Piaggio/Gilera + Gilera Runner

jukebumm
Pyörä:
Gilera Stalker NKD -09
Liittynyt:
28.10.2011 23:24
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut jukebumm » 8.4.2012 20:29

Hei oisko kellään tietoa stalkkerin etupään stefojen mitoista? Tai linkkiä mistä vois ostaa suoraan. Kitoos.
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 8.4.2012 22:57

Onko motoforcen multivarissa minkä kokoiset rullat?
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut gillie » 9.4.2012 15:43

Moi!
Tuo Runner Purejetin (2004) säätöihin saaminen teettää hieman ongelmia: Malossin 70cc sport (ja boxi tietty), Multivar ja Polini Super-Race putki. Välitykset 13/39. Kiihtyvyys on semi-hyvä, huiput kutakuinkin samat kuin kurittomalla vakiolla sai tauluun :)

Normistihan noihin kevennetään rullia, tämä ei toimi kunnolla alle 7,2g rullilla?

Vastapainejousia on kokeiltu ties mitä mutta kaikki tuntuvat olevan löysempiä kuin alkuperäinen (Malossit on ihan mitä sattuu). Polinin Torsion Control vain 23kg kun alkuperäinen lie 28kg? Eli nyt siellä on sisällä alkuperäinen ja torsion controlin "luistopalat" mutta epäilen ettei tämä nyt ole ihan optimaalinen ratkaisu...

Eli MIKÄ jousi sinne nyt olisi hyvä ratkaisu, mitä olette käyttäneet...ja mikä ihme että tuo vaatii noin painavat rullat??
JA onko nuo välitykset sitten liian tiheät tms?

Kiitokseni etukäteen!
--kim--
Pyörä:
Gilera sc 125 '08
Liittynyt:
20.6.2008 19:22
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut --kim-- » 9.4.2012 17:56

Käykö tuohon kannentiivisteeksi jostain muusta skootterista tiiviste suoraan tai ainakin melkein. Vuotaa ikävästi, ja kannen kiristämisen seurauksena katkaisin vielä pinnapultin.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 9.4.2012 22:42

Eikö olisi helpointa vain hakea originaali vaikkapa valtuutetusta huollosta jos tarvikeliikkeistä ei sellaista löydy?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
small_man
Pyörä:
mökkimonkey ja hyosung comeetta 05'
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
6.12.2005 17:13
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut small_man » 9.4.2012 23:15

Edellispäivänä luulin että skootteri leikkasi kiinni kun meni aivan jumiin. Purin koko skootterin että saan moottorin yms auki. Olin ottanut jo sylinterin yms irti kunnes otin vauhtipyörän irti, Magneetit vauhtipyörästä oli hajonnut ja jumittanut moottorinja ruhjellut hieman käämejä. Onkkesi löyty varaosaskootteri takapihalta josta nylvästiin vauhtipyörä ja kasattiin koko hoito takaisin kasaan. Tulipahan tehtyä vähän laajempi keväthuolto :D
M: piaggio typhoon raato osina/kokonaisena halvalla.
--kim--
Pyörä:
Gilera sc 125 '08
Liittynyt:
20.6.2008 19:22
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut --kim-- » 10.4.2012 13:13

Ilmajäähdytteisestä stalkerista siis kyse. Niissähän ei kannentiivistettä ole? ei ainakaan ollut eikä tullut tiivistesetin mukana.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Shape » 10.4.2012 13:20

Ei siinä kuulu olla tiivistettä. Ilmeisesti kansi on mennyt kieroon, eli tiivistepinta kannattaa suoristaa/suoristuttaa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Fooni
Pyörä:
Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Paikkakunta:
Sipoo!
Liittynyt:
10.4.2011 16:31
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Fooni » 10.4.2012 16:46

Nyt on ensimmäiset pari-kolkyt kilsaa ajeltu eilen ostetulla vuoden 2009 Gilera Runnerilla :)
Oikein mukava peli on, ja kaikenlaista härpäkettä tuntuu löytyvän. Sopivan hyvin kulkee vaikka vakio onkin. Olis kuitenkin pari kysymystä.:

- Kaasu pohjassa kulkee vähän huonommin, kun kaasu 4/5 pohjassa? Olisko liian pieni suutin tai jotain? Ei nyt niin häiritse, mutta jos tuohon helppo ratkaisu, niin parempi vaan. Meinaa siis vähän vauhti hiipua jos ihan täysin on kaasu pohjassa.

- Pitäiskö lyhyillä palaa etuvalomaskissa ne molemmat valot? Nyt palaa vaan toinen. Entäs pitkillä? Voisko olla polttimo palanut?

- Kuulin kaverilta, että tuosta löytyy jalkojen lämmittimetkin, ja jalkojen kohdalla onkin tuollaset oudot lämmitinjutskan näköset härvelit (okei, en osaa selittää kunnolla :lol: ) Mitenkäs sais päälle nuo?

- Saako tähän jotenkin helposti asennettua sivujalkaa? Meinaa näin aluksi ainakin olla välillä hankalaa saada tuohon sivujalalle :lol:
Kerran Kotari, aina Kotari
Youtube Facebook
MYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Shape » 10.4.2012 18:44

Gilera Runnerille löytyy oma viestiketjunsa, eli jatkossa sinne siitä kysymykset, keskustelut yms.

Näin kevätkeleillä ja muutenkin kylmillä ja kosteilla ilmoilla tuo on ihan normaalia. Jos siinä on vielä vakiopääsuutin (53), niin kannattaa se vaihtaa 60 kokoon ja poistaa ilmansuodattimessa olevan messinkisen reikälevyn.

Lähi- ja kaukovaloille on omat umpionsa tässä, eli toinen voi vain palaa, joten polttimot ovat kyllä ehjät.

Jalkatilassa on todellakin lämmittimet, eli jäähdyttimen kautta tulee lämmintä ilmaa niistä suulakkeita. Ne on tavallaan koko ajan päällä, niiden tehoa voi säätää suulaketta kääntämällä. Järkyttävän tehokas se ei kuitenkaan ole, mutta kyllä pidemmän päälle matka-ajossa mukava lisä. :)

Sivujalan asennus on ns. bolt-on, eli katteita tms. ei tarvitse leikellä. Kuvia mulla pitäisi olla jossain päin nettiä asennuksesta.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut gillie » 11.4.2012 13:16

Jaa onkos tuo minun litania nyt väärässä paikassa :D
riqqqq
Pyörä:
Derbi Atlantis 50
Liittynyt:
13.6.2011 22:21
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut riqqqq » 11.4.2012 16:36

Tää on ihan idoottimainen kysymys varmaan suurimalle osalle teistä mutta jos mulla on katos Derbi atlantiksessa (sama tekniikka kun piaggioissa) vakioputki josta lähtee se letku siihen putsariin(?) nii jos laitan tehoputken tarviiko mun ostaa esim vapari putsaria? ja jos ei niin mihin tungen sen perkeleen letkun yms. o.o i feel such an idiot.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Rajis- » 11.4.2012 16:37

Letku poijes ja tukit sen putsarissa olevan reijjän ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Gilera Runner SP 50

ViestiKirjoittanut gillie » 12.4.2012 14:17

Shape kirjoitti:Valitettavasti voin vain todeta, että Malossi ei tee Piaggioon koneeseen teharivireille sopivaa vp-jousta (+15% - +22%). Löytyy vain alkuperäistä vastaava valkoinen jousi ja sitten jäykempiä jousia ovat vihreä (60%), violetti (86%) ja sininen (102%), jotka ovat taas aivan liian jäykkiä. Eli jousi vain vaihtoon. Stage6 Medium/Hard tai Polinin sininen kiinni.


Pitää kommentoida noista jäykkyyksistä: 2004 Runner Purejetin (juu Piaggio) alkuperäinen jousi on jäykempi kuin yksikään noista Malossin jousista. Lukuunottamatta sinistä josta en osaa sanoa ennenkuin postista kolahtaa.

Myös sininen Polini Torsion Control (muistaisin että kaikki versiot Polinin antamien tietojen mukaan) ovat löysempiä kuin original.

Eli vaihtoehdoksi jää sitten esim. 70cc sportin kanssa Stage 6? Onko kenelläkään nyt faktaa että tämä olisi jäykempi kuin alkuperäinen?

TAI mitä jousta/rullia nyt olette käyttäneet 70cc kitin kanssa niin että olette saaneet säädöt kohdalleen?

Kiitos.
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut Dementikko » 12.4.2012 16:44

Totta. Yksikään Malossin jousista Piaggioon ei ole vakiota jäykempi. Sininen "106%" jousi on ihan vähän tiukempi, joskin prosentit ovat varmasti noin 5 tai alle. Kokemuksesta voin sanoa, että S6:n jouset puolestaan ovat oikeasti tiukempia kuin vakio. Jos siis tarvitset kireän jousen, kannattaa hommata S6 Medium, niin kuin jo itse pohditkin.

Onko muuten tässä 2004 mallissa sama Piaggio PureJet-moottori kuin nykypäivän mallistossa? Mikä 70cc sinulla on (Polini vai Malossi)? Entäpä mikä putki on? Muistaakseni kerroit jo nuo jossain aiemmin, mutta en muista enää.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista