Tervehtiminen

isoEGO

ViestiKirjoittanut isoEGO » 2.7.2008 16:25

Temu- kirjoitti:Miksei niille voisi moikata vaikka olisi iha kauppakassina sellanen? Onko sen pakko olla harrastus että on truuu motoristi? :lol:

ihan totta. miksei vaikka moikkailis kaikille autoilijoilla, jalankulkijoille ja pyöräilijöille... :roll:
Kikkare23

ViestiKirjoittanut Kikkare23 » 2.7.2008 16:57

No ei nyt sentään lapsellisiksi ruveta.

Juuri sitä hain takaa, ettei kukaan isompaa skootteria pelkästään kaupparatsuksi hommaa - yleensä hommataan markettiskootteri sitä varten.
Jokainen hommaa sellaisen pyörän kuin itse haluaa, sellaiseen ajoon mihin sitä itse tarvitsee. Loppujen lopuksi se on aivan sama millainen pyörä se sitten on, jos siitä kiksinsä saa. :)

Pahoittelen, tämä ei nyt liittynyt juurikaan aiheeseen, mutta oli pakko sanoa, nyt kun toi motorismismismi oli puheena.
Senda 125 myynnissä! Katso ilmoitukset/galleria!
markketo
Pyörä:
ZX-6R

ViestiKirjoittanut markketo » 2.7.2008 19:53

Oma käsi nousee skoteristeille vain, mikäli moikkaavat ensin (mikä tapahtuu todella harvoin). Jotenkin vaikea mieltää noita harrastekoneiksi, kultasiipikin on sitä paljon paljon enemmän.
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
Fala

ViestiKirjoittanut Fala » 3.7.2008 20:56

Kyllä morjestan lähes aina kun tulee toinen motoristi vastaan, vaikka piikkisellä ajelenkin. Mopoja en morjestele kun eihän mopolla ajavat oo motoristeja? Ite oon ymmärtäny et moottoripyörällä ajavat on motoristeja ja mopolla ajavat mopoilijoita. :D Toissaviikolla oli tuskaa kun tuli 50 motoristia putkeen vastaan, sai siin si heilutella koko letkalle.
gilera-tg
Pyörä:
kawasaki kx 125cc

ViestiKirjoittanut gilera-tg » 3.7.2008 21:55

pitääkö tästäkin aiheesta yhteisö tehä?? kaikki nyt moikata osaa ;)
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2

ViestiKirjoittanut Winegum » 4.7.2008 9:22

gilera-tg kirjoitti:pitääkö tästäkin aiheesta yhteisö tehä?? kaikki nyt moikata osaa ;)
Luepas ekasta viestistä, mitä tämä keskustelu koskee. Ei se siitä osaamisesta ole kiinni.
Idun
Pyörä:
Yamaha XV535

ViestiKirjoittanut Idun » 9.7.2008 12:02

Mulle ei kyl kyykkykuskit kovin usein ole moikkaillu, mutta muut melkein poikkeuksetta ovat ..
HondaCebari
Pyörä:
Monarkki

ViestiKirjoittanut HondaCebari » 9.7.2008 19:01

Idun kirjoitti:Mulle ei kyl kyykkykuskit kovin usein ole moikkaillu, mutta muut melkein poikkeuksetta ovat ..

Mulla taas aivan päinvastaiset kokemukset :eek: ,kyykyt morjestaa aina mutta hd kuskit ei koskaan sekä customit harvemmin.
Enso

ViestiKirjoittanut Enso » 10.7.2008 17:12

Ei itselläkään nuo customkuskit tunnu tervehtivän mutta muutama kyykky mitä nyt on tullut yleisillä teillä vastaaan on kyllä morjestanut.
NiFi
Pyörä:
Yamaha FZ600

ViestiKirjoittanut NiFi » 12.7.2008 17:09

Minä ainakin tervehdin vastaantuleville prätkille mallista riippumatta.

