Eka pyörä suunnitteilla

Tume34.
Liittynyt:
5.9.2010 21:03

ViestiKirjoittanut Tume34. » 5.9.2010 21:27

Hei Jätkät nyt ois niinku korkee aika palata takasin aiheeseen! TANA!

Seuraavasta aiheettomasta hymiöstä lukotan tän tredin, kaikki käyttäjät ja koko vitun VOORUMIN!! ;)
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 5.9.2010 22:26

olit huono trolli terv.Alk.Per.Vers.
Dank memes melt steel beams.
topias93
Liittynyt:
8.5.2010 0:01

ViestiKirjoittanut topias93 » 20.10.2010 14:40

Millasta pyörää suosittelisitte kokemattomalle mp-kuskille (vain 125 kokemusta). Eli ens keväänä olis tarkotus ostaa moottoripyörä joko sport tai SM tyyppinen ratkasu. Hinta haarukka siinä 3-4tonnia. Mitäs sitten nämä vakuutukset yms maksavat? Onko A1 kortti miten muutettavissa, onko se nyt a-korttiin?
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 20.10.2010 15:09

Jos kyykkyä toho hintaluokkaa niin esim kawasaki ninjan kuus-satkut vois olla hyvä valinta.

Smotojakin saa vaikka mitä, kattele nettimotost, esim yamahalta, suzukilta, husqvarna, ktm jne. Tosin ei mitään uusia, mutta kuitenkin.

Vakuutukset 500-1000€ yleensä.

Eli joo se a1-kortti päivittyy Pikku a:ahan kun täytät 18vuotta.
Skipidiveinau
Laareppi
Pyörä:
ZX-6R 636 '05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.5.2005 21:28

ViestiKirjoittanut Laareppi » 20.10.2010 16:12

Vakuutuksissa kannattaa huomioida, että 25kw papereilla tulee selvästi halvemmaksi täystehoiseen verrattuna (tai siis sullahan se on "pakollinen" 20v asti). Nuori kaveri tehokkaalla kyykyllä on juurikin se kaikista kallein yhdistelmä.

Kokemattomalle voisi ehkä 600-nakupyörä soveltua paremmin, on niitäkin melko sporttisia malleja. Eipä siinä, hyppäsin minäkin RGF-piikistä kahden vuoden tauon myötä Ninjan satulaan jota en ollut edes koeajanut, ja hyvin on pärjännyt kunhan oikeasti opettelee esim. jarrutuksia ja väistöjä (EAK1, suosittelen).

Kyykyt on myös kalliimpia, 3-4 tonnin luokassa alkaa olemaan aika lailla kilometrejä.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 20.10.2010 19:41

Eipä mulla oo kilowateilla mitään väliä pohjantähdessä, 460€/ympärivuotinen tt papruil.
Skipidiveinau
Nemo Eläkeläinen
Liittynyt:
21.4.2002 15:46

ViestiKirjoittanut Nemo » 21.10.2010 2:30

Susnan GS500 ja ER-5 ovat legendoja. Alle neljän tonnin on aika nihkeää. Perinteinen linja on lähteä ER5 ja GS500 linjalla, mutta nyt voisi tsekkailla vaikka Er-6N:ää jota saa halvimmillaa neljään tonniin.

Samoin toki vanhoja sportteja saa, mutta en suosittele niitä.
sika1
Pyörä:
Honda cbr 900, PitPro 150, Suzukji pv 80, Peugeot trekker 50, yamaha dt 125
Paikkakunta:
suur-kuusaa
Liittynyt:
30.7.2006 23:20

ViestiKirjoittanut sika1 » 22.10.2010 18:26

Keskiviikkona käyn hakemassa ekan "ison" pyörän suzuki gsx-r 1000 :D

Varmasti tehot riittää ekaksi pyöräksi ;)
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03

ViestiKirjoittanut aeroxman » 22.10.2010 19:44

sika1 kirjoitti:Keskiviikkona käyn hakemassa ekan "ison" pyörän suzuki gsx-r 1000 :D

Varmasti tehot riittää ekaksi pyöräksi ;)

Taitaa riittää vähän liiaksikkin :eek: . Naapurilla tuollanen löytyy ja varotan jos piikin jälkeen tuohon siirryt.. kannattaa ottaa tai sun pitää ottaa kyllä ihan saatanan iisisti aluksi ;) :| ...
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 22.10.2010 20:10

