ktm 450, 525

KTMJuippi
Pyörä:
KTM Exc -09
Liittynyt:
22.7.2013 22:17
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut KTMJuippi » 25.7.2014 18:54

Terve! Tällästä mietin et uskaltaako noihin 450cc kotarin sähköstarttiin luottaa? Kun noissa -08 eteenpäi onvaan sähköstartti? Vai saako niihin polkimenki tarvittaessa?
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Hsippe » 25.7.2014 21:18

Kyllä enduroissa eli EXC-malleissa on molemmat.
SX-F:ssä eli crossissa taitaa vakiona olla vaan sähkö mutta niihinkin saa polkimen jälkiasennettua.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 26.7.2014 6:55

On se sähköstartti ihan toimiva. 08-10 malleissa voi joutua kiristämään startin torque limittiä jos alkaa luistamaan, 11 mallissa homma on jo hoidossa. Ja hyvin lähtee käyntiin polkasulla jos startti tilttaa.
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 30.7.2014 16:48

Taas tarvitaan viisaampien neuvoja. 450 2005 exc kiukuttelee. Tän hetken oireet : nopea kaasun avaus niin mopo booaa ja sammuu. Jos nostaa kierroksia ensin hitaasti ja sitten nopeasti ni toimii hyvin. Pätkii ajossa alaväännöllä, pistää pienemmän pykälän ni loppuu ja lämpösenä ku pysähtyy niin pyörä käy hetken helvetin huonosti ja sammuu.

Tähän mennessä vaihdettu tulppa ja Puola. Kaasari putsailtu ja venttiilit säädetty.. kaikki liittimet avattu ja putsailtu.
Emmä kerro.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 30.7.2014 20:07

Tulpanhattu on sökö. Voit kokeilla kytkemällä piuhan vaikka suoraan tulppaan.
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 30.7.2014 22:13

Kiitoksia ! Täytyypi koittaa kun pääsen huomenna pyörän ääreen.
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 30.7.2014 22:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Emmä kerro.
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 31.7.2014 14:02

Tulpanhattu vaihdettu, ei muutosta. Ja mainittakoon vielä että lähtee ekalla polkasulla käyntiin, muttei napista vaikka pyörittää hyvin.
Emmä kerro.
Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Habusa » 31.7.2014 18:22

ootsä menny ropaamaan kaasaria ennenkun noi oireet ilmeni? vaikuttais kyllä vääriltä säädöiltä. jos tiiät 100% varmuudella että kaasari on niinku pitää (myös kaasun asentoanturi) niin sen jälkeen sanoisin että sähkövika.

jos tulppa, hattu ja puola on kunnossa niin suosittelisin manuaalin mukaista mittausta niistä plugeista mitkä tulee magneetolta.

Ignition Measure cable colours Resistance
4K-3A Pulser coil red – green 100 Ω  +-20%
Exciter black/red– red/white 24,8 Ω +- 20%
Charge coil ground – yellow 0,74 Ω  +-20%

4K-3B Pulser coil red – green 100 Ω  +-20%
Exciter black/red – red/white 12,7 Ω +- 20%
Charge coil ground – yellow 0,65 Ω +- 20%
white – yellow 0,16 Ω  +-20%

omassa pyörässä oli staattori sökönä ja se selvisi juurikin tällaisella mittauksella.
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 31.7.2014 21:27

Kaasariin en oo koskenukkaan, toiminu koko kesän tähän asti hyvin. Yhtäkkiä meni tommoseks.

Tulppa, hattu ja Puola kaikki on uusia.

Kiitoksia taas vinkeistä, pitääpi mennä mittailemaan.
Emmä kerro.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 1.8.2014 22:26

Moottorin (03 525 EXC) oikealta puolelta kuuluu melko kova kilinä, onko jollain kokemuksia vastaavasta? Kylmällä koneella ääntä ei oikeastaan kuulu, mutta lämpimänä kliksutus on melko luja. Moottorilla on ajettu nyt noin 220h ja 120h kohdalla vaihdettu mäntä.

Pienellä googlailulla epäilisin, että minulla on sama vika kuin tässä eli kampiakselin päätypultti olisi hieman löysällä. Nokkaketju se ei ole, manuaalinen kiristin on paikallaan ja säädöissä.

Onko tuohon joku erityinen syy, miksi linkissä pyörä on kaadettu maahan vasemmalle kyljelleen muuta kuin työskentelyn helpottamiseksi?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 2.8.2014 6:37

Kun kaataa kyljelleen niin ei tarvii päästää koneesta öljyjä pois.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 2.8.2014 17:41

Tuo JyppiVee käyntiongelma, kuulostaisi äkkiseltään huonolta kipinältä (huono tulpanhattu tyypillisin tyyppivika). Voihan sitä mittailla staattorit sun muut vielä, mutta kannattaa sitä kaasariakin vilkaista jos joku random-paska päässyt tukkimaan. Myös luistista voi olla lohjennut pala tms. äkkinäinen vika.
töhö1
Liittynyt:
19.7.2014 17:02
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut töhö1 » 5.8.2014 19:10

Minkäs kokosia suuttimia ootte käyttäny 525:sessa?Kun itellä on 450 johon on vaihdettu 525 pytty,ja kaasua löysätessä putkesta kuuluu vähän pauketta.
controlleR
Pyörä:
400 EXC supermoto
Paikkakunta:
Paltamo/Kajaani
Liittynyt:
19.4.2007 17:44
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut controlleR » 5.8.2014 21:52

Jos jollaki on joutilaana käytettyä sliparia tai koko putkistoa niin ilmotelkoon joko YV tai nolnelnol1851766.
Mopo on 400 EXC Racing 2006 mutta sama rööri taitaa olla kuin isommissakin.
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 15.8.2014 15:01

Jees kiitoksia kaikille vinkeistä, staattorihan sieltä oli sökö. Bikeworldistä uus osa ja nyt toimii!
Emmä kerro.