pollava kirjoitti:Itse en ole AJANUT,mutta istunut kyydissä!
Pari vuotta sitten kevari ajoilta:
Saman tapainen tilanne on sattunut itellekkin. Paitsi ei noin pahasti, onnea oli mukana ja vähemmän vauhtia.
Oltiin kaverin kanssa menossa hakemaan mun pyörää toiselta paikkakunnalta, siis maantiellä. (Olin kyydissä siis) Yhtäkkiä edessä oleva auto jarruttaa laittaa vilkun oikealle ja tekee nopeahkon ohjauksen oikealle. Kaveri ei vilkun takia juurikaan hidastanut, mutta pakun takaa paljastuikin sitten toinen auto, jota ei nähnyt mitenkään pakun takaa.
Seurauksena vielä melko kokemattomalle kuskille hätäjarrutus, jonka lopuksi takarengas irti maasta ja vielä eturengaskin lukkoon. Kolahdettiin n. 30km/h vauhdista eteen pysähtyneen auton perään.
Kaveri jotenkin ihmeesti "hyppäs" kuin haara hypyllä tankin ja tangon yli perä kontin päälle ja itse kaaduin melkein kylelleen vastaan tulijoiden kaistalle.
Sen verran itsesuojelu vaisto tai jotkin refleksit toimi että onnistuin nousemaan sen verran pystyyn ettei vastaan tullut auto kolahtanut suoraan kypärään. Vastaan tullut autoilija pysähtyi ja tuli kysymään mitä kävi. Savolaisittain tuli sanottua että jos ois hiukan hitaampia molemmat oltu niin olisin päätä lyhempi eikä vastattaisi kysymykseen, mutta onneksi ei olla.
Ainekset oli siis pahempaankin ja osittain onnella selvittiin, mutta muistakaa turvaväli. Tässä tilanteessa liioiteltu väli olisi ollut tarpeen, mutta helppoa olla jälkiviisas.
Kortti tallessa ja pyörästä hankkiuduttu eroon, 18 päiväsakon saattelemana...