jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Tuo akseli joutuu tosi koville viritetyssä pelissä. Joko jompikumpi laakeri pettää (varinkopan tai akselin) tai akseli väljistyy. Ainoa toimiva fixi on vaihtaa CPI Aragonin akseli. Se on laakeroitu myös vaihteiston puolelta (laakerille on paikka lohkossa). Siihen loppui ylimääräiset äänet. Tuossa kyllä varmasti kestää vakiokin.
Vaihtaminen on helppo homma, kannattaa samalla uusia laakeri. Ja tietty uudet öljyt.
oregano
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 16.5.2011 15:38
On sähköryyppy joka kyllä menee pois päältä noin 15-30 sekunnin sisällä kun mopon käynnistää. Siis onko tuossa aragornin akselissa sitä päätä variaattorille ollenkaan? Tai miksi ylipäätään se pitäis olla? Eikö ois sama ostaa uus keewayn oma akseli?
Keeway F-act Nkd (2010) Stage 6 Pro Dellorto 17,5
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Keewayn oma akseli on ymmärtääkseni tuettu vain yhdellä laakerilla perävaihteistosta jolloin se vaatii sen variaattorikopan laakerin tukemaan toista päätä. Tämä ratkaisu taas ei virityskäytössä oikein kestä ja on muutenkin surkea. Aragonin akseli on taas tuettu kahdella laakerilla vaihteistosta (kuten aidossa minarellissa) eikä tarvi variaattorinkopan laakeria jolloin se kestää ja sen asentaa samalla vaivalla. Mistähän niitä Aragonin akseleita sitten löytää..?
Itellä ei ollu sähköryyppy ollenkaan hyvä teharin kanssa, alakierroksilla putken takia veti paljon rikkaammalle kuin vakioputkella jolloin sähköryyppy antoi aivan liikaa bensaa ja röpötti tolkuttomasti vaikka kuinka kauan ja vaikeutti säätämistä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
oregano
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 16.5.2011 15:38
No purkiin eilen ton koko höskän niin tuolle akselillehan oli laakeri siellä lohkojen välissä ja variaattorikopassa. Tollanen siellä oli
http://www.racing-planet.de/drive-shaft ... cc7d284977 ja samanlainen näyttää olevan aragornissa
Keeway F-act Nkd (2010) Stage 6 Pro Dellorto 17,5
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Aragonissa on laakeri vielä hampaiden jälkeen niin kuin Minarellissa.
http://www.marktshop24.com/produkt-getr ... 21248.htmlMoposportilta saa uusia akseleita, hintaa oli vajaa 50€.
dwacz
- Liittynyt:
- 9.5.2012 17:59
Onko kellään kokemusta keewayn perävälitysten vaihdon vaikutuksista? Tai voisiko joku kerto kumpaa kannattas vaihtaa jos ei välttämättä tavoittele huippuja vaan vääntöä/kiihtyvyyttä? (70cc kiinni)
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Vakioväleillä 95km/h 12000rpm. Malossin ensiöväleillä 100km/h 10500rpm. Stage6 toisioväleillä 100km/h 11000rpm. Suurin piirtein. Malossin välit löytyy, jos on kiinnostusta.
Tetson
- Pyörä:
- Zonerii
- Paikkakunta:
- Rovaniemi
- Liittynyt:
- 2.5.2011 16:05
Mistä porukkaa hommaa Keewayhin suuttimet, Mikunin kaasariin..
Osa sanoo että Dellun suuttimet käy ja osa. Mikä on totuus?
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Dellorton 6mm suuttimet sopii.
Tetson
- Pyörä:
- Zonerii
- Paikkakunta:
- Rovaniemi
- Liittynyt:
- 2.5.2011 16:05
Kiitos jonik1 nopiasta vastauksesta. 62 suutinta siis kinni vain!
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Asiassa on semmoinen huomio että sekä Dellorton että Mikunin suuttimet sopii mutta huhujen mukaan niissä menee kokomerkinnät eri lailla eli vaikka 80 dellorton suutin ei välttämättä vastaa mikunin 80 suutinta. Ja en tarkoita mikunin kuuskanttisuuttimia sillä niissä se ainakin menee erilailla se numerointi vaan mikunin pyöreäkantaisia. Niissä muuten on yleensä ollut paksumpi se kanta kuin dellorton suuttimissa. Eli ei tuo juttu mitään haittaa mihinkään kunhan muistaa ettei käytä dellorton ja mikunin suuttimia sekaisin koska muuten saattaa tulla hämmentäviä tuloksia.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
dwacz
- Liittynyt:
- 9.5.2012 17:59
Mitenkä tommosiin vauhtiin oikee pääsee
? Itellä tainnu gepsii huiput olla sen 75 vaikka on alamäkkee hurruuttanu täysiä
mutta paljo on hintaa ?
Knokka
- Pyörä:
- Keeway Focus 70cc
- Paikkakunta:
- Vaasa
- Liittynyt:
- 22.9.2012 19:56
S6 70cc Streetrace
19mm dellorto PHBG
S6 Torque control clutch
S6 Sport pro variaattori
S6 Intake System
Tälle setille sopiva putki? Onko kuinka paljon eroa S6 Pro Replicassa ja S6 Pro? VAi joku toinen putki?
thounimakarooni
- Pyörä:
- Ei oo
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 11.9.2010 19:04
Pro, omastamielestä oli Replicaa tehokkaampi.
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
dwacz kirjoitti:Mitenkä tommosiin vauhtiin oikee pääsee
? Itellä tainnu gepsii huiput olla sen 75 vaikka on alamäkkee hurruuttanu täysiä
mutta paljo on hintaa ?
Sulla on säädöt pielessä tai setti väärä. Ton verran pitäis mennä jo kurittomana alamäkeen. Vakioväleillä ei kyllä satasta pääse helposti, mutta Malossin väleillä pääsee vakiosytytykselläkin. 50€ saat nuo ensiövälit. Uusimmalla setillä olis 110km/h ollut jo lähellä, otti 104km/h jo pienellä kaasulla alamäkeen. Ei vaan Stage6 neulalaakeri enää kestänyt kierroksia.
http://www.motot.net/blog/jonik1/seppoj ... -2393.html Noh, ensi kesänä uusi kone ja uudet kujeet.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista