Derbi goes 110cc Parmakit|virallisesti loppu

Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Säätö apua?

ViestiKirjoittanut Jahne » 29.1.2013 20:30

Jos omia säätötaitoja epäilet niin suosittelen viemään osaavaan mp-liikkeseen jossa dynossa säädetään, samalla saa teholukematkin paperille. Kuitenkin kalliit osat kyseessä niin tuo olisi kohtuuhintainen "henkivakuutus" ;)
Ja eipä tuosta tulpan väristä voi mitään sanoa, jos mopon käynti on ollut suurimmilta osin käynnistelyä, kierrättelyä ryyppy päällä ja pois jne.
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Säätö apua?

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 29.1.2013 22:26

Ite oon kuvitellu että ne säädöt pitäs tehdä ajamisen perusteella, eikä paikallaan kierrättämisen.

Rikkaasta lähtee laihentamaan ni ei mee rikki.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Säätö apua?

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 29.1.2013 23:59

Juu siis tarkotushan on saada nyt ees aluks paikaltaan säädöt kuullostamaan järkevältä. Ei sellaselta kun esim siinä aiemmassa videossa että paikaltaakin huutaa hoosiannaa.

Ja noin nyt tehdäänkii. Tänää pistin isoimman suuttimen mikä löyty (148) kiinni ja neulan rikkaimmalle. Ihan nätti tyhjäkäyntihän sieltä löytykin. Videossa ei oikein nätisti kierrä vielä mut pienen ilmaruuvin säätämisen jälkeen alko ottamaa paremmin jengaa. Ja osa syy siihe aiempaa huutamisee saattokin olla kaasuvaijeri/luisti joka jäi jotenki mysteerisesti jumittamaa. Nyt kuitenkii toimii.

Oli tarkotus ekoille testiajoille lähtä mutta toinen takahaarukan pusla puuttu nii empä ajanu kun sellasen 30 metriä ees taas..
Jossai asennuksen temmellyksessä hukkunut. Pitää huomen kysyä paikallisest mp liikkestä jos sais suoraa hyllystä. Jos ei nii joko tilaan tai koulussa sorvailen uuden tilalle jos tällä viikol olis viel sellasia tunteja.

Präääm pärpärpärpär
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Video #2-säätämistä

ViestiKirjoittanut Sami L » 30.1.2013 15:17

Eikai 2T:n pidäkkään paikallaan kiertää sitä 15,000rpm vaan vähän röveltää täyskaasulla..ajossa kun se rasituksen alla tarvitsee enemmän soppaa..
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Video #2-säätämistä

ViestiKirjoittanut Juunish » 30.1.2013 15:42

Omasta mielestä toi kuulosti aika hyvältä. Kannattaa tosiaan ajella lyhyitä lenkkejä ja säätää aina sitten, koska itsellä ainakin DTn kanssa säädöt oli paikallaan aivan täydelliset, mutta ajossa huomasi, että melko rikkaallahan se käy. Ei se heti leipase kuitenkaan, kunhan ei lähde huudattamaan vaan ajelee ihan rauhassa pintakaasulla ja lämpimällä koneella sitte koittaa vähän kiihdytellä.
Midrace Aerox projekti
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Video #2-säätämistä

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 30.1.2013 15:47

Jeeps.. Pitää puslat/holkit hommata nii pääsee jo ajamallakin noita testaamaa. Pitäs löytää jostain sula suora nii ois parempi alkaa laittelemaa sitä:)

Tossa kun on sellanen jännä juttu että ekalla kasauskerralla ainakin, paikallaan kiersi nätisti ku mikä. Mutta ajaessa taas kävi niin rikkaalla että ei kuulunu mitään muuta kun röpellystä :)
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Video #2-säätämistä

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 30.1.2013 22:27

Kuva

Tänään tuli haettua holkit ja puslat kun (ihmekyllä) löyty suoraan hyllystä. Myyjä itekkin naureskeli että jotain mitä tarvin löyty sieltä :lol:

Nyt jokupäivä kun taas pääsee laittelemaa nii kiinni nuo ja ensimmäiset kunnon testiajot.

Eka asia on että pitää ajaa se kouluun. Takajarrun työsylinterille pitää uus kiinnike tehä. Vakio kun viime talvena repesi kiinnikkeistä, siis ihan rungosta ne korvakkeet. Eikä siitä suoraan vanhoja kiinni hitsaamalla oikein hyvää saa.

En oo ikinä ennemmin kuullu että noin olisi käynyt.. En edes ollut kaadunnu tai mitää. Nnoh, onneks meni ihan perus ajossa eikä missään läheltäpiti tilanteessa että olisin ollu jossain rekan alla kun jarru hajosi ;)
Präääm pärpärpärpär
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-ekat testiajot häämöttää

ViestiKirjoittanut jukke96 » 31.1.2013 10:41

älä hyvä mies ilman takajarrua liikenteeseen lähe :D
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Olkkuz
Liittynyt:
19.5.2011 16:59
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-ekat testiajot häämöttää

ViestiKirjoittanut Olkkuz » 31.1.2013 11:22

Sä et jukke oo tainnu kuulla miten toi mönkijä saatiin sinne kouluun? :D
AYRTeam
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-ekat testiajot häämöttää

ViestiKirjoittanut temeee. » 31.1.2013 15:14

Saanen arvata? Hinattiin kotarilla?
Olkkuz
Liittynyt:
19.5.2011 16:59
Re: Derbi goes 110cc Parmakit Osat saapuivat :3

ViestiKirjoittanut Olkkuz » 31.1.2013 17:24

Tässä vastaus (mönkijää hinattiin) :seko: :

KUISKUIS kirjoitti:Oli vähän hullua ku kaveri hinas YZetalla, missä piikkirenkaat sellasella alle metrin pitusella narulla mut silloin kouluun.. Eikä edes jarruja ollu :D
AYRTeam
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-ekat testiajot häämöttää

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 31.1.2013 20:35

Juuh niinhä se meni :D Oli vähän pelottavaa kun ihan nenän edessä pyörii aivan uusi trellen monsteri piikki gummi ja ite tulee ilman minkäännäkösiä jarruja perässä sellasella metrisellä narulla... :D


Muutta, aattelin vähän hifistellä. Nii onkos paljo eroo sellasella yleismallin nestekytkimellä ja iha perus kahvalla? Siis tälläsellä esimerkiksi http://www.moposport.fi/fi/hydraulinen- ... QqqvGebXYU
Ostan kuitenkii uuden kytkinkahvan/koko sen rungon kun vakio (yllätys) hävinny säilytyksen aikana ja tällä hetkellä on kaverilta lainassa vissiinkin jonkun moottoripyörän jumbo kahva.

Kuhan saa tekniikan toimimaan. Nii alan varmaankin kattelemaa tarkemmin esim takahaarukan kiillotusta ja muuta.
Syyläreille ajattelin myös tehä uudet kunnolliset kiinnitykset. Viime talvena kun tuli vähän sutasten tehtyä ja raa-asti siitä etu palkista läpi vaa kierretangot ja niihi kiinni. Ajattelin ihan lattaraudasta vääntää korvakkeet ja hitsailla kiinni.

Mutta sitä tulevaisuudessa:)
Präääm pärpärpärpär
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-nestekytkin?

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 31.1.2013 23:47

Noi yleismallin nestekytkimet on ihan paskoja.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-nestekytkin?

ViestiKirjoittanut lokitekki » 1.2.2013 1:05

Niin kauan kuin se nestekytkin ei painais suoraan kytkimen laakeria tai kytkinjouset on liian jäykät, niin tuo vie vaan turhaan tuntumaa kytkimeltä ja varmaan vaan hiastaa sen palautusta.
Halpikset rupiaa vuotamaan ja liitoksista menee kierteet, mitä nyt joskus oon lukenu kun tuommonen kiinnosti :D
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-nestekytkin?

ViestiKirjoittanut Mikksu » 1.2.2013 1:37

No tota en kyllä ainakaan menis ostamaan. Parilla kaverilla on ollu samanlaiset eikä kovin luotettavia ole ollut. Se sylinteri vuotaa usein ja on jouduttu palauttamaan liikkeeseen. Eikä ole kovin helppoa saada säädettyä tota kunnolla. Osta mielummin vaikka maguran, sillä hintaa tais olla vähän alle satanen ja on varmasti parempi.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista