Todella paljon kiinnostais hommata tollainen Fs 650. Todellakin ensimmäinen iso pyörä vasta tulossa. Kyykkyä / fighter ei kiinosta ollenkaa, enkä oikein vakuutu noista katumotoistakaan. Katuräppäilyyn pääasiassa tämäkin pyörä tulisi.
Huoltamista vaatii varmasti. Tässä oon pikkuhiljaa perehtyny enemmän 4-tahti moottoreihin, sekä pyörän huoltoihin. Öljyjen vaihto ilmeisesti ajotyylin mukaisesti. Varmaan kaupunkiajossa 10h välein?
Pyörän aion ostaa vasta sitten, kun olen tarpeeksi saanut tietoa 4-tahti moottoreista ja varsinkin Husabergin huolloista, vioista jne.
Muutama kysymys tähän mitkä askarruttaa, ja en oo löytäny suoraa vastausta.
1) Onko vaihteistoöljyt ja moottoriöljyt erikseen, vai tulevatko molemmat samaan?
2) Venttiilit ovat taas täysin uus juttu, kun 4-tahti vehkeisiin en ole perehtynyt. Uskon, että osaisin säätää ja tarkastaa välyksiä itsekkin. Onko Husabergeissä ruuvisäätöiset vai palasäätöiset? Onko venojen tarkastaminen / säätäminen hankalaa? Mistä löytäisin ohjeita säätöön?
3) Nyt tulee varmaan todella aloittelijakysymys, mutta kysytään kun en varma ole. Onko 1 sylinterisissä vehkeissä yksi vai kaksi nokka-akselia? Ja onko venttiileitä yhteensä kaksi vai neljä?
Tästä kuvasarjasta lähinnä tuo kysymys: http://the4strokers.tripod.com/tech/valves.htm
Keskimmäisessä kuvassa koneen päällä on kaksi kantta, jonka alla ilmeisesti ovat venttiilit. Onko siis toisen kannen alla imuventtiilit, ja toisen kannen alla pakoventtiilit? Molempia kaksin kappalein?
Tarkoitus on siis ymmärtää ja oppia, ennen kun tälläistä pyörää lähtee hankkimaan. Haluaisin myös itse oppia huoltamaan, purkamaan, kokoamaan jne..
Ainoat aikaisemmat kokemukset 2-pyöräisistä ovat mopoiältä ja jonkun verran piikkisillä radalla.
Käytettynä meinasin ostaa budjetti max 7k€. Mistä vuosimallista ylöspäin kannattaa katsella? Jostain luin, että vanhimmissa on enemmän tyyppivikoja.
Kiitti jo valmiiks, kuka jaksaa selventää. Pitää perehtyy kyl huomattavasti enemmän vielä asioihin, ennen kun viittii mopon hommata
Toinen vaihtoehto ois sit ktm exc 525, johon varmaan varaosien saanti ois parempaa, mutta enemmän tää Bergi kiehtoo.