Vanhempi kaasarirykkönen on sikäli aika letkee että jos kaasusta rajottaa niin vääntää tosi hyvin alhaalta 3000rpm-> mut ei sillä vahingossa hengestään pääse ku ei saa tehoja tonne 8000rpm-> käyttöön. Varmaan halvin ja helpoin on rajottaa kaasaripyörä kaasukahvasta ja penkittää. Riippuu tietty vähän siitä, mimmonen kuripaketti on valmiina bolt-on-settinä tarjolla, tonnisiin niitä varmaan on aika harvassa. Jollei haluu mennä penkissä tehot millään alle 25kw (niinku meikäläisellä), ni ilmastointiteipillä vaan ilmanputsari tukkoon ja johan tippuu tehot siks aikaa et saadaan paperi ulos. Sit vaan teipit putsarista pois ja katsastuskonttorille penkityspaperin kanssa ja näyttää sen ruuvin kahvassa.
Mulla liikkuu kaasukahva ruuvikuristeisena n. kymmenesosan siitä mitä ilman ruuvia, penkissä saatiin 36kw ja putsari teipattuna 22kw ja jälkimmäinen mittaus papereihin. Nyt ajelen enimmäkseen työ- ja koulumatkoja kuristettuna, ni pysyy kulutus alhasena ku ei tuu väänneltyä sitä kaasua turhaan. Kuristuksen saa poistettua vaikka ajossa sormin pyörittämällä ja saa sit ne loput 60 heppaa käyttöön, jos sattuu johonkin syrjäsemmälle tielle päätymään.
R6:sta en tiedä mut jos oot semmosta vanhempaa kaasari-R1:stä ostamassa ni kannattaa seurailla et onko vaihteistolle tehty jotain. Niissä on kuulemma ollu kakkosvaihteessa tyyppivikaa, aika usein jouduttu korjailemaan.
E: Tulipa pelottelun makua tohon viimiseen kappaleeseen. Pointtina vaan, että jos käyt koeajamassa ni koita kiihdyttää vähän rajummin kakkosella, ettei pompi kakkosvaihde pois päältä. Ei niissä kai sen suurempaa ongelmaa jollei vaihteet pompi.
Kettu kuittaa.