axe- kirjoitti:Olen tässä kahellu noita enduroja/motoja. Pyörä tulis suurimmaksi osaksi kaupunki pyöritykseen, mutta tekeekö niillä mitään jos meinaa yhtään pitemmälle lähteä ajamaan, vai ostaakko suosiolla joku naku tai kyykky?
Ja ehotelkaas omia mielipiteitä millanen pyörä olisi teidän mielestä kannattava, nakua, kyykkyä, enskaa yms. Ja mielellään sellainen jolla voisi hieman temppuiluakin harrastaa :p
Mulla on tommonen Hondan fmx moto, soveltuu matkan tekoonkin ihan hyvin. Vantaa - Imatra lenkin heitin tossa aijemmin kesällä, hyvin jakso painaa ohituskaistallakin kokoajan
Selkälihaksiinhan se tolla ajoasennolla ottaa aika hyvin ku noissa kovissa vauhdeissa pidempään koittaa roikkua, mutta ei muuten paha. Jos matka-ajoa on paljon niin sitten tietysti jotain muun tyyppistä pyörää kannattaa miettiä.
Vakio välitykset tossa niin pitkät, että matkaa niitten puolesta ihan ilosesti ajo, kaupunkiin ehkä pitäis tiputtaa edestä ainakin yks pois niin olisi kivempi kikkailla. Konekkin tossa on aika pomminvarma, dominaattorin (matkaenska) päivitetty kone. Pitäisi ainakin kestää
Cebarin jälkeen lisää tehoa kaipaa (yllättäen...), ja painoakin aika paljon motoksi. On kyllä kaupungissa toisaalta älyttömän ketterä cebarin jälkeen. Etujarru on vakiona aika kuraa, teräspunosletkut kaipaa vähintään ja ehkä isompaa puristintakin.
Kikkailussa ihan jees laite, donitsit pyörii suht helposti ja keuliminenkin ihan helppoa.
Hiekkateillä hauska laite viedä, muuta mihinkään hirveeseen enskaamiseen ei tollasella ole oikein asiaa. Ite en ainakaan mitään kisamotoa jaksaisi huoltaa, niin oon tohon fmx:n ollu ihan tyytyväinen.
Yamahan isot XT:t varmaan aika samanlaisia vehkeitä, kaupungissa paljon näppärämpiä kuin kyykyt