Jos omia säätötaitoja epäilet niin suosittelen viemään osaavaan mp-liikkeseen jossa dynossa säädetään, samalla saa teholukematkin paperille. Kuitenkin kalliit osat kyseessä niin tuo olisi kohtuuhintainen "henkivakuutus" Ja eipä tuosta tulpan väristä voi mitään sanoa, jos mopon käynti on ollut suurimmilta osin käynnistelyä, kierrättelyä ryyppy päällä ja pois jne.
Ite oon kuvitellu että ne säädöt pitäs tehdä ajamisen perusteella, eikä paikallaan kierrättämisen.
Rikkaasta lähtee laihentamaan ni ei mee rikki.
Offerings to the God of Speed: ---------------------------------------- P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps). P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps). Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Juu siis tarkotushan on saada nyt ees aluks paikaltaan säädöt kuullostamaan järkevältä. Ei sellaselta kun esim siinä aiemmassa videossa että paikaltaakin huutaa hoosiannaa.
Ja noin nyt tehdäänkii. Tänää pistin isoimman suuttimen mikä löyty (148) kiinni ja neulan rikkaimmalle. Ihan nätti tyhjäkäyntihän sieltä löytykin. Videossa ei oikein nätisti kierrä vielä mut pienen ilmaruuvin säätämisen jälkeen alko ottamaa paremmin jengaa. Ja osa syy siihe aiempaa huutamisee saattokin olla kaasuvaijeri/luisti joka jäi jotenki mysteerisesti jumittamaa. Nyt kuitenkii toimii.
Oli tarkotus ekoille testiajoille lähtä mutta toinen takahaarukan pusla puuttu nii empä ajanu kun sellasen 30 metriä ees taas.. Jossai asennuksen temmellyksessä hukkunut. Pitää huomen kysyä paikallisest mp liikkestä jos sais suoraa hyllystä. Jos ei nii joko tilaan tai koulussa sorvailen uuden tilalle jos tällä viikol olis viel sellasia tunteja.
Omasta mielestä toi kuulosti aika hyvältä. Kannattaa tosiaan ajella lyhyitä lenkkejä ja säätää aina sitten, koska itsellä ainakin DTn kanssa säädöt oli paikallaan aivan täydelliset, mutta ajossa huomasi, että melko rikkaallahan se käy. Ei se heti leipase kuitenkaan, kunhan ei lähde huudattamaan vaan ajelee ihan rauhassa pintakaasulla ja lämpimällä koneella sitte koittaa vähän kiihdytellä.
Jeeps.. Pitää puslat/holkit hommata nii pääsee jo ajamallakin noita testaamaa. Pitäs löytää jostain sula suora nii ois parempi alkaa laittelemaa sitä:)
Tossa kun on sellanen jännä juttu että ekalla kasauskerralla ainakin, paikallaan kiersi nätisti ku mikä. Mutta ajaessa taas kävi niin rikkaalla että ei kuulunu mitään muuta kun röpellystä
Tänään tuli haettua holkit ja puslat kun (ihmekyllä) löyty suoraan hyllystä. Myyjä itekkin naureskeli että jotain mitä tarvin löyty sieltä
Nyt jokupäivä kun taas pääsee laittelemaa nii kiinni nuo ja ensimmäiset kunnon testiajot.
Eka asia on että pitää ajaa se kouluun. Takajarrun työsylinterille pitää uus kiinnike tehä. Vakio kun viime talvena repesi kiinnikkeistä, siis ihan rungosta ne korvakkeet. Eikä siitä suoraan vanhoja kiinni hitsaamalla oikein hyvää saa.
En oo ikinä ennemmin kuullu että noin olisi käynyt.. En edes ollut kaadunnu tai mitää. Nnoh, onneks meni ihan perus ajossa eikä missään läheltäpiti tilanteessa että olisin ollu jossain rekan alla kun jarru hajosi
KUISKUIS kirjoitti:Oli vähän hullua ku kaveri hinas YZetalla, missä piikkirenkaat sellasella alle metrin pitusella narulla mut silloin kouluun.. Eikä edes jarruja ollu
Juuh niinhä se meni Oli vähän pelottavaa kun ihan nenän edessä pyörii aivan uusi trellen monsteri piikki gummi ja ite tulee ilman minkäännäkösiä jarruja perässä sellasella metrisellä narulla...
Muutta, aattelin vähän hifistellä. Nii onkos paljo eroo sellasella yleismallin nestekytkimellä ja iha perus kahvalla? Siis tälläsellä esimerkiksi http://www.moposport.fi/fi/hydraulinen- ... QqqvGebXYU Ostan kuitenkii uuden kytkinkahvan/koko sen rungon kun vakio (yllätys) hävinny säilytyksen aikana ja tällä hetkellä on kaverilta lainassa vissiinkin jonkun moottoripyörän jumbo kahva.
Kuhan saa tekniikan toimimaan. Nii alan varmaankin kattelemaa tarkemmin esim takahaarukan kiillotusta ja muuta. Syyläreille ajattelin myös tehä uudet kunnolliset kiinnitykset. Viime talvena kun tuli vähän sutasten tehtyä ja raa-asti siitä etu palkista läpi vaa kierretangot ja niihi kiinni. Ajattelin ihan lattaraudasta vääntää korvakkeet ja hitsailla kiinni.
Niin kauan kuin se nestekytkin ei painais suoraan kytkimen laakeria tai kytkinjouset on liian jäykät, niin tuo vie vaan turhaan tuntumaa kytkimeltä ja varmaan vaan hiastaa sen palautusta. Halpikset rupiaa vuotamaan ja liitoksista menee kierteet, mitä nyt joskus oon lukenu kun tuommonen kiinnosti
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
No tota en kyllä ainakaan menis ostamaan. Parilla kaverilla on ollu samanlaiset eikä kovin luotettavia ole ollut. Se sylinteri vuotaa usein ja on jouduttu palauttamaan liikkeeseen. Eikä ole kovin helppoa saada säädettyä tota kunnolla. Osta mielummin vaikka maguran, sillä hintaa tais olla vähän alle satanen ja on varmasti parempi.