Beni86 kirjoitti:Silmää nyt miellyttää tuo 610 vuosimalli olisi varmaan 06-07 kun hintapuoli olisi kohtuullinen, mitä porukka on mieltä tämän vuosimallin laitteista? Tämähän nyt luetun perusteella vaikuttaa kuitenkin aika huoltovapaalta, olenko ymmärtänyt oikein? Paljonko teidän mielestä on paljon/liikaa ajettu 610.Itsellä ei näistä 1-pyttyisistä nelari koneista ole minkäänlaista kokemusta....
-06 on kaasari vehje ja -07 ruiskulla. Kumpi sitten on parempi...(?)
Jenkkifoorumeilla kertovat että kaasarillinen olisi vähän ärhäkämpi, mutta ruiskullisesta saa lisää löylyä kun poistaa lambdan ja pistää vastuksen tilalle.
Itselläni on siis kaasarillinen ja hyvin on toiminut. Ei nyi eikä pätki. Pyörällä on nyt ajettu ~18tkm ja jenkit ovat kuulemma ajaneet yli 20t mailia ilman koneen aukaisua. Enkä itsekään ole kuullut yhtään juttua jossa tämän mallin 610:stä olisi kone korkannut, toki niitä silti varmasti on. Huoltokirjassa ei anneta mitään km-määrää jolloin esim mäntä pitäisi vaihtaa. Huoltoväli on muutenkin pitkä. Öljyt+suodatin+venojen säätö 5tkm välein. Tosin itse vaihdan öljyt 2.5tkm välein.
Muita tyyppivikoja ei tule mieleen kuin monella sekoileva mittari ja surullisen kuuluisa nokkaketju. Ketju venyy vaihtokuntoon alle 10tkm ajettuna. Itselläni se kesti ~7tkm. Ketjun vaihto oli aika simppeli homma ja uudella ketjulla on nyt ajettu yli 10tkm eikä ole venynyt käytännössä yhtään.
Lisäksi jos vertaa vaihdelaatikkoa Japanilaisiin niin Hussen loota vaatii jämäkämmät otteet ja välillä vapaata ei löydy pysäksissä, tähän auttaa kytkinvaijerin ylikiristys, joka taas aiheuttaa vaijerin katkeamisen sekä itselläni myös sen pystyakselin hajoamisen. Eli vapaa kannattaa opetella laittamaan silloin kun hidastaa liikennevaloihin.
Näihin 18tkm ajoon olen vaihtanut:
-nokkaketjun
-jarrupaloja
-ketjut+rattaat
-lukuisia takarenkaita
-öljyjä
-2kpl kytkinvaijereita (on vähän heikkoa tekoa)
-kytkimen pystyakselin
-edessä on joskus kytkinlevyjen vaihto.