250cc Pyörät?

Timppa^
Pyörä:
Honda NSR 125 R
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
18.8.2005 14:21

ViestiKirjoittanut Timppa^ » 10.7.2008 18:13

Onkos dave cooper racing pulju enää pystyssä? Sieltä sai ainakin rgf ään parempia säätimiä, luulisi rgv henki löytyvän.
Two Wheels, Two Strokes.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 10.7.2008 18:25

Timppa^ kirjoitti:netissä oli kahella ja puolella tonnilla myynnissä jtn 30 000 km ajettu rgv sitä ajattelin. en minä ainakaan löydä sillä hinnalla kuussatasia. :D Niin ja kyllähän se kakstahtisuuskin viehättää. Tietysti vakuutukset bensa/huollot vie rahaa, mutta sen tyyppiset kulut ei haittaa.


Johan siihen hintaan saa ceebbareita ja muunmerkkisiä kusiaisia vaikka minkänäköstä? Tosin jos meinaat lähteä ahkerasti radalle/hyvälle mutkapätkälle niin onhan se kevyt puolikas siellä mukavampi.

Valtaosa ei kuitenkaan viitsi lähteä :P.
Dank memes melt steel beams.
Timppa^
Pyörä:
Honda NSR 125 R
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
18.8.2005 14:21

ViestiKirjoittanut Timppa^ » 10.7.2008 18:49

Tottakai mutkapätkät houkuttelee aina. ;)
Two Wheels, Two Strokes.
^DRD^
Paikkakunta:
Parikkala
Liittynyt:
1.2.2007 21:23

ViestiKirjoittanut ^DRD^ » 12.7.2008 1:06

Kiinnostas hankkia suzuki rmx 250cc enduro pyörää smoto vanteet, ku ens vuonna olis sit mahollisuus lähtee tielle sillä, ku sen siis saa rekisterii ja itellä kortin hankinta edessä. Eli siis oisko kellää tietoo minkä vanteet mahtas siihe käyä ja mistä sais ja paljon maksas?..Pyörän vuosmallia en tarkkaan tiedä, mutta -90 luvun alkupuolta on.
myydään red devil tarrasarja..tarkoitettu x-race sm:ään mutta sovittamalla käy myös muihinkin..tarjoukset yv:llä
patsix
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
19.9.2005 22:02

ViestiKirjoittanut patsix » 13.7.2008 22:59

MänTä kirjoitti:rgv ei kyllä ole mikään tumpelon pyörä. On paljon hajoavia osia johtuen moottorin korkeasta litratehosta. Varsinainen ongelma taitavat olla pakoaukonsäätimen luistit, jotka ovat kulutustavaraa. Useimmat eivät sitä tiedä, jossain briteissä myytiin "ikuisia" säätimenluisteja jotka ovat kerta sijoituksena kannattava juttu jos aikoo ajaa pyörällään vähän enemmän.


Voi kuin arvailla onko oman pyörän pakoaukonsäätimet alkuperäiset mutta mittariin tulee kohtapuoliin viiskyttuhatta ja hyvin toimivat. muutama vuosi sitten pyörän ostaessani nuo olivat jumissa ja piti hakata tuurnaa ja vasaraa ei niin hellästi käyttäen irti ja hitsauttaa välilevyn reiät umpeen ja porata uusia tappeja varten tihti reikä. Jos niiden huoltamisen (puhdistuksen) tekee yhtä usein kuin ohjekirja neuvoo niin en usko että ongelmia tulee ihan helpolla. Muutenkin tuo hajoaminen ollut hiljaista meikäläisellä (kopkop). Muistaa mäntiä vaihdella ajoissa niin ei sylintereitäkään mene hirveesti haaskuun kun kalliita tuppaavat olemaan. Vaihteisto tuntuu kestävän semmoisia temppuja et huhhuh! Tuli todettua kun harjoittelin käännettyä vaihdekaaviota ja harjoitukset jatkuvat :)
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 13.7.2008 23:48

^DRD^ kirjoitti:Kiinnostas hankkia suzuki rmx 250cc enduro pyörää smoto vanteet, ku ens vuonna olis sit mahollisuus lähtee tielle sillä, ku sen siis saa rekisterii ja itellä kortin hankinta edessä. Eli siis oisko kellää tietoo minkä vanteet mahtas siihe käyä ja mistä sais ja paljon maksas?..Pyörän vuosmallia en tarkkaan tiedä, mutta -90 luvun alkupuolta on.



Vanteet saat parhaat kun ostat purkuosana rm125/250 90 luvun alkupuolelta vanteet, otat niistä keskiöt ja lähetät symoticille. 500e koottuna maksaa. Itelläkin oli suunnitelmissa omaan laittaa smotot, ja keskiötkin löytyy valmiina. Mutta, koska vanteita ei saa rekisteriotteeseen, ja pyörä on muutenkin varsinainen poliisimagneetti, niin en viiti turhia sakkoja lähteä jahtaamaan. Toisekseen ketjulinja on vähän tiellä, vakiokuntoisena taakse saa 140 leveän renkaan ketjua hipoen, eikä ketjulinjaa voi siirtää ulospäinkään kuin max. 5mm ilman radikaaleja muutoksia, runko tulee vastaan siinä kohti.

Edit: niin ja, ei nuo rossirenkaat kadulla mitkään älyttömän huonot ole, siis täristä häiritsevästi tms.
Näin se menee.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 14.7.2008 14:03

iikka88 kirjoitti:Mutta, koska vanteita ei saa rekisteriotteeseen


kyllähän ne pitäs saada, kun valkkaat sopivan profiilin renkaaseen. 120/90-17 menee riittävän lähelle originaalia eturengasta, että onnistuu leimaaminen vaihtoehtoiseksi rengaskooksi. takarenkaaseen sitten sama homma. 150/70-17 renkaalla onnistuu ainakin...
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 14.7.2008 21:59

Mjahas, no täytyypä selvitellä sittenki tota vielä. Eturenkaan halkaisijan muuttaminen on käsittääkseni helposti mahdollista 50mm suuntaansa, takarenkaasta en tiedä. No kuitenkin, kysyin tota konttorilta ja sieltä tuli vastaukseks että ei ole mahollista jos kyseistä pyörämallia ei ole tehty kyseisen kokoisilla renkailla, eli siis käytännössä supermotomallia. Nojoo, ehkä kysyn joltain toiselta konttorilta/akelta.
Näin se menee.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 15.7.2008 12:00

autoissa vanne+rengas halkaisijaa saa tosiaan muuttaa kaksi ikivanhaa tuumaa eli vissiin 50mm juurikin. mp:stä en tiedä, se selviää lakikirjoista jotka löytyvät finlexin sivuilta.
^DRD^
Paikkakunta:
Parikkala
Liittynyt:
1.2.2007 21:23

ViestiKirjoittanut ^DRD^ » 15.7.2008 17:00

Kiitos vastauksista! Pitää alkaa viedä asiaa eteenpäin ja ottaa lisää asioista tietoa.(viralliselta taholta)..Krossirenkailla ajasin muuten mut tuppaavat kulumaa asfaltilla nii hiton äkkiä että ei kehtaa käyä siihe hommaa.
myydään red devil tarrasarja..tarkoitettu x-race sm:ään mutta sovittamalla käy myös muihinkin..tarjoukset yv:llä
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 15.7.2008 18:24

MänTä kirjoitti:autoissa vanne+rengas halkaisijaa saa tosiaan muuttaa kaksi ikivanhaa tuumaa eli vissiin 50mm juurikin. mp:stä en tiedä, se selviää lakikirjoista jotka löytyvät finlexin sivuilta.


sama se on pyörissäkin. just tolla "rengasprofiili-kikkailulla" noita enskoja on leimattu 17" vanteille...
ralliraita
Pyörä:
Not so minty929
Paikkakunta:
Helsinki a.k.a stadi
Liittynyt:
10.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut ralliraita » 13.8.2008 23:13

Tietääkö kukaa 250cc exc kotarin omistaja mistä halvimmat vakuutukset täyskaskoa pääkaupunkiseudulle. Pohjolan seisonta-ajaton 720e, mutta oon kuullu että joillakin myös jotai 550e suunnillee ollut vakuutukset. 20 ja 60 bonarit. Ei tarvii olla seisonta-ajaton
kassalla.
Escalator
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
12.5.2006 19:29

ViestiKirjoittanut Escalator » 13.8.2008 23:27

ralliraita kirjoitti:Tietääkö kukaa 250cc exc kotarin omistaja mistä halvimmat vakuutukset täyskaskoa pääkaupunkiseudulle. Pohjolan seisonta-ajaton 720e, mutta oon kuullu että joillakin myös jotai 550e suunnillee ollut vakuutukset. 20 ja 60 bonarit. Ei tarvii olla seisonta-ajaton


Joo unohda samantien pohjola, en suosittele ollenkaan. Pamautin oikeen kunnolla profiilin kulkineen puuta päin ja meni tietysti korjaukseen pohjolan toimesta. Yrittivät vielä ehdottaa että keula korjattaisiin (otti pahimman iskun, naurettavaa). If olisi lunastanut kertaheitolla ja on vielä huomattavasti halvempi kuin pohjola.
Viimeksi muokannut Escalator päivämäärä 14.8.2008 11:05, muokattu yhteensä 1 kerran
It's a fine line between life and death. Dare to walk on that line?
wihu
Liittynyt:
14.8.2008 10:41

ViestiKirjoittanut wihu » 14.8.2008 10:59

Noinkin rumalla kuontalolla minkä escalatori omistat niin olisin ihan tyystin turpatukossa :lol: Voisi ensteks opetella hieman suomenkieltä ;)
Escalator
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
12.5.2006 19:29

ViestiKirjoittanut Escalator » 14.8.2008 11:03

wihu kirjoitti:Noinkin rumalla kuontalolla minkä escalatori omistat niin olisin ihan tyystin turpatukossa :lol: Voisi ensteks opetella hieman suomenkieltä ;)


Joku on herännyt väärällä jalalla. Tsemiä päivään.
It's a fine line between life and death. Dare to walk on that line?