Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

OmgItsNut
Pyörä:
Husaberg FS 650, 2005
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
16.6.2012 3:34
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut OmgItsNut » 4.7.2012 19:30

Mulla vois olla myynnissä tuo SR Racingin tuplaputki titaanivaimentimilla. Yksityisvietillä voi tiedustella lisää.
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 5.7.2012 14:33

Tuli sitten kiekkarajotin hommattua pyörään. Saapi nähdä onko vaikeakin asentaa. :s
OmgItsNut
Pyörä:
Husaberg FS 650, 2005
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
16.6.2012 3:34
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut OmgItsNut » 5.7.2012 20:04

Onko noissa kumeissa muuten eroja miten paljon? Mulla on nyt vakiovanteella joku Metzelerin touring kumi, joka on vaihtokunnossa. Koko on 160/60-17. Vakiona tuossa taitaa olla kuitenkin 150 levee gummi? Michelinin Pilot Poweria aattelin hommata tuossa 160/60-17 koossa.
wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 6.7.2012 1:28

On eroja!

Pilot poweri on varma hyvä kumi, toinen on micheliniltä uudempi malli Power Pure.
OmgItsNut
Pyörä:
Husaberg FS 650, 2005
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
16.6.2012 3:34
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut OmgItsNut » 6.7.2012 15:10

Sellasen Pilot Powerin sai kohtuu edukkaasti niin kävin poistamassa. Pitää lähteä kokeilemaan, josko sen sais ihan vanteelle saakka menemään. En oo sisäkumillista rengasta koskaan vaihtanu. Tubelesseja sitten senkin edestä.
Ärsk
Liittynyt:
21.11.2005 14:31
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut Ärsk » 7.7.2012 20:53

ei oo hyvä ku on 160 vauhtia keula pystyssä ja kone menee jumiin... ei onneksi rengas lukkoon (jotaki positiivista). mutta kone ihan jumissa :D näyttäs että alakerta jumissa jostaki ku kansi nyt pois ja mäntä vähä liikkuu sivuttain ku yrittää. jatketan joskus remontiia ku löytyy kiinostus :nörtti: mistä ne halvimmat koneen osat saa?
OmgItsNut
Pyörä:
Husaberg FS 650, 2005
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
16.6.2012 3:34
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut OmgItsNut » 10.7.2012 16:33

Tulipahan taas touhuiltua. Kävin heittämässä vaimentimet pajalle, jossa niihin duunaillaan mm. killerit. Tuli samaan syssyyn pestyä putsari ja ilmeisesti edellinen omistaja on öljyillyt bio-öljyllä kun normi twinairin liuotin teki siitä kiinteää rasvaa :) Onneksi oli vähän tuota bioputsaria tallilla niin sai kamat veks putsarista.

Samalla kävin poistamassa Polisportin pukin ja vähän lisää öljyä. Siihen kun lisätään uus takakumi + läjä laskuja niin se onkin taas tonni sulanut kukkarosta... Viellä kun tulis sitä rahaa samaan tahtiin.
c0de
Pyörä:
Husa 650 -03
Liittynyt:
10.7.2012 17:53
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut c0de » 10.7.2012 18:08

Tere foorumilaiset. Uutena jäsenenä ekaa koodia pukkaa.

Tuli tuossa talvella hommattuo tuollainen -03 650 husa.. ajoja takana jo n.200m!! vittu oujeah.
Ei meinaa ölpät pysyä koneessa ei niin millään.Tiädähäntä miten myyjä sai ne pysymään sisällä myyntihetkellä kun nyt vuotaa kuin seula. Öljynä Motulin 15w50, onko kokemuksia toimiiko niinkuin pitää? Myyjä ainakin väitti käyttäneensä moista..

Ite ei jaksa enää availla kykinkoppaa ja muita osia niin aattelin viedä uusien tiivisteiden kanssa sen jonnekkin huoltoon. Tuota koneen pärinää kuunnellessa ja vuotamista tuijotellessa huomasin myös että kytkin lakkasi toimimasta.. :O Tämä siis tapahtui koneen lämmitessä. Alkoi sitten taas toimimaan kun työnsin takasin siälle ja kone viileni. Mistä moinen? :eek:

Kannen tiivistekkin alkoi ilmeisesti vuotamaan,kun syyläri alkaa keittämään samointein ja laskee paineita reilusti ylivuotoletkusta.. Ainakin piikillä kävi joskusmuinoin näin.. Kokemuksia tästä? :|

T. totaalisesti hermonsa menettänyt
OmgItsNut
Pyörä:
Husaberg FS 650, 2005
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
16.6.2012 3:34
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut OmgItsNut » 10.7.2012 21:22

c0de kirjoitti:Tere foorumilaiset. Uutena jäsenenä ekaa koodia pukkaa.

Tuli tuossa talvella hommattuo tuollainen -03 650 husa.. ajoja takana jo n.200m!! vittu oujeah.
Ei meinaa ölpät pysyä koneessa ei niin millään.Tiädähäntä miten myyjä sai ne pysymään sisällä myyntihetkellä kun nyt vuotaa kuin seula. Öljynä Motulin 15w50, onko kokemuksia toimiiko niinkuin pitää? Myyjä ainakin väitti käyttäneensä moista..

Ite ei jaksa enää availla kykinkoppaa ja muita osia niin aattelin viedä uusien tiivisteiden kanssa sen jonnekkin huoltoon. Tuota koneen pärinää kuunnellessa ja vuotamista tuijotellessa huomasin myös että kytkin lakkasi toimimasta.. :O Tämä siis tapahtui koneen lämmitessä. Alkoi sitten taas toimimaan kun työnsin takasin siälle ja kone viileni. Mistä moinen? :eek:

Kannen tiivistekkin alkoi ilmeisesti vuotamaan,kun syyläri alkaa keittämään samointein ja laskee paineita reilusti ylivuotoletkusta.. Ainakin piikillä kävi joskusmuinoin näin.. Kokemuksia tästä? :|

T. totaalisesti hermonsa menettänyt


Voimia :) Mistä sitä öljyä siis pihalle tulee? 

Mä oon käyttänyt Motulin 20W50:stä mineraaliversiona. Mulle ainakin myyjä sanoi, että juurikin tuo mineraaliversio olis tärkeetä, vaikka manuaalissa lukeekin synteettinen. En oo kyseenalaistanu kun skulaa hyvin. Siellähän ne samassa öljyssä lilluu niin jotenkin tuo kuulostaisi öljyihin liittyvältä. Tosin eihän se vuotaminen normaalia ole, vaikka siellä mitä öljyä olis sisällä. Tota Motulin 15W50 on kai kahta versioo, teknosynteettistä (mineraalin ja synteettisen sekoitus) ja synteettistä. Kumpaa sulla on? Nyt kun en oo kokeillu ja en paremmin tiedä niin paha mennä sanomaan. Kotarissa ainakin kytkimen toimimattomuus hyvin usein johtui vääränlaisesta öljystä.

Kerran on itsellä alkanut keittämään ja luulin, että kannen tiiviste olis mennyt ja se tulikin purettua. Ei kuitenkaan mitään näkynyt ja lopulta huomasin, että olikin vaan jäänyt ilmaa jäähdytyskiertoon. Eli se kandee kyllä tsekata, että varmasti kiertää.
wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 11.7.2012 0:22

Terve tuloa kerhoon :)

Semmosta sen Husan omistaminen on?

Mistä se öljy tulee ulos? Tarkista huohotus, kannesta runkoon menvä letu, venaluukkujen tiivisteet. Itelläki tosiaan tulee vielkäin hieman öljyä jostain raosta ulos, ei mitään hajua mistä mutta ei häiritseviä määriä.

Mites muuten muilla? Kuinka paljon pyörä tärisee? Ja ketkä täällä on ite purkanu konetta osiin, ite oon tehny sen jo kolmesti xD
Ärsk
Liittynyt:
21.11.2005 14:31
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut Ärsk » 11.7.2012 10:53

wothov kirjoitti:Terve tuloa kerhoon :)

Semmosta sen Husan omistaminen on?

Mistä se öljy tulee ulos? Tarkista huohotus, kannesta runkoon menvä letu, venaluukkujen tiivisteet. Itelläki tosiaan tulee vielkäin hieman öljyä jostain raosta ulos, ei mitään hajua mistä mutta ei häiritseviä määriä.

Mites muuten muilla? Kuinka paljon pyörä tärisee? Ja ketkä täällä on ite purkanu konetta osiin, ite oon tehny sen jo kolmesti xD


kyllä mulla ainaki tärisee niin p*rkeleesti. onko se normaalia? 8o ja nyt on aukeemassa kone ekaa kertaa... wothov:lle voi varmaan soittaa ja kysyä jos tulee ongelmia :D
OmgItsNut
Pyörä:
Husaberg FS 650, 2005
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
16.6.2012 3:34
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut OmgItsNut » 11.7.2012 12:47

wothov kirjoitti:Terve tuloa kerhoon :)

Semmosta sen Husan omistaminen on?

Mistä se öljy tulee ulos? Tarkista huohotus, kannesta runkoon menvä letu, venaluukkujen tiivisteet. Itelläki tosiaan tulee vielkäin hieman öljyä jostain raosta ulos, ei mitään hajua mistä mutta ei häiritseviä määriä.

