Eka pyörä suunnitteilla

Super-Karpo
Pyörä:
Mito '07
Liittynyt:
12.4.2010 21:02

ViestiKirjoittanut Super-Karpo » 15.4.2010 20:43

Mistähän vuosimallista eteenpäin 600f-cebareissa on ruiskukone?
Viimeksi muokannut Super-Karpo päivämäärä 16.4.2010 15:24, muokattu yhteensä 1 kerran
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 15.4.2010 21:12

Super-Karpo kirjoitti:Mistään vuosimallista eteenpäin 600f-cebareissa on ruiskukone?

vm. 2001 (F4i) löytyy ekat ruiskut :)
Razerno
Pyörä:
Honda NSR -98
Paikkakunta:
Raisi0
Liittynyt:
8.7.2007 23:25

ViestiKirjoittanut Razerno » 16.4.2010 0:03

SMRacing kirjoitti:En ole kyllä mikään endurotietäjä, mutta jos luotettavaa katuenduroa haet tohon budjettiin, niin varmaan: Suzuki dr 650, yamaha tt-r 600/yamaha xt, honda xr 400/600 akselille menee. Jotain vanhempia kotareitahan tohon hintaa voi myös saada, mutta en kyllä lähtis ostamaan. Sitten myös vähän iäkkäämpiä 2-t "kilpaenduroitahan" saa tolla budjetilla, mutta luotettavuuden ja ajomukavuuden kadulla voi unohtaa.


joo-o taitaa kyllä sitten kallistaa sen auton puolelle :( Minkäs tyylistä pyörää tohon sais jos 4000 euroa sais kaivettua jostain? hirveesti oon koittanu selailla nettimotoa, mutta kun kaikki pyörät on krosseja yms. Toinen asia on nyt sitten se, että miten joku esim 200cc 2t pyörä sopis katukäyttöön? Onko se loppujen lopuksi niin paljon luotettamattomampi kuin sitten nämä 600cc nelitahtiset?
niiin tai sitte yhdistät kyykyn tehon,customin väännön,moton hauskuuden ja ostat kilosen itävaltalaisen ja piirrät mustaa raitaa perässäs auringonlaskuun ;)
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 16.4.2010 15:15

No eihän mitään 2t 200cc katupyöriä ole olemassakaan, ne on sitten esim. valkokilpisiä ktm exc:tä eli oikeita kunnon "kilpaenduroita". Todellakin ovat 600cc 4t katuenskat luotettavampia, niillähän pääsee japseilla varsinkin lähemmäs 100tkm avaamatta konetta. Voi mennä enemmänkin. Tuollaseen 200cc/250cc 2t enduroon saa tehdä kadullakin 10tkm välein täysrempan koneeseen. Voi kait jotain ktm lc4 saada tohon 4 tonniin jo. Ne on vähän kevyempiä ja tehokkaampia kuin japsikatuendurot mutta kestävät katukäyttöä hyvin. Kuitenkin IMO 3-4t budjetilla saa paljon laadukkaamman peruspyörän/kyykkypyörän kuin enduron.

Helpoin tapa selvittää mitä pyöriä sais tohon budjettiin on avata nettimoto ja alkaa selata. Pistää tietylle merkille ja mallille sen haun niin ei tule 100 sivua niitä hakutuloksia.
Razerno
Pyörä:
Honda NSR -98
Paikkakunta:
Raisi0
Liittynyt:
8.7.2007 23:25

ViestiKirjoittanut Razerno » 16.4.2010 16:17

SMRacing kirjoitti:Kuitenkin IMO 3-4t budjetilla saa paljon laadukkaamman peruspyörän/kyykkypyörän kuin enduron.


Joo tuon olen itse huomannu jo kauan aikaa sitten, mutta jos mp:n hommaan, niin pitää olla semnmonen että voi ajaa ympäri vuoden. Ei omakustanteisena pysty ylläpitämään sekä autoa että moottoripyörää vuodenajan mukaan :(
niiin tai sitte yhdistät kyykyn tehon,customin väännön,moton hauskuuden ja ostat kilosen itävaltalaisen ja piirrät mustaa raitaa perässäs auringonlaskuun ;)
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 28.4.2010 9:53

Mitäs mieltä olette. Kannattaako hankkia 2006 vuoden 8000km ajettu 7700e vai 2008 vuoden 12000km ajettu 7700e? Ensimmäisestä ehkä saa tingittyä pari sataa ja toinen pitää kuristaa eli +150e.
Kummatkin huollettu merkkiliikkeessä niin kuin pitää.
Muuttuuko pyörä miksikään tuossa 4000 kilsassa.. Ja millä kilsoilla alkaa olla iso remppa eessä? Varmaan yli 20tkm?

EDIT: Kawasaki ZX-6R kyseessä.
Loud Pipes Save Lives.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 28.4.2010 16:21

Täh. Isompi remppa. Lähempänä 120tkm kuin 20tkm. Venttiilinsäätöväli kawasakissa on 12tkm, eli sillä ja öljynvaihdolla mennään jonnekin 80tkm paikkeille, jolloin edessä voi olla nokkaketjun vaihto. Sitä lukuunottamatta menee ainakin 100tkm konetta avaamatta, jos huoltopuoli kunnossa.

