250cc Pyörät?

oxota
Liittynyt:
29.3.2004 16:37

ViestiKirjoittanut oxota » 19.1.2009 15:42

onko kukaan törmännyt suomessa vastaaviin http://www.youtube.com/watch?v=NvGD_4Jf ... re=related
Eli 250cc hornetti kyseessä
Kuva

General information
Model: Honda Hornet 250
Year: 2002
Category: Naked bike
Rating: 66.3 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 249.00 ccm (15.19 cubic inches)
Engine type: In-line four
Stroke: 4
Power: 40.00 HP (29.2 kW)) @ 14000 RPM
Torque: 24.00 Nm (2.4 kgf-m or 17.7 ft.lbs) @ 11000 RPM
Compression: 11.5:1
Bore x stroke: 48.5 x 33.8 mm (1.9 x 1.3 inches)
Fuel system: Carburettor
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
More details Consult a Honda repair manual.
Physical measures
Dry weight: 151.0 kg (332.9 pounds)
Seat height: 760 mm (29.9 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall height: 1,055 mm (41.5 inches)
Overall length: 2,045 mm (80.5 inches)
Overall width: 740 mm (29.1 inches)
Ground clearance: 170 mm (6.7 inches)
Wheelbase: 1,415 mm (55.7 inches)
Chassis and dimensions
Front tyre dimensions: 130/70-ZR16 61W
Rear tyre dimensions: 180/55-ZR17 73W
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Single disc
Speed and acceleration
Power/weight ratio: 0.2649 HP/kg
Other specifications
Fuel capacity: 16.00 litres (4.23 gallons)
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34

ViestiKirjoittanut AAte » 21.1.2009 1:03

Nätit äänet ainaki oli noi pieneksi koneeksi. :p
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 31.1.2009 20:59

Onhan näissäkin varmasti puolensa, mutta "tyttöjen vehkeitä" sanoisin. Oletan että kovempi meno on alituista vinguttamista ja vaihteiden polkemista.
st1100
Liittynyt:
31.12.2007 22:37

ViestiKirjoittanut st1100 » 7.2.2009 0:11

sape kirjoitti:Onhan näissäkin varmasti puolensa, mutta "tyttöjen vehkeitä" sanoisin. Oletan että kovempi meno on alituista vinguttamista ja vaihteiden polkemista.


Samaa mieltä olin iässäsi kunnes opin ajamaan, nyt pudottelen 6 satasia 250 kuutioisella.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 14.2.2009 0:21

ja "kovempaan menoon" ostetaan suoraan R1 tai joku kuutiohirmu. 250 on lähes pelkästään asenne kysymys.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 14.2.2009 0:25

st1100 kirjoitti:
sape kirjoitti:Onhan näissäkin varmasti puolensa, mutta "tyttöjen vehkeitä" sanoisin. Oletan että kovempi meno on alituista vinguttamista ja vaihteiden polkemista.


Samaa mieltä olin iässäsi kunnes opin ajamaan, nyt pudottelen 6 satasia 250 kuutioisella.


Hiekkamontullako?
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 15.2.2009 21:26

kyllähä noi 250 2t R pyörät pistää hyvin kampoihin 600 kuutioisille asvaltillakin. Mutta jos palattaisiin aiheeseen, eli 250cc.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
st1100
Liittynyt:
31.12.2007 22:37

ViestiKirjoittanut st1100 » 18.2.2009 21:15

WPWW kirjoitti:
st1100 kirjoitti:
sape kirjoitti:Onhan näissäkin varmasti puolensa, mutta "tyttöjen vehkeitä" sanoisin. Oletan että kovempi meno on alituista vinguttamista ja vaihteiden polkemista.


Samaa mieltä olin iässäsi kunnes opin ajamaan, nyt pudottelen 6 satasia 250 kuutioisella.


Hiekkamontullako?


Ei kun radalla ja nelitahtisella.

http://www.youtube.com/watch?v=y2HnEld-z3Q

Tässä jenkkiläinen ratakuski kyykyttää 6 satasia sellaisella tavalla että melkein naurattaa.
Ei se riitä että osaa suorilla vääntää kaasukahvaa.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 19.2.2009 11:02

Toisaalta aika turha video ja vertailukohta. Kyllähän ratakuski kyykyttää tuollaset amatöörit melkein millä pyörällä tahansa.
st1100
Liittynyt:
31.12.2007 22:37

ViestiKirjoittanut st1100 » 19.2.2009 13:14

Mikes kirjoitti:Toisaalta aika turha video ja vertailukohta. Kyllähän ratakuski kyykyttää tuollaset amatöörit melkein millä pyörällä tahansa.