Mites muuten muilla? Kuinka paljon pyörä tärisee? Ja ketkä täällä on ite purkanu konetta osiin, ite oon tehny sen jo kolmesti xD


Tärräähän se niin maan helvetisti ja se on ihan normaalia. Kotarin LC4 tärisee about saman verran sekin. Konetta en oo aukonu ja en ees haluaa ajatella mikä sotku siitä seurais kun kaasariakin sai jo viidesti jumpata auki... Sieltä varmaan unohtuis puolet kaiken maailman pulteista ja tiivisteistä kasaillessa. Kyllä mä ne auki saan, mut kasaaminen ei niin vaan onnistukaan.
c0de
Pyörä:
Husa 650 -03
Liittynyt:
10.7.2012 17:53
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut c0de » 11.7.2012 21:50

[/quote]

Voimia :) Mistä sitä öljyä siis pihalle tulee? 

Mä oon käyttänyt Motulin 20W50:stä mineraaliversiona. Mulle ainakin myyjä sanoi, että juurikin tuo mineraaliversio olis tärkeetä, vaikka manuaalissa lukeekin synteettinen. En oo kyseenalaistanu kun skulaa hyvin. Siellähän ne samassa öljyssä lilluu niin jotenkin tuo kuulostaisi öljyihin liittyvältä. Tosin eihän se vuotaminen normaalia ole, vaikka siellä mitä öljyä olis sisällä. Tota Motulin 15W50 on kai kahta versioo, teknosynteettistä (mineraalin ja synteettisen sekoitus) ja synteettistä. Kumpaa sulla on? Nyt kun en oo kokeillu ja en paremmin tiedä niin paha mennä sanomaan. Kotarissa ainakin kytkimen toimimattomuus hyvin usein johtui vääränlaisesta öljystä.

Kerran on itsellä alkanut keittämään ja luulin, että kannen tiiviste olis mennyt ja se tulikin purettua. Ei kuitenkaan mitään näkynyt ja lopulta huomasin, että olikin vaan jäänyt ilmaa jäähdytyskiertoon. Eli se kandee kyllä tsekata, että varmasti kiertää.[/quote]

Teknosynteettistä näyttäisi olevan. Pitää huoltaa muutenki sitä kytkintä, niin eiköhän se siitä korjaannu.
Oisikohan käydä niin hyvä säkä,että kannen tiiviste vielä ehjä ja vesikierrossa olisi ollut vaan ilmaa ,tästä tämä yliräkiminen.. venttiilin säätöluukusta on ainakin tullut öljyä ja pakoaukosta näkyy venttiilin varressa öljyä. Öljyn huohotinletku oli niinsanotusti tukossa ja tästä tämä ylimääräinen paine koneessä 8o
wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 13.7.2012 1:07

Jos mäntä on väljä ja ohipuhaltaa nii se päästää painetta alakertaan.

Itellä tosiaan vuotaa aianski kiksin stefa, polkimen stefa ja petarin stefa xD Ja pohjasta tulee vielä jostain holesta... ehkä :D

Ja joo, toki annan neuvoja jos vaan kykynen :)
OmgItsNut
Pyörä:
Husaberg FS 650, 2005
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
16.6.2012 3:34
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut OmgItsNut » 17.7.2012 2:20

Jäi vielä mietityttään toi ilmansuodatin. Käytin siis Twinairin liuotinta millä on tullut crossin putsareita pestyä, mutta kun tuollaista rasvaefektiä en koskaan ole nähnyt niin onkos joku muu kokenut samaa? Eli kun normaalilla liottimella huljuttelin putsarin ja rupesin sitä pesemään hanan alla niin putsarista tuli sellaista majoneesin kaltaista tahnaa loputtomiin. Sitä oikeen tursusi sormien välistä kun putsaria paineli. Joku 10min. pesin ja ei loppunut se rasvan tulo. Ihmettelin sitä hetken ja tyrkkäsin takasin liuottimeen ja se näkyviin tullut rasva muuttui vaahdoksi. Ajattelin, että nyt toimii, mutta kun laitoin veteen niin sieltä vaan tuli ja tuli sitä rasvaa. Lopuksi kun kokeilin twinairin bioputsaria puhtaaseen sankkoon + veteen ja heitin suodattimen sinne niin puhdistui ihan normisti heti. Mitä tuossa tapahtui?

Ja millä ootte öljyilly katukäyttön putsareita? Ajattelin heittää tollasta perus twinairia mitä on tullu crosseissakin käyteltyä. On tuo bioaineilu meinaan aika hintavaa.