Eihän noista kumpikaan ole vielä kunnolla sisäänajettuja. Yleensä venttiilinsäätötarve loppuu 30tkm jälkeen kun kone on hioutunut mittoihinsa.

06 on noista tehokkaampi ja nopeampi. Mut toki 08 on aina arvokkaampi kuin 06.
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 28.4.2010 17:07

Jooh oon tottunu Kotareihin, joissa pitää rempata siinä 10tkm :D
Tuo 4-5hp tehoero ei varmaan haittaa.

Kiitos vastauksesta!
Loud Pipes Save Lives.
Trtt
Pyörä:
Yamaha FZ6-N
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
6.7.2006 18:20

ViestiKirjoittanut Trtt » 29.4.2010 12:43

Kokeneemmilta esimerkkejä pyöristä, jotka täyttäisivät jotenkuten seuraavat kriteerit.
-Supermoto
-Näppärä (kuutiotilavuus 250-600)
-Hinta 3t-5t

Itsellä ei tule mieleenkuin Yamaha WR250 ja KTM LC4 ?
Haluaisin siis tietoa mitä vaihtoehtoja on eri valmistajilla. Googlettaminen on hankalaa :S
Vesmo
Paikkakunta:
Espoo/Tre
Liittynyt:
6.10.2007 23:49

ViestiKirjoittanut Vesmo » 29.4.2010 14:02

Trtt kirjoitti:Kokeneemmilta esimerkkejä pyöristä, jotka täyttäisivät jotenkuten seuraavat kriteerit.
-Supermoto
-Näppärä (kuutiotilavuus 250-600)
-Hinta 3t-5t

Itsellä ei tule mieleenkuin Yamaha WR250 ja KTM LC4 ?
Haluaisin siis tietoa mitä vaihtoehtoja on eri valmistajilla. Googlettaminen on hankalaa :S


Ainakin Suzukilta löytyy DR-Z ja Hondalta FM-X.
-Racer-
Pyörä:
Suzuki GSX-R 600
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.11.2005 22:33

ViestiKirjoittanut -Racer- » 3.5.2010 13:11

Olisko tommonen -99 vuotinen kuussatanen gixxeri hyvä ostos ekaksi isoksi pyöräksi? Mittarissa 46000km joten onkohan yhtään riski ostos? Päällisin puolin siisti ja hyvin pidetty.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 3.5.2010 15:24

Jos kilometrit pitää paikkansa, niin sisäänajettuhan toi vasta on. Itse en vaan tykkää yhtään noista SRAD gsx-r:stä eli 600 -97-00 ajoltaan ja suorituskyvyltään, on kilpailijoitansa esim. Zx6R/R6/cbr600F jäljessä jonkun verran. Ehkä sitä Suzukin 90-luvun alkupuolen möhkömäisyyttä niissä on vielä vähän, vaikka noi ovatkin ottaneet aimoharppauksen eteenpäin niistä möhkögixereistä. Voi noita jo luonnehtia sporttipyöriksi. Jos hinta on kohdallaan, niin eiköhän se ihan hyvä ostos ole.
-läty-
Pyörä:
Isompaa hakusessa
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
18.9.2006 22:21

ViestiKirjoittanut -läty- » 4.5.2010 2:04

Terve! Nyt olis olis isompi pyörä hakusessa. Eniten omaa silmää miellyttää tuo Kawasakin ZX-6R vm:2003-.... joten siitä olisi mukava saada enmmän tietoa/kokemuksia.
.....höppänä.....
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 4.5.2010 10:42

Luotettava ja nopea pyörä.
Spin
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
15.6.2007 23:10

ViestiKirjoittanut Spin » 4.5.2010 18:59

Itseäkin taas puraissut pyöräkuume 13v tauon jälkeen. Aikanaan omistin -91 Kawan ZZ-r 600:sen. Muuten hyvä pirra mutta kakkosvaihdetta ei tahtoneet edes huollossa saada toimimaan (hyppäsi pois kiihdytyksessä). Nyt siis joku edullinen pyörä taas ois pitkän tauon jälkeen hakusessa. Mitähän vaihtoehtoja kokeneemmat suosittelis hintaluokassa n.3000e.

Itse olen hivenen katsellut Kawan ZX-7r:ää ja Suzukin gsx-r 750:stä. Gixxeristä tuohon hintaan saa juurikin noita 90 luvun alkupuolen vehkeitä. Onko tuollainen paljonkin surkeampi kuin esim. hitusen tuoreempi (uudemman mallin) 600:nen? Ja miten taas erot esim. -92 Suzukin ja ensimmäisten ZX-7R:n välillä? Ensimmäinen tuon mallin Kawahan tais tulla -96.

Onko muita ehdokkaita? CBR ei jostain syystä sytytä itseä laisinkaan.