Asiaa voi ja kannattaa myös miettiä merkin ja mallin kannalta ja vähän kysellä noista pyöristä paikallisilta tietäjiltä. Esim itse kävin kysymässä vm.2002 636 Ninjan kuristamista niin tulikin vastaus että saat suoraan tehtaalta palikat, niin ei tarvitse penkittää. Heti varmasti 150€ halvempi.
Toinen mitä itse oon alkanu miettii kun oon noita isompia ja tehokkaampia katellu, et ens vuonna on huomattavasti helpompi myydä pyörää eteenpäin, mikäli kuristat jo nyt alle 70kW pyörästä 'vink vink
Tehkööt kukin silti tavallaan.
Boxilla kuristaminen on varmasti yksi parhaista tavoista, tehoalue edelleen mukava, vääntöä löytyy, mutta hintaa niin perkeleesti.
Sitten tulee nämä kaasukahva ja kaasarikurit. Kaasukahvaa monesti moitittu, koska oikeasti joku 10 asteen kääntymä on aivan saatanan vähän. Ei ole mikään kiva ajaa, ja varsinkin kiihdyttäessä kyllä risoo kun se kahva ei vaan käänny.
Sitten osaa pyöristä, ainakin vanhemmat cebarit, voi kuristaa kaasurungosta (tjsp.) näin kaasukahvan liike ei rajoitu ja vääntötuntuma pysyy hyvänä, kuristukset huomaa vasta satasen vauhdissa kunnolla.
Tietenkin on myös se monien suosima vaihtoehto. Ota halvin mahdollinen kuristusvaihtoehto, pyörä alle 25kW papereihin ja kurit myyntiin. Kaasukahvat kääntyy ja kone kiertää
Puheripuli, vastauksena siis hinta kysymykseen;
Halvimmillaan pääset 150€-200€ ( tehtaan kurit, ei penkitystä. Työt täytyy teettää valtuutetulla liikkeellä, tai käydä ainakin tarkistuttamassa kuristus, joten siinä hankala säästää)
Kalleimmillaan tosiaan boxin kanssa.
Itellä oli Kawan hinta-arvio tämä:
Kawasakin kuristuskappaleet alle 25kW noin 80€
Parintunnin työt liikkeellä noin 50€
Katsastuskonttorin muutoskatsastus maksut jne jne, noin 50€