ite teen aina näin). Ja niitä stefojahan on kaksi, toinen varin ja toinen magneeton puolella.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista