250cc Pyörät?

MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 22.11.2004 20:28

Eli kiinnostaisi noi puolikkaat 2-tahtiset,pääsisin saksasta hakemaan kesällä pyörän ja nuo pyörät ovat todella halpoja siellä verrattuna täällä.Kiinnostaisi tuo rgv ja rs,makarooninkin uskaltaisi peräti ostaa kun koneet ovat jotain piristettyjä versioita suzukin koneesta.Se lisämerkintä gamma suskille ja replica äprillille tarkoittaa ymärtääkseni v twiniä.Mutta mielipiteitä,tietoa ja kokemuksia haetaan.
May the torque be with you
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 22.11.2004 20:45

MCL kirjoitti:Eli kiinnostaisi noi puolikkaat 2-tahtiset,pääsisin saksasta hakemaan kesällä pyörän ja nuo pyörät ovat todella halpoja siellä verrattuna täällä.Kiinnostaisi tuo rgv ja rs,makarooninkin uskaltaisi peräti ostaa kun koneet ovat jotain piristettyjä versioita suzukin koneesta.Se lisämerkintä gamma suskille ja replica äprillille tarkoittaa ymärtääkseni v twiniä.Mutta mielipiteitä,tietoa ja kokemuksia haetaan.

Itse meinasin tuollaisen RS:n ostaa, todella hieno se oli, mutta lopulta sain vähän järkeä siihen touhuun (vaihdoin pyörää kun oltiin jo kauppoihin siirtymässä): jos taloudellisesti pyörällä on jotain merkitystä kannattaa jättää nuo Suzukin 250cc:llä koneella varustetut pyörät väliin ja ostaa suosiolla vaikkapa 600cc. Hinnoissa ei ole suurtakaan eroa, ja jos vakuutusmaksuja vertaa niin se 600-1000 euron ero tulee kerralla kun tuon pyörän pa-säätimet hajoavat: halvimmillaan se maksaa 300e mutta helposti sen 900-1000 euroa (ja nuo voivat mennä esim. 2 kertaa kesässä - yleensä tosin "vain" kerran kahdessa vuodessa...).

Mutta jos taas haluat nimenomaan 250cc kaksitahdin (mikä varmasti on aika vekkuli vehje) niin sitten tuota suosittelen: 60hp/140kg kuivapaino on hurjaa vientiä jo, etenkin sillä tehopiikillä (mikä muuten sateella sut 60% varmuudella kaataa)... :)
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 22.11.2004 20:51

ja jos kyseisestä suikkelista on jo päivitetty pakosäätimet kehittyneempiin malleihin niin siitä vaivasta päästiin. Eivät ole sikahintaisia jos päivität suoraan toimivista vakioista uusiin paranneltuihin(vaihtokauppa nääs). Muuten kyllä epäilen olevan pikkasen hintava pitää kun tuskin ihan halvimmasta tekniikasta kasattu :)
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 22.11.2004 21:16

Mikä näissä säätimissä on nytt tehty väärin että tuppaavat hajoamaan,huono materiali?Kiinnostaisi enemmän toi makarooni ihan ulkonäön vuoksi,ja noita puolikkaita makarooneja nytt oli kunnon tuotannossa vasta 95 jälkeen joten luulisi niiden laittavan parempaa säädintä kun nuita rgv on kait alettu valmistamaan joskus 80-luvulla.
May the torque be with you
Muuramelainen
Liittynyt:
21.5.2003 21:48

ViestiKirjoittanut Muuramelainen » 22.11.2004 22:02

http://www.bristolbikebreakers.co.uk/

Jos kaipaa projektia, tuolla olis lunastukseen mennyt RS250. Pitäis kyllä löytää joku rahtipalvelu joka ton tänne suomeen raahais. Hintana ~2500e, vm.2001, ei pahempaa vauriota, näyttäis vain katteen olevan halki.

Mainostaa ratapyöräksi kelpaavaksi, saakohan tota sitten rekisteröityä suomeen?
Viimeksi muokannut Muuramelainen päivämäärä 22.11.2004 22:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Nakki
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.11.2002 15:59

ViestiKirjoittanut Nakki » 22.11.2004 22:06

Ei kannata missään nimessä ottaa kolaripyörää, jos ei ite pääse kattomaan. Sitä paitsi ei tuo nyt niin halpa ole, kun pari sataa euroo laittaa lisää, niin saa jo valita ehjistäkin.
->SVessa<-
Jos tyhmyydestä sakotettaisiin olisin velkavankeudessa.
thor41
Pyörä:
Kylän nopein
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
30.12.2002 16:18

ViestiKirjoittanut thor41 » 22.11.2004 22:09

Motopalstasta löyty pari rgv:tä.
http://www.motopalsta.com/showused.phtml?id=34814
http://www.motopalsta.com/showused.phtml?id=37157
nolla
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2004 22:04

ViestiKirjoittanut nolla » 22.11.2004 22:16

Olis toi Rs250cc kyllä siisti peli. Piikki on varmaan aika napakka:) Kattelin jostain niin eikös toi lähde jopa alle 5 sekuntia sataseen? Minkähänlaiset äänet tosta lähtee kun vetää tupla Arrowit:)
VR46
Suzuki Pv 50 (80) -98
Aprilia Rs 125 -02
Yamaha R1 -07
...Mitäs sitten...
thor41
Pyörä:
Kylän nopein
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
30.12.2002 16:18

ViestiKirjoittanut thor41 » 22.11.2004 22:19

On toi Rs250 (varsinkin vanhempi malli) ihan nätti myös, mutta jostain syystä tuo RGV250 miellyttää mun silmää. Tommonen vois olla ihan kiva jännä peli, hinnatkaan ei päätä huimaa.
Laastine
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
1.9.2003 18:55

ViestiKirjoittanut Laastine » 22.11.2004 22:26

nolla kirjoitti:Olis toi Rs250cc kyllä siisti peli. Piikki on varmaan aika napakka:) Kattelin jostain niin eikös toi lähde jopa alle 5 sekuntia sataseen? Minkähänlaiset äänet tosta lähtee kun vetää tupla Arrowit:)


4,3 sekunnissa näyttäs RSbikers.com mukaan ehtivän sataseen. Sivuilta löytyy myös puolikkaasta RS'stä videoita mm. keulimista ;)
http://www.rsbikers.com/ --> RS 250 --> videos
Tieto lisää tuskaa...
thor41
Pyörä:
Kylän nopein
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
30.12.2002 16:18

ViestiKirjoittanut thor41 » 22.11.2004 22:29

http://www.bikepics.com/pictures/170169/
Ui ui, täytyy sanoa että ihan helvetin nätti ikäisekseen.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 22.11.2004 22:30

joo rgv paljon paremman näkönen :) eikä muuten ole 80-luvun pyöriä. PA säätimien mokana on juuri se että suzuki suunnitteli oman säätimensä kun muilla patentit esim ypvs. Suzukin paskoissa on väärin valitut materiaalit jotka eivät yksinkertaisesti kestä käyttöä. En tiedä kuka tuon loistavan rakenteen on suunnitellut mutta sietäisi saunan taakse viedä.
Various
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
25.5.2004 12:55

ViestiKirjoittanut Various » 22.11.2004 22:51

Laastine kirjoitti:
nolla kirjoitti:Olis toi Rs250cc kyllä siisti peli. Piikki on varmaan aika napakka:) Kattelin jostain niin eikös toi lähde jopa alle 5 sekuntia sataseen? Minkähänlaiset äänet tosta lähtee kun vetää tupla Arrowit:)


4,3 sekunnissa näyttäs RSbikers.com mukaan ehtivän sataseen. Sivuilta löytyy myös puolikkaasta RS'stä videoita mm. keulimista ;)
http://www.rsbikers.com/ --> RS 250 --> videos
Uskomatonta keulaa vedellään..:D
"They say that pride is the sign of a foolish man!"
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 22.11.2004 23:42

Niin, lämpöarvot ovat unohtuneet japanilaisilta insinööreiltä suunnitteluvaiheessa. Molemmissa on omat hienot puolensa, joten on mielipidekysymys kummasta tykkää, itse ottaisin kumman tahansa mutta päädyin touhon RF:ään, koska 2T on 2T.

Kuva

Olisi hieno kyllä saada tuollainen RGV250SP (1997) itselleen, mutta noita pirulaisia kun ei ole edes Saksaankaan tuotu liiemmin, joten kaikki yksilöt joutuu hakemaan Japanista ja kuristusten poistokin on kyseenalaisen hankala homma. Tosin jos tuollaisen hankkii se ei ole enää ongelma. Perä tuossa on vähän tönkkö, mutta tekniikka on taas ottanut muutaman harppauksen.

Itselläni pyörä (RS) olisi maksanut 2700 euroa, kuvat olen jo poistanut mutta hopea pyörä joka kulki arrowin putkilla, mukana olisi seurannut paljolti pikkuhilppeitä ja huoltopukki. Hyvät kaupat siis jätin väliin...

Edit: Aprilioissakin säätimet hajoaa...
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
opa_
Pyörä:
KTM SX-F 450 08
Paikkakunta:
TAMPERE
Liittynyt:
19.9.2002 23:43

ViestiKirjoittanut opa_ » 23.11.2004 2:58

Olipas nätti toi RGV. Oisko teknisiä tietoja tollasesta?