Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 1.2.2012 20:12

Onko alle 06 vm husissa muute kiihdytyspumppua, ihan mielenkiinnosta kyselen.
tsounas
Pyörä:
Husaberg FE 400 E , Tunturi City E50S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.5.2008 15:02
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut tsounas » 2.2.2012 1:07

Ei oo miulla ainakaan, vm 2000.
wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 2.2.2012 15:29

tsounas kirjoitti:Luulisin että asia on hyvin pitkälti näin. Eli kun painopiste on tuotu alas, ja tankista täytyny tehä tollane "kaksosanen" niin vaatii sen kaks hanaaki. Pelaa luultavasti ihan hyvin yhdelläkin hanalla, koska ei se kuusviiskymppikään sitä bensaa kerkee sen valumisvauhtia syödä :D Et ei se kyllä kaasarista se bensa lopu kesken.

No miulla varmasti eri kaasarikin, mut näin muodonvuoks:
Talvisetuppi:
Pääsuutin 180
Tyhjäkäynti on 48 (kesäsin 42, muuta en oo muuttanu)
Neula on 2. lovessa ylhäältä laskien
Tyhjäkäyntiruuvi on 2 kierrosta auki
Seosruuvvi on noin 1.5 kierrosta auki


Jeps tollanen käsitys mullaki on tosta bensansyötöstä.

Aika samallaiset säädöt kuullostias olevan, omaa tyhjäkäyntisuutinta ei nyt muista.

Miten porukat on saanu venttiilit säätöihin? En oo vielä oman pyörän venttiileihin ehtiny perehtyä nii jos ois jotakin vippaskonsteja nii olisin kiitollinen :)
Crazy88
Pyörä:
Husaberg 450sm
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.5.2004 22:32
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut Crazy88 » 4.2.2012 12:29

http://husaberg.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=13104

Tossa on aika hyvät ohjeet.
wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 5.2.2012 4:20

Crazy88 kirjoitti:http://husaberg.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=13104

Tossa on aika hyvät ohjeet.


Kiitoksia, eiköhnä näillä onnistu :) Huomenna vois tarkistaa venttiilit.
dberg
Pyörä:
Husaberg fs 650e X2 & Ktm sx125
Liittynyt:
1.1.2011 18:02
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut dberg » 11.2.2012 15:54

Ei kellään sattuis löytymään husaan mustia 2 reikäsiä etukatteita tai mustaa penkkiä/päälistä
wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 12.2.2012 4:10

Ite oisin kans valmis maksamaan mustista kaksreikäsistä etukatteista, sellaset toki löytyy mutta uudet ois poikaa.

Ite tein mustan penkinpäällisen. Kävin ostamassa nahkaa, leikkasin oikeenlaisen palasen ja laitoin kiinni. Älyttömän kova homma oli laittaa ja vaati voimia venyttää se paikalleen mutta yllättävän hyvä tuli. :)

Voin laittaa kuvia myöhemmin kunhan jaksan vaivautua ottamaan.
Ärsk
Liittynyt:
21.11.2005 14:31
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut Ärsk » 12.2.2012 12:58

Mitä öljyä ootte käyttäny 650e:ssä? vaihtoin nyt ekat öljyt ja laitoin motorexin 10w 50 cross powerit. ei meinaa oikeen käynnissä vapaalle saaha että johtuisko tuo öljyistä?
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 12.2.2012 13:59

Ite käytän 10 w 40 öljyä(ohjekirjan mukaan). Motorexia ja motulia on ollu. Ei itsellänikään vapaa kovin helposti löydy koneen ollessa käynnissä. Yleensä sammutan pyörän ja sitten vasta vaihdan vapaalle.
Ärsk
Liittynyt:
21.11.2005 14:31
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut Ärsk » 12.2.2012 14:26

selevä homma!
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 12.2.2012 20:21

wothov kirjoitti:Ite oisin kans valmis maksamaan mustista kaksreikäsistä etukatteista, sellaset toki löytyy mutta uudet ois poikaa.



Miksi ihmeessä ette sitte ota uusia kaupasta ? saat maksaa saman verran kun meet hakemaan kaupasta kun ostat käytetyt jostain plus postit päälle :D
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
dberg
Pyörä:
Husaberg fs 650e X2 & Ktm sx125
Liittynyt:
1.1.2011 18:02
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut dberg » 12.2.2012 20:46

J!gs@w# kirjoitti:
wothov kirjoitti:Ite oisin kans valmis maksamaan mustista kaksreikäsistä etukatteista, sellaset toki löytyy mutta uudet ois poikaa.



Miksi ihmeessä ette sitte ota uusia kaupasta ? saat maksaa saman verran kun meet hakemaan kaupasta kun ostat käytetyt jostain plus postit päälle :D


kerroppa mistä kaupasta luulet löytäväs ???
tsounas
Pyörä:
Husaberg FE 400 E , Tunturi City E50S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.5.2008 15:02
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut tsounas » 12.2.2012 23:24

Soppanestori kirjoitti:Ite käytän 10 w 40 öljyä(ohjekirjan mukaan). Motorexia ja motulia on ollu. Ei itsellänikään vapaa kovin helposti löydy koneen ollessa käynnissä. Yleensä sammutan pyörän ja sitten vasta vaihdan vapaalle.

Ei mee vapaa mullakaan päälle kuin vauhdista rullatessa. Kone kiinni ja vapaalle.
Mahtaakohan muuten olla ihan vaan tuollaisen krossilaatikon tiukkuutta vai piileekö taustalla joku ongelma?

Minusta noita kaksreikäsiä mustia etukatteita et enää uutena saa. Valmistus lopetettu ainakin mitä keitaalle olen ollut yhteyksissä.
Ite hamstrasin yhet ihan käyttämättömät viimekesänä, pyörässä kii tosin nyt ^^
wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 13.2.2012 5:10

tsounas kirjoitti:
Soppanestori kirjoitti:Ite käytän 10 w 40 öljyä(ohjekirjan mukaan). Motorexia ja motulia on ollu. Ei itsellänikään vapaa kovin helposti löydy koneen ollessa käynnissä. Yleensä sammutan pyörän ja sitten vasta vaihdan vapaalle.

Ei mee vapaa mullakaan päälle kuin vauhdista rullatessa. Kone kiinni ja vapaalle.
Mahtaakohan muuten olla ihan vaan tuollaisen krossilaatikon tiukkuutta vai piileekö taustalla joku ongelma?

Minusta noita kaksreikäsiä mustia etukatteita et enää uutena saa. Valmistus lopetettu ainakin mitä keitaalle olen ollut yhteyksissä.
Ite hamstrasin yhet ihan käyttämättömät viimekesänä, pyörässä kii tosin nyt ^^



Täyttä asiaa tämä teksit.

Vaihteiden vaihto ei johdu muusta kuin koneen rakenteesta. Ite käytän husassa ja krossissa molemmissa tota motorexin 10w50 crosspoweria ja hyvin on toiminu. Ei mitään ongelmaa.

Noi mustien katteiden valmistus lopetettiin kokonaan. Eli uusia ei saa ainakaan tehtaalta. Ite aattelin maalata uudestaan jos ei löydy mistään. Tosin tarrasarjaaki tulossa että saa nähä mitä tekee.

Tietääkö kukaan mitä muovilaatua vanhempien mallien keltainen tankki on? PE? Ois tarkotus maalata mustaks niin pitäis tietää että onko edess mahdollista vai pitääkö tehä kopio.
tsounas
Pyörä:
Husaberg FE 400 E , Tunturi City E50S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.5.2008 15:02
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut tsounas » 13.2.2012 17:02

Kerroppas minkälaiset tarrat tulossa ja mistä? Itse olen kovasti haaveillu jostain näyttävästä sinimustasta setistä vaan ei oo silmään sattunu.
Ei oo tietoo tankin muovilaadusta, mutta sanos miten oot suunnitellu maalauksen tekeväs? Joskus oon itekki miettiny, vaa liikaa oon kuullu huhuja siitä miten muovitankki hengittää läpi bensahöyryy ja nussii maalit rutulle.

Alumiininen tankki mattamustana ois kyllä perkeleen kova :D