Joo onhan se kiva että on tehoja, mutta pitää olla kokenut rr-kuski että saa siitä kaiken irti. Veikkaan että olisit nopeampi 600r:llä tarvittaessa.
sika1
Pyörä:
Honda cbr 900, PitPro 150, Suzukji pv 80, Peugeot trekker 50, yamaha dt 125
Paikkakunta:
suur-kuusaa
Liittynyt:
30.7.2006 23:20

ViestiKirjoittanut sika1 » 23.10.2010 10:20

Eipä tarvi vaihtaa heti isompaa pyörää ;)
-SP-
Pyörä:
Volvo
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
5.12.2008 18:02

ViestiKirjoittanut -SP- » 23.10.2010 15:28

axe- kirjoitti:Aivan, voisi tuo FMX olla itsellekkin ehkä passeli, pitää koittaa päästä koe ajamaan vähän ennen lopullista päätöstä :D Olen myös kahellu noita suzukin DR-Z vaikuttas sekin ihan hyvältä.
Joku Husekin 610 kiinnostaisi myös, mutta onko siinä sitten huolto väli kovinkin tiheämpi vs. joku DR-Z? Kyllä työkalut kädessä pysyy ja niillä jotain osaa tehdäkkin, mutta ei kyllä kiinnostas tyyliin joka vklp olla mäntää vaihtamassa tai muuten konetta aukomassa ennemmin tingin sen 10-20hp tjsp. tehoista että saa ajaa huolto vapaammin :)


Ei, hussen 610sm on katupärrä ja siinä pidemmät huoltovälit, kuin esim. 510smr:ssä
EX pyörät: Beta RR enduro, KTM EXC 125, Suzuki PV, Husqvarna WRE, KTM EXC 125 -07
tsounas
Pyörä:
Husaberg FE 400 E , Tunturi City E50S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.5.2008 15:02
Husaberg FE 400/500

ViestiKirjoittanut tsounas » 23.10.2010 17:57

Moro, antaakaha joku osviittaa ku tarjolla olis tommone 400cc bergi ja 500cc. Molemmat on pyöreesti vm 2000. Tehot/huoltovälit/vakuutukset? Kovasti kyllä polttelis tollane isompi smoto/enska... :)
santam
Pyörä:
wrf 450
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.6.2008 16:22

ViestiKirjoittanut santam » 6.11.2010 0:17

Ei löytynyt foorumilta hirveesti tietoa Suzuki dr-z 400sm pyörästä. Tiedän että melko huoltovapaa vehje, mutta osaisko joku pyörän omistava tai tunteva antaa vähän risuja/ruusuja ko. pyörästä? Vaikka katupyörä on niin ei tuskin ihan vastaantulija oo saman kokosten kisavehkeitten kanssa?
kiitän
Gusse
Pyörä:
640 LC4
Liittynyt:
20.1.2008 23:38

ViestiKirjoittanut Gusse » 11.1.2011 23:26

Töttöröö!

Huhtikuussa pyörähtää 18 mittariin ja nyt hakusessa on vähän isompaa pärrää. Kokemusta on (moposta ja) piikki DT:stä, jolla ajelin lähes kaksi vuotta kunnes rosmot vei pyörän mennessään. Aika saman tyyppistä pyörää kuin DT olen miettinyt, ja tarkoituksena oli pitkään ostaa Yamahan WR 450f. Talven aikana mies kuitenkin viisastunut sen verran, että olen tajunnut WeeRan olevan "liikaa" niin rahallisesti kuin multakin osa-alueilta. Etenkin kun Yamaha tunnetaan kalliista varaosistaan ja kisapyörää saisi huoltaa suht. paljon.

KTM vastaavat pyörät on ollu kanssa syynissä ja halvempia ne ainakin tuntuu hieman olevan. Olen kuitenkin alkanut kyseenalaistamaan koko "tiukan kisapyörän" ostamisen ideaa, sillä kuitenkin suurin osa ajasta kulunee päällystetyn tien päällä. Haluaisin kuitenkin sellaisen vehkeen, jonka voisi viedä metsäpoluille/metsään ilman huolta suorituskyvyn loppumisesta. Myös hiekkateillä ajelen aika paljon.

Budjetti on 4000(+-500) euroa ja endurotyyppistä vehjettä olen siis hakemassa. Tärkeitä ostopäätökseen vaikuttavia seikkoja olisi ainakin luotettavuus ja halvat, saatavilla olevat varaosat ja lisäpalikat tietenkin plussaa. Tehoa mielellään kans riittävästi että ei vääntö lopu kesken metsähallituksen puolella. Ulkonäkö aina plussaa ja mielellään jotain 2003vm eteenpäin.

Kriteeriä on... Sillä ei muuten ole väliä onko alle 25Kw.
Mopokuvia galleriassa