Derbi goes 110cc Parmakit|virallisesti loppu

The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 18.3 säätöapua?

ViestiKirjoittanut The Eki » 18.3.2012 17:34

KUISKUIS kirjoitti:Vois bensan pintaa vähä säätää.

Tänää tais lähtä poliisi eka kertaa perää, nähtii poliisi tehtii uukkari ja läks kiihyttää hyvää vauhtii perää :D

Jäitkö kiinni? :D
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 18.3 säätöapua?

ViestiKirjoittanut Palezu » 18.3.2012 18:03

Vauhtia ja vaarallisia tilanteita :D kassun säätöihin liittyen mitenkäs ilmanputsari osasto?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 18.3 säätöapua?

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 18.3.2012 19:05

Een jääny :-) Ilmanputsariin pipercoss.
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 18.3 säätöapua?

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 20.3.2012 15:30

Nyt on MVT:n varmasti valolliset kisasähköt tilattu :)
Präääm pärpärpärpär
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 20.3 toiset sähköt tilattu:)

ViestiKirjoittanut Gogge » 20.3.2012 15:45

Saitko jo kunnollisiin säätöihin? Eikös sulla huski ollu, potkiiko perstuntumalta enempi? Ootko jo ajellu vai kiillotellu vaan :D
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 20.3 toiset sähköt tilattu:)

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 20.3.2012 17:26

Gogge kirjoitti:Saitko jo kunnollisiin säätöihin? Eikös sulla huski ollu, potkiiko perstuntumalta enempi? Ootko jo ajellu vai kiillotellu vaan :D

Een oo vielä saanu :/ Jhuu ohan mul husse, mut leiponeena tallissa.. Joku päivä pitäs jaksaa laittaa se sylinteri pinnotuksee. Kylhä se nyt enemmän potkii ku 144cc, jollymoto, 38 mikuni, vforcet jne :) Ohan tuo ollu ajos jokapäivä :D
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 20.3 toiset sähköt tilattu:)

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 25.3.2012 21:34

Nyt on outo ratkasu löytyny toho röpöttämisee. Tai siis ei nyt ratkasu mut outo ilmiö miten se loppuu. Ku tolla ajaa tarpeeks pitkää putkee (esim 30min) nii röpöttämiin melkei kokonaa loppuu. Tänää jonku tunnin ajon jälkee se nosti kaasusta keulaa ihan hyvin. Auttakaa mikä vois olla? :)
Vois sitä 138 suutinta kattoo miten toimis sen kans. Jos huomen hakis. ;)

Ja vieläkii vuotaa jäähytysnestettä siit pytyn letkun paikasta. Ostin uuen letkunki siihe, ei auttanu. Sit pistin siihe putkiteippii välii ja klemmari niin tiukalle ku menee ja silti vähä tirskuu sielt välist, miten sais vuotamisen loppumaa?
Präääm pärpärpärpär
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 20.3 toiset sähköt tilattu:)

ViestiKirjoittanut Gogge » 25.3.2012 21:55

Sitä valkeaa tiiviste nauhaa väliin, samaa mitä lvi puolella käytetään. Eli kylmällä koneella röpöttää.. Yleensä on niin päin että kylmällä käy laihalla ja kun kone lämpeää niin alkaa röpötys, jos alkaa. Kokeile tk suutinta vaihtaa, sekin vaikuttaa koko kierros alueeseen ;)
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 20.3 toiset sähköt tilattu:)

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 25.3.2012 22:10

Gogge kirjoitti:Sitä valkeaa tiiviste nauhaa väliin, samaa mitä lvi puolella käytetään. Eli kylmällä koneella röpöttää.. Yleensä on niin päin että kylmällä käy laihalla ja kun kone lämpeää niin alkaa röpötys, jos alkaa. Kokeile tk suutinta vaihtaa, sekin vaikuttaa koko kierros alueeseen ;)

Just sellasta nauhaa siel välissä oli, kaveri vaa sano sitä putkiteipiks nii kirjotin sillai ;)
Tos just videota "kylmällä" koneel ajosta. Ekat kolme vaihetta pelkkää röpötystä ja sit ihan videon lopus se lähtee vähä paremmin. Melkein perkele jäi sen takii Aprilia SX:lle mis pelkkä urpokitti ja isompi suutin :D

Kyykint luistattamal iha vähä kokoajan se lähtee hyvin, tosin silloki vähä röpöttää.



Kukaa expertti osaa sanoa videon ja äänien perusteella missä problem? Ja oikealla siis Derbi ja vasemmal apikka.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 25.3.2012 22:13, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: Videolinkki korjattu
Präääm pärpärpärpär
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 25.3 rötäämisee apua?

ViestiKirjoittanut Gogge » 25.3.2012 22:19

Oothan koittanu neulaa laskea? Tai entä jos lähtee vedättämään rauhallisesti/ei täys kaasulla? Entäs jos lämää kaasun suoraan tiskiin? Röpöttäkö ihan koko kierros alueella, jos kyllä niin pienemmällä tk suuttimella testaisin.

Tuo "putkiteippi" on lähinnä kierteiden väliin tarkoitettua, mutta olis luullu että olis tiivistäny tuossakin. Entäs jos sitä vetää väliin kunnolla, klemmari niin tiukalle kun vaan saa (sillein että kunnolla on sitä putkiteippiä putken välissä ja kun kiristää niin se menee kasaan) ja jos hippailis vielä jotain silikonia vähän sinne tiivistämään? Pitää vaan muistaa antaa kuivua..

EDIT: Kytkintä luistattamal toimii? Eli isoilla kiekoilla? Voisiko olla ihan vaan neula, missä vika?

EDIT2: Mitä äänien perusteella voin sanoa, niin röpöttää ennenkuin vaihdat/täyskaasu?? Videossa kummiskin luki ettet täys kaasul ajanut, eli totean osa kaasuksi, eli edelleen, laske neulaa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 25.3 rötäämisee apua?

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 25.3.2012 22:41

Gogge kirjoitti:Oothan koittanu neulaa laskea? Tai entä jos lähtee vedättämään rauhallisesti/ei täys kaasulla? Entäs jos lämää kaasun suoraan tiskiin? Röpöttäkö ihan koko kierros alueella, jos kyllä niin pienemmällä tk suuttimella testaisin.

Tuo "putkiteippi" on lähinnä kierteiden väliin tarkoitettua, mutta olis luullu että olis tiivistäny tuossakin. Entäs jos sitä vetää väliin kunnolla, klemmari niin tiukalle kun vaan saa (sillein että kunnolla on sitä putkiteippiä putken välissä ja kun kiristää niin se menee kasaan) ja jos hippailis vielä jotain silikonia vähän sinne tiivistämään? Pitää vaan muistaa antaa kuivua..

EDIT: Kytkintä luistattamal toimii? Eli isoilla kiekoilla? Voisiko olla ihan vaan neula, missä vika?

EDIT2: Mitä äänien perusteella voin sanoa, niin röpöttää ennenkuin vaihdat/täyskaasu?? Videossa kummiskin luki ettet täys kaasul ajanut, eli totean osa