satkis kirjoitti:Omasta mielestä piikkisen käsittely käsittelykokeessa on jo sen verran helpompaa, että suorittaisin kortin A1:senä. Ainakin jos omalla nykysellä pitäs pujotella sais tosissaan harjotella, kääntyvyys pystyssä kun on luokkaa viking line. Onhan se kevari kevyempi noin muutenkin
EASYRIDER69 kirjoitti:...
Johnnie kirjoitti:Makedonia kirjoitti:monissa autokouluissa ei ole 25kw pyörää joten se suoritetaan piikillä.
Näin on. Esim. oman seutuni autokouluista yhdelläkään ei ole ollut, toki jossain isossa koulussa (esim. pk-seudulla kenties) saattaa olla.
Makedonia kirjoitti:Issor kirjoitti:Tais olla 500 luokkaa..
E: tuo hinta oli aika hyvillä alennuksilla, mutta uskoisin, että 600 pintaan pitäis saada ainaki :O
mulla oli 928,00¤ + viranomaiskulut Pasilassa
pari vuotta sitten oli vielä toi 600¤.
saattais vähän pohjoisempana olla halvempaa tuo lysti..
Sergey kirjoitti:1988 (vai 90?) sai vielä automaattisesti AB kortin kun ajoi autokortin. sitten A muuttui erilliseksi. Arvaa ottiko kavereilla päähän vain parin vuoden ero oli mulla. Otin tosin jo 16v kortin, ni ei mua koskenuA-luokan ajokortti
Ikäraja 18 vuotta
Muut kuin A1-luokan moottoripyörät, paitsi 20 vuoden ikään saakka saa pyörän teho olla enintään 25 kW (34 hv) sekä tehopainosuhde alle 0,16 kW/kg
Tutkintoon pääsyn edellytyksenä olevat vähimmäisopetusmäärät:
Teoriaopetus 12 tuntia
Ajo-opetus 9 tuntia
Tai jos henkilöllä on ennestään auton ajokortti:
Teoriaopetus 6 tuntia
Ajo-opetus 6 tuntia
Voidakseen suorittaa suoraan "rajoittamattoman, ison A:n" on henkilön oltava vähintään 21 vuoden ikäinen.
Eli saat ajaa 20 vuotiaana isolla jos sulla on B kortti entuudestaan.