Lauri- kirjoitti:Tyhmä kysymys, vaikka pyörä on punakilpinen Saksassa, niin siltikin vain toi 8-9%? Kaverilla oli mielessä tuoda -05 vuoden kisaenduro Saksasta. Ei kai uudet EU-päästörajat vaikuta rekisteröintiin? Nykyään ainakin on mahdotonta alkaa punakilpisestä enää valkokilpistä tekemään, 2t siis.
Hieman käsitteet hukassa? Punakilpinen eli kilpailukäytöön tarkoitettu, ei tarvi maksa mitään veroja, missään, koskaan.
Verot maksetaan rekisteröidyistä pyöristä. Siis tieliikenteeseen otettavista.
Punakilpisestä saa valkokilpisen maksamalla verot ja laittamalla kaikki vaadittavat tieliikennevarusteet ja niin poispäin. - Ja jos se malli on hyväksytty Suomessa tieliikennekäyttöön...
Mutta ISOIN kysymys kuuluu= mitä järkeä on ajaa tieliikenteessä kilpapyörällä , jonka huoltoväli on 10-30 tuntia. Siis PAKOLLINEN männänvaihto, säädöt ym.
VASTaan itse= ei mitään järkeä. Vielä vähemmän on järkeä alkaa sitä sitten miedontamaan jollain rikkailla seoksilla ja ylimääräsillä kannentiivisteillä...
( unohdin aivan sen kisapyörän käytön peniksen jatkona, anteeksi!)