Vielä tohon ajokorttiuudistukseen. Olen siis itse mopoikäinen poika, anteeksi siis että tänne eksyn. Mutta pakko kertoa ton vaikutuksesta muhun, kun vertaa aiemmin kortin saaneisiin.
Minä olen ajanut tosi paljon, rakastan sitä hommaa. Isompaa tulee alle kun ikä sallii, se on varma! Mutta uudistuksesta, olen huomannut että osaan liikennesäännöt tosi hyvin, kun vertaa aiemmin kortin saaneisiin. Ne ei vaan tiedä mitään. Kyllähän niitä liikennesääntöjä oppii ajamallakin, mutta kyllä olen tyytyväinen saamaani opetukseen. Kaupungissa oikeasti pelotti olla kaverin kyydissä, se oli meinaan outoa ajoa, kun ei se liikennemerkeistä silleen ymmärrä.
Ajo-opetus taas... No, sanoisin että joillekin hyvä, itselleni ainakin tarpeeton. En siis ole ollut mikään luonnonlahjakkuus, vaan meinasin että on hyvä kun joillekkin opetetaan esim jarrutus, ne mutkat ymv. kun tuskin itse harjoittelisi. Mutta mä taas tykkään tehä tota ite, ilman opetusta. Käyn välillä tyhjillä parkkipaikoilla treenaamassa jarrutusta, ymv. pyörän hallintaa. Silleen oppii. Yksi tärkeä mikä minua varmaankin auttaa on se, että ajan paljon hiekalla ja lumella ym vastaavalla liukkaamalla alustalla. Se parantaa tosi paljon pyörän hallintaa. Ei olisi pakko hiekalla ajaa, mutta se on hauskaa.
Ajovarusteina käytän kypärää ja ajotakkia. Ei musta oo noloa käyttää mopolla ajovarusteita, olen jo havainnut niiden hyödyn. Suojaus pitää olla kohillaan kun pelleilee pyörän kanssa
Sitten taas ajamiseni pohjanoteerauksia oli mm. rannalla käynti, oli 1km matka ni pelkät uimasortsit jalassa ja pyyhe olalla. Enään en niin tekisi... Ja toinen taas oli kun kaverin krossia ajoin, niin lyhyellä parin kilsan siirtymäpätkällä montulle ilman kypärää, vauhtia yli 100km/h. En enään mistään hinnasta toistaisi, kyllä sen tajus jo heti adrenaliinin helpotettua ettei sitä tulla toistamaan. Autokoululla painotettiin kyllä mopollakin suojien tärkeyttä, ja onneksi sisäistin sen, joskaan en samantien. Onni oli matkassa, nyt luotetaan järkeen
Tekeekö mielesi isokoisempaa bomberipiikkiä? Check
http://www.nettimoto.com/hyosung/comet/1768110