On niissä GSX-R:ssä melkoinen ero 600 ja 750 välillä. 750 oli Suzukin tehdas superbiken replica malli 2002 vuoden loppuun asti. Eli käytännössä oli Suzukin kovin ratapyssy noihin vuosiin asti, sitten SBK:t muuttu 1000-kuutioiseksi, ja gsx-r 1000 tuli "ykkösmalli".
Uudemmissa 2004-> gsx-r600 on vakiona takarengasteho n.100hp ja gsx-r750 00-10 n.125hp. Eli eroa tehossa tuollaiset 25%, joka kyllä tuntuu. Gsx-r 750 on samassa sarjassa suorituskyvyltään mitä 98-02 R1:set, 929/954RR CBR:t, ZX9R jne.
Runko on sama, alustassa pieniä eroja. Tietysti luonnehan noissa on aikalailla samanlainen, molemmat tarvitsee kierroksia paljon liikkuakseen rivakasti. 750 vähintään yhtälailla kun siinä on sama viritysaste(litrateho) vrt. 600.
600 on kyllä aloittelijalle helpompi käsitellä, ja paremmin pystyy sitä hanaakin antamaan. Gsx-r600 vakiosäädöissä voi tehdä kiihdytyksissä "powerkeulaa" ykkösvaihteella, eli käytännössä n.100km/h asti, jonka jälkeen pysyy etunen tiessä melko tiukasti. Gsx-r 750 varsinkin hiukan lyhennetyllä välityksellä(-1p edessä) "leijuu" kakkosvaihteen loppuun saakka, eli johonkin 170-180 mittarinopeuksiin asti.
Uudemmissa 2004-> gsx-r600 on vakiona takarengasteho n.100hp ja gsx-r750 00-10 n.125hp. Eli eroa tehossa tuollaiset 25%, joka kyllä tuntuu. Gsx-r 750 on samassa sarjassa suorituskyvyltään mitä 98-02 R1:set, 929/954RR CBR:t, ZX9R jne.
Runko on sama, alustassa pieniä eroja. Tietysti luonnehan noissa on aikalailla samanlainen, molemmat tarvitsee kierroksia paljon liikkuakseen rivakasti. 750 vähintään yhtälailla kun siinä on sama viritysaste(litrateho) vrt. 600.
600 on kyllä aloittelijalle helpompi käsitellä, ja paremmin pystyy sitä hanaakin antamaan. Gsx-r600 vakiosäädöissä voi tehdä kiihdytyksissä "powerkeulaa" ykkösvaihteella, eli käytännössä n.100km/h asti, jonka jälkeen pysyy etunen tiessä melko tiukasti. Gsx-r 750 varsinkin hiukan lyhennetyllä välityksellä(-1p edessä) "leijuu" kakkosvaihteen loppuun saakka, eli johonkin 170-180 mittarinopeuksiin asti.