Zwehor kirjoitti:Eka isompi pärrä olis tosiaan suunnitteilla piikkisen jälkeen ja aattelin täällä kysäistä mielipiteitä tämänhetkisistä vaihtoehdoistani; Kawasaki er-6n, Kawasaki Z750 & Yamaha R6.
Pari nakedii ja kyykky siinähän olisi että vähän erityylisiä pyöriä. Häviääkö kyykky paljonkin ajomukavuudessa kaupungissa? Vai häviääkö edes? Muutenkin kaikki varmaan luotettavia ja hyviä pyöriä ovat? Käytettynä pyöräni ostetaan varmasti ja todennäköisesti n.10tkm-30tkm ajettuna riippuen mallista joten alkaako näillä kilometreillä tulla isompia huoltoja lähitulevaisuuteen? Kulutus myös kiinnostaa joten kyseisiä pelejä ajaneet voivat kertoa kulutuksiaan.
Muitakin samantyylisiä pyöriä saa ehdottaa!
Siinä joitankin mieleen tulleita kysymyksiä ja kiitokset etukäteen.
Itse oon noista koeajanu ER-6n:nän. Ite tykkäsin kyllä siitä. Tehoa on ihan tarpeeks ekaks pyöräks ja hinta-kilometri-vuosimalli suhde on ihan houkutteleva. Kaiken kaikkiaan sellanen ihan mukava pyörä, ei mitään ihmeellistä mutta ei nyt varsinaisesti mitään suuria miinuksiakaan. AInoa mikä siinä ehkä vähän mättää verrattuna noihin kahteen muuhun on laatu. Mitä oon omistajien keskuteluja seurannu, niin joiltain on katkennu pakoputki ennen äänenvaimenninta, toisilla vilkkuu FI-valo sateella jne. Mutta jossainhan se hinta näkyy.
Itselläkin tuo er6-n oli yhtenä vaihtoehtona. Päätin sitten kuitenkin hommata uudemman mallin Hornetin (2007->). 10-20tkm ajettujen CB600f:ien hinnat pyörii käytettynä siinä 6000€ tietämillä. Kone on sama kuin CBR600rr:ssä, paitsi tehoja on tiputettu 102hevoseen. Tehot kuitenkin on varsin riittävät, ainakin ekaan pyörään. Kaikenkaikkiaan oon ollut erittäin tyytyväinen. Pyörä on saanut aikanaan myös hyviä arvosteluja mediassa.
->
http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... 7-current/Ajettavuudeltaan ja tehoiltaan Hornet on varmaan aika lähellä tota Zetaa paitsi, että uudemmat zetat (07->) on about 700€ Hondaa hintavampia.
Mitä kyykkyjen ja nakujen mukavuus eroihin tulee, niin naku on kyllä kaupungissa enemmän kotonaan, mutta sit taas yli 90km/h vauhdeissa kyykky on huomattavasti mukavampi.
Huolloista sen verran, että kaikilla pyörillä huoltoväli on noin 6tkm. Ensimmäinen iso-huolto lähes merkistä riippumatta on 24tkm. Kyseisessä huollossa tarkastetaan mm. venttilien välykset, joten hintaa huollolle liikkeessä tulee n. 400-550€.
On kuusi kertaa todennäköisempää että salama iskee mieheen kuin naiseen.