Kerran olin ollut pyörällä liikkeellä, ja sitten auton rattiin, vastaan tuli prätkä ja minä hänelle vilkuttamaan.
Nosti kyllä kätensä, mutta mahtoi ihmetellä, että mitähän tuo akka vilkuttelee ;)
Sattuuhan sitä.
JuusoJuuso

ViestiKirjoittanut JuusoJuuso » 13.7.2008 21:02

omasta mielestä on ollu vähän läppä katella, kun ite ajaa tollasella smoto piikillä crossi kypärä päässä, niin kaikki kai katsoo sen mopoksi ja jättää moikkaamatta, mutta sitten kun ajaa kavereitten kanssa, joilla on räsä tai cbr, niin kyllä kaikki moikkaa :D onneksi mun nelari derbi on edes ääniltään vähän isompi pyörä, kun 2t räsä :P
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s

ViestiKirjoittanut snuarrow » 13.7.2008 22:41

en minä kyllä pahemmin ole piikkikuskeille enkä mopoilijoille heilutellut, elleivät itse ole aloittaneet, muille pyörille olen kyllä pyrkinyt aina kun on ollut mahdollista. siitä tulee todella hyvä fiilis, kun huomaa että joku vilkuttaa ensin, oli sitten piikki tai mp, ei sillä niin väliä. mikään ei ole vituttavampaa kuin, että toinen ei edes vaivaudu morjestamaan takaisin ja katsoo vain halveksuvasti.
Pande
Pyörä:
Yamaha yz250 -04

ViestiKirjoittanut Pande » 14.7.2008 14:17

Ite mietin niin että alle 18v kun ei voi edes ajaa autolla, joten se on ainut vaihtoehto ajaa mopolla tai piikillä. Sit kun saa b-kortin taskuun tulee valitsemisen aika auton ja mp väliltä (tai sitten molemmat), mutta sitten on väkisinkin jo enemmän harrastelija. Sen takia ite en morjesta mopoille tai piikeille ainakaan ekana, eli moikkaan vain moottoripyörille, koska itsekkin ajan moottoripyörällä :) Piikeille varmaan morjenstan takasin jos ekana nousee lapanen.

Moottoripyörille pyrin moikkaamaan kaikille, riippumatta onko kyykky/enska tai custom.

ps. Itse kun piikillä ajelin aikoinaan niin ajattelin silloin jo näin. Piikki kuskina moikkasin taas piikki kuskeille :)
TDN
Pyörä:
Honda NSR 125 (SP-racing) -99

ViestiKirjoittanut TDN » 15.7.2008 2:04

JuusoJuuso kirjoitti:omasta mielestä on ollu vähän läppä katella, kun ite ajaa tollasella smoto piikillä crossi kypärä päässä, niin kaikki kai katsoo sen mopoksi ja jättää moikkaamatta, mutta sitten kun ajaa kavereitten kanssa, joilla on räsä tai cbr, niin kyllä kaikki moikkaa :D onneksi mun nelari derbi on edes ääniltään vähän isompi pyörä, kun 2t räsä :P

Toihan se on vähän ongelma noiden enska/smoto piikkien kohdalla, kun ei äkkiseltään katottuna tai vähemmän asiasta tietävä moposta erota. Ite mojestan kaikille paitsi näille isoille skoottereille, kun eiväthän nämä nyt moottoripyöriä ole. Ja miten se laulukin nyt meni: "moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä... ;)
Myydään "SP-racing" näsäri: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 5/id24104/
kcapelgae
Pyörä:
Hyosung Comet 125, Suzuki RGF + mopoja.

ViestiKirjoittanut kcapelgae » 16.7.2008 17:01

Mä oon moikannu aina, ekasta moposta lähtien jos vaan satun huomaamaan, ja usein sieltä tulee käden heilautus, vaan jos oon katellu, niin on kyllä kummissaan tuijotellu kun pikku mopoilija morjestaa :D Joskus on joku HD-mieskin alotteen tehny, mutta huvittuneesti on nekin kattonu... Ja kun nyt piikin saa niin pääsee taas morjestamaan. Mun mielestä kaikkia pitäs morjestaa, vaik sillon pitäs laittaa vaihteet aina raakana, kun ei käsi ehdi kytkimelle...
Sinä kysyit:
Kannattaako ostaa Honda?
Oraakkeli vastasi:
Ei missään tapauksessa!