No minkä takia täällä sitten kysellään että "riittääkö kuussatanen alottelijalle vai täytyykö hommata r1"?

Sen suurempaa tyydytystä on vaikea saada kun 250 kuutioisella nelarilla pudottelee näitä hevosvoima pullistelijoita radalla, ilmeet varikolla kertovat kaiken.

Nykyvehkeissä riitää tehoa ja ominaisuuksia, vielä kun löytyisi sellaisia jotka osaa käyttää niitä, ja oikeasti mihin helvettiin tarvitaan 180 hevosvoiman tehoja katuliikenteeseen mihin suurin osa näistä vehkeistä ostetaan, muuhun kun leuhkimiseen ja huonon itsetunnon paikkaukseen.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 19.2.2009 17:15

hauskanpitoon?
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 19.2.2009 21:43

st1100 kirjoitti:Sen suurempaa tyydytystä on vaikea saada kun 250 kuutioisella nelarilla pudottelee näitä hevosvoima pullistelijoita radalla, ilmeet varikolla kertovat kaiken.


Kyllä se suurempi tyydytys radalla tulee sen 600cc sarvissa. Kyllä se radan kierto sitä voimaakin vaatii. Kummasti tulee hauskuuskerrointa lisää kun vehkeet menee.
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 20.2.2009 20:30

Joo mut pointti olikin että hienompaa on pärjätä niillä taidoilla kuin kaluston ylivoimalla.
st1100
Liittynyt:
31.12.2007 22:37

ViestiKirjoittanut st1100 » 20.2.2009 20:49

Mikes kirjoitti:
st1100 kirjoitti:Sen suurempaa tyydytystä on vaikea saada kun 250 kuutioisella nelarilla pudottelee näitä hevosvoima pullistelijoita radalla, ilmeet varikolla kertovat kaiken.


Kyllä se suurempi tyydytys radalla tulee sen 600cc sarvissa. Kyllä se radan kierto sitä voimaakin vaatii. Kummasti tulee hauskuuskerrointa lisää kun vehkeet menee.


Sitten kun kasvat vanhemmaksi ymmärrät että hitaalla pyörällä on hauskempi ajaa nopeasti kun nopealla hitaasti, tajuatko kuinka noloa on tulla 130 heppasella pyörällä 30 heppasen ohitetuksi? Olen muutamaan otteeseen elämäni aikana ylittänyt 300 mittarinopeuden mutta se käy aika nopeasti vanhaksi. Kovat mutkanopeudet sen sijaan tuntuu vuodesta toiseen aina yhtä kivalta.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 22.2.2009 21:18

st1100 kirjoitti:
Mikes kirjoitti:
st1100 kirjoitti:Sen suurempaa tyydytystä on vaikea saada kun 250 kuutioisella nelarilla pudottelee näitä hevosvoima pullistelijoita radalla, ilmeet varikolla kertovat kaiken.


Kyllä se suurempi tyydytys radalla tulee sen 600cc sarvissa. Kyllä se radan kierto sitä voimaakin vaatii. Kummasti tulee hauskuuskerrointa lisää kun vehkeet menee.


Sitten kun kasvat vanhemmaksi ymmärrät että hitaalla pyörällä on hauskempi ajaa nopeasti kun nopealla hitaasti, tajuatko kuinka noloa on tulla 130 heppasella pyörällä 30 heppasen ohitetuksi? Olen muutamaan otteeseen elämäni aikana ylittänyt 300 mittarinopeuden mutta se käy aika nopeasti vanhaksi. Kovat mutkanopeudet sen sijaan tuntuu vuodesta toiseen aina yhtä kivalta.


Jos niin vanhaks tulen, että siihen 30 heppaseen ihastun niin tuskin enää motskarilla ajelen. Tai myös silloin harkitsen lajin vaihtoa jos sillä 30 heppasella ohi tyrkätään. Edelleen se rata-ajo vaatii sitä voimaakin, mut toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä..