Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 23.7.2012 16:15

Kävit asennuttamassa :D Tissiposki, no ei vaiskaan. Voisin ite tilata samanlaisen säästyis varmaanki useemmilta setäsinisiltä.
OmgItsNut
Pyörä:
Husaberg FS 650, 2005
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
16.6.2012 3:34
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut OmgItsNut » 23.7.2012 18:12

Voiskohan se perkuleen vika olla sähköissä kuitenkin? Jos tuossa tulpanhatussa on vaikka jotain häikkää tai sit siinä induktiivisessa anturissa? Onko worthow hyllyssä sopivia hattuja, jos tuun hakemaan?
wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 24.7.2012 11:09

Eiköhän täältä löydy
Husse82
Liittynyt:
17.5.2011 21:10
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut Husse82 » 24.7.2012 15:56

OmgItsNut kirjoitti:Ei sitä näköjään osaa vaihtaa tuota sisäkumillista rengasta. Rikkihän se on kun on jo kolmesti tyhjentyny. Olipa taas hyvä keikka tehdä itse ja säästää. En suostu käsittämään miten se on voinu mennä särki. Oli helppo sinne pujottaa ja ei takuulla tullu raudalla sitä sorhailtua. Jos on noin henkimaailman juttuja niin oli takuulla vimonen sisärengaskumi minkä itte vaihdoin. Sitten vielä änkkärit ollu 1,5 viikkoa pajalla ja nyt ne sit soittaa, että onkin tekijät lomalla ja killerit saakin vasta kahden viikon päästä.

Nyt melkein tekis mieli myydä tuo ja ostaa joku, jolla pääsis välillä ajamaankin...



Itse tappelin myös renkaanvaihdon kanssa ja vasta nyt tajusin että missä tein virheen joka puhkaisi sisärenkaan joka kerralla.
Ensinnäkin sisärenkaan on oltava tyhjä, eli venttiilin sielu irti. Ja fairyvettä ei saa säästellä.
Tärkein asia on se ettei väännä rengasraudalla "yli" eli rengasrautaa ei saa vääntää kuin 90-asteeseen. Tällöin sisäkumi ei jää koskaan raudan ja vanteen väliin. Hommaan tarvitaan kolme rengasrautaa, fairyvettä, pari kakkosnelosta/trukkilava ettei jarrulevy tai ratas osu maahan sekä pari olutta.
Maskotti^
Pyörä:
kx450f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.11.2004 22:34
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut Maskotti^ » 24.7.2012 23:44

Ja ennenkaikkea hyvät raudat! Ei missää nimessä semmoisia lusikkamallisia mitkä sujahtavat helposti liian syvälle. Esimerkiksi bilteman raudoissa on hyvät stopparit siinä raudassa, ettei se kärki pääse juttusille sisäkumin kanssa.

Tuu wothov moposportista hakee toi rajotin ni ei tarvii tilailla ;)
wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 25.7.2012 0:12

Joo, raudat kannattaa olla oikeesti hyvät! Ja tosiaan sielu pitää aina olla pois ku tekee rengas töitä.

Mitä mitä mitä, saakos teiltäkin jotain toimivaa osaa? :D Mimmonen härveli se ois teillä? ja kuinka tulee asentaa?
_HC
Pyörä:
Husaberg FE 650 -06
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.9.2008 17:20
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut _HC » 25.7.2012 2:06

Tota noin tota noin...

Ittellä pääs käymään tossa ajokauden alussa sillee että pyörä hyyty kesken ajon, ei mitään ylimääräistä ääntä eikä mitään sopimatonta, aivan kuin bensa loppuu kesken. Tiesin että tankki oli aikas tyhjillään ja rullailin sitten siitä tien sivuun heittämään varatankille.. No siinä sitten aloin sahailee käyntii ja se hörähtelinkin käyntii mut ei tahtonu käydä.. No siinä sahailin sitten akut tyhjäksi ja rupesin polkemaan mutta eihän siellä ketään ollut kotona, kiksi meni alas ku vähän kädellä käänsi.. Siinä sitten luulin että männänrengas tai yms on sanonut ittensä irti. Joten päätin sitten viedä pyörän Starbikeen (mikä oli huono idea) kun ei itsellä oikeen motivaatiota ja aikaa ollut lähtee purkaan...
No kolmehan kuukautta se siellä sitten oli kunnes kävin viimeviikolla hakemassa sen helvettiin sieltä kun ei ne siinä ajassa ollut mitään saanut tehdyksi...
Tossa viikonloppuna tuli kone revittyä irti ja vähän purettua.. Sieltä sitten sitten löyty poikki mennyt pakopuolen venanjousi ja vähän vääntynyt vena.. Männässä ei jälkeäkään ja kaikki muutkin osat kuin uusia. Onko noissa vakio venanjousissa ollut mitää "tyyppivikaa" että menee poikki tjms? Vai onko sattunut sitten vaa joku maanantai kappale? Ja koneella ajettu n.5000km/ n.85h
Vai löytyykö tohon ees mitään ns. "parempia venoja&jousia"?

Kiitos.

Ja kuvassa ei oikeen nää venojen kieroutta mutta tollaset sieltä löytys..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 25.7.2012 9:21

Veikkaisin vain että on käyny huono tuuri. Itellä nyt 200h ajettu ja toimii kuin junan vessa. Eikös tähänkin saa jostain tupla venttiilin jousia tai jsp.
wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 25.7.2012 11:35

Saa keitaalta aiankin kestävämmät jouset, venat saat halvalla stormilta ;) Imu 29e kpl ja pako 39e kpl keitaalta vakio venat muistaakseni 120e? kpl
_HC
Pyörä:
Husaberg FE 650 -06
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.9.2008 17:20
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut _HC » 25.7.2012 14:11

wothov kirjoitti:Saa keitaalta aiankin kestävämmät jouset, venat saat halvalla stormilta ;) Imu 29e kpl ja pako 39e kpl keitaalta vakio venat muistaakseni 120e? kpl


Mistäst tuolta keitaalta löytyy ne kestävämmänt jouset?
OmgItsNut
Pyörä:
Husaberg FS 650, 2005
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
16.6.2012 3:34
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut OmgItsNut » 25.7.2012 15:26

_HC kirjoitti:Ittellä pääs käymään tossa ajokauden alussa sillee että pyörä hyyty kesken ajon, ei mitään ylimääräistä ääntä eikä mitään sopimatonta, aivan kuin bensa loppuu kesken. Tiesin että tankki oli aikas tyhjillään ja rullailin sitten siitä tien sivuun heittämään varatankille.. No siinä sitten aloin sahailee käyntii ja se hörähtelinkin käyntii mut ei tahtonu käydä.. No siinä sahailin sitten akut tyhjäksi ja rupesin polkemaan mutta eihän siellä ketään ollut kotona, kiksi meni alas ku vähän kädellä käänsi.. Siinä sitten luulin että männänrengas tai yms on sanonut ittensä irti. Joten päätin sitten viedä pyörän Starbikeen (mikä oli huono idea) kun ei itsellä oikeen motivaatiota ja aikaa ollut lähtee purkaan...
No kolmehan kuukautta se siellä sitten oli kunnes kävin viimeviikolla hakemassa sen helvettiin sieltä kun ei ne siinä ajassa ollut mitään saanut tehdyksi...
Tossa viikonloppuna tuli kone revittyä irti ja vähän purettua.. Sieltä sitten sitten löyty poikki mennyt pakopuolen venanjousi ja vähän vääntynyt vena.. Männässä ei jälkeäkään ja kaikki muutkin osat kuin uusia. Onko noissa vakio venanjousissa ollut mitää "tyyppivikaa" että menee poikki tjms? Vai onko sattunut sitten vaa joku maanantai kappale? Ja koneella ajettu n.5000km/ n.85h
Vai löytyykö tohon ees mitään ns. "parempia venoja&jousia"?


Mitäs tossa tarkemmin ottaen tapahtu eli menikö laakista vai oliko oireillu aiemmin mitenkään? Hyytykö kerrasta vai antoko merkkiä pidempään jo? Siksi kysyn kun ite yritän tässä epätoivosesti träkkää vikaa ja mulla kans ajosta hyyty, mutta lähtee kuitenkin käymään ja välillä taas toimii kunnes ei taas haluu toimii. Pisti silmään tuo fiilis bensan loppumisesta.
_HC
Pyörä:
Husaberg FE 650 -06
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.9.2008 17:20
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut _HC » 25.7.2012 23:04

OmgItsNut kirjoitti:
_HC kirjoitti:Ittellä pääs käymään tossa ajokauden alussa sillee että pyörä hyyty kesken ajon, ei mitään ylimääräistä ääntä eikä mitään sopimatonta, aivan kuin bensa loppuu kesken. Tiesin että tankki oli aikas tyhjillään ja rullailin sitten siitä tien sivuun heittämään varatankille.. No siinä sitten aloin sahailee käyntii ja se hörähtelinkin käyntii mut ei tahtonu käydä.. No siinä sahailin sitten akut tyhjäksi ja rupesin polkemaan mutta eihän siellä ketään ollut kotona, kiksi meni alas ku vähän kädellä käänsi.. Siinä sitten luulin että männänrengas tai yms on sanonut ittensä irti. Joten päätin sitten viedä pyörän Starbikeen (mikä oli huono idea) kun ei itsellä oikeen motivaatiota ja aikaa ollut lähtee purkaan...
No kolmehan kuukautta se siellä sitten oli kunnes kävin viimeviikolla hakemassa sen helvettiin sieltä kun ei ne siinä ajassa ollut mitään saanut tehdyksi...
Tossa viikonloppuna tuli kone revittyä irti ja vähän purettua.. Sieltä sitten sitten löyty poikki mennyt pakopuolen venanjousi ja vähän vääntynyt vena.. Männässä ei jälkeäkään ja kaikki muutkin osat kuin uusia. Onko noissa vakio venanjousissa ollut mitää "tyyppivikaa" että menee poikki tjms? Vai onko sattunut sitten vaa joku maanantai kappale? Ja koneella ajettu n.5000km/ n.85h
Vai löytyykö tohon ees mitään ns. "parempia venoja&jousia"?


Mitäs tossa tarkemmin ottaen tapahtu eli menikö laakista vai oliko oireillu aiemmin mitenkään? Hyytykö kerrasta vai antoko merkkiä pidempään jo? Siksi kysyn kun ite yritän tässä epätoivosesti träkkää vikaa ja mulla kans ajosta hyyty, mutta lähtee kuitenkin käymään ja välillä taas toimii kunnes ei taas haluu toimii. Pisti silmään tuo fiilis bensan loppumisesta.



Ei minkään näköistä oireilua eikä mitään muutakaan ylimääräistä. Et sehän siinä just oli et luulin et bensa vaa loppu koska hyyty ihan samalla tavalla kuin bensaloppuu, booas kerran kaks ja sit hyyty. Hörähteli muutaman kerran ja sit ei enää mitää. Ja kun alko polkee nii oli sama ku mopoo ois koittanu käynnistää.
dberg
Pyörä:
Husaberg fs 650e X2 & Ktm sx125
Liittynyt:
1.1.2011 18:02
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut dberg » 26.7.2012 0:50

kaverilla meni kans jousi poikki alle 100 tuntia ajetusta kannattaa varmaa uusia kaikki kerralla ni ei pitäis tulla heti uusia vikoja
_HC
Pyörä:
Husaberg FE 650 -06
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.9.2008 17:20
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut _HC » 26.7.2012 1:00

Joo tuli tilattuu kaikki uudet kamat kanteen nii ei varmaa pitäs ihan heti sama käydä uudestaan. Nyt kyl pitää koputtaa puuta :D
wothov
Pyörä:
Husaberg Fs 650e, Yamaha Yz 250, Kawasaki Kx 250f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.7.2009 15:12
Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

ViestiKirjoittanut wothov » 26.7.2012 12:19

Kaikki? :D Venat, stefat, jouset, ketju, akseli, ratas, laakerit? :DD Kuinka iso nelinumeroinen luku noista tuli :D