n3d kirjoitti:Hieno saavutus, onnittelut!
Kiitos vain!
Muutoskatsastus vei parisen tuntia, jonka aikana inssi selaili konversiossa käytettyjen komponenttien tietolehtisiä, sähkötarkastajan tarkastuspöytäkirjaa ja yleisesti ihmetteli asennusta. Jossain välissä ilmeisesti tarvittiin konsultoiva puhelinsoitto jonnekin. Rekisteriin merkittyjen tietojen muuttaminen tietysti oli osa prosessia. Varsinaista ajokoetta ei ainakaan minun nähden tehty. Taluttelin pyörää kyllä myös niin, että moottori työnsi pyörää eteenpäin. Itse tiedän, että pyörä on ajettavissa.
Konversion myötä pyörän omamassa on 310kg. Vanhaa rekisteriotetta ei ole tässä käsillä, mutta alkuperäinen märkäpaino on Wikipedian mukaan 230kg. Massa nousi siis ison matkapyörän suuruusluokkaan. Kun tieliikenteessä sallittu suurin kokonaismassa Hondalle on 406kg, ei käytännössä kyytiin saa matkustajaa. Ajotuntumakin on pitkälti vastaava kuin moottoripyörällä matkustajan kanssa. Jos ja kun akut pitää joskus vaihtaa, saa pyörästä kevyemmällä akustolla taas 2 hengen ajokin.
Rekisteriotteeseen merkattu suurin nettoteho on 27,6kW. Tehopainosuhteeksi muodostuu 0,089kW/kg. Pyörä on nyt seisonnassa. Viimeistään ennen ensi kesää pitää kilpailuttaa vakuutukset uudestaan. Mielenkiinnolla odotan, millainen hinta mahtaa konversion jälkeen olla.
Mitä seuraavaksi? Kelit ovat melko suurella todennäköisyydellä ensi kesään asti niin märät ja kylmät, että pyörä taitaa mennä purkuun. Ainakin osa osista saa maalia pintaansa. Hullu projekti, mutta oleellisin etappi lienee saavutettu.