Ikinä kukaa kerro miten kiva on ollu ajelee..
Shit happens, ootan sitä päivää että nää kaikki toimii samaan aikaan.
tsounas kirjoitti:Iha mukava sillee ku tää husa topicci on vaa vittu vertaistukiryhmä!
Ikinä kukaa kerro miten kiva on ollu ajelee..
Shit happens, ootan sitä päivää että nää kaikki toimii samaan aikaan.
Lanttola kirjoitti:Homma onnistuu aika helposti siten että löysää mutteria jonkun verran, säätää välyksen niin että sitä varmasi molemmin puolin on, sitten kääntää kummastakin venttiilistä välyksen kevyesti nollaan ja kääntää säätöruuvia kuudesosakierroksen (eli mutterista katsomalla yhden sivun) aukipäin.
Näin välys on säädetty 0.17 milliin ja mutterin voi kiristää, samalla kannattaa pitää säätöruuvia ettei se käänny samalla. Lopuksi vielä tarkistaa että välystä on sen verran että se juuri käteen tuntuu.
Jos haluaa hienostella voi laskea oliko venttiilissä säätötarvetta vai ei. Jos joutuu joka kerta säätämään niin joko venttiilit uppoaa kanteen tai seuraajarulla on alkanut kulua.
Tuo venttiilinvälys on kyllä sellainen asia mikä kannattaa silloin tälöin tarkistaa, nimittäin jos venttiili uppoaa kanteen ja välys menee nollaan niin seuraajarullaan tulee sen verran kuormitusta että se ei kauaa kestä ja kun rulla hajoaa niin neulalaakerin neulat saattaa mennä johonkin väärään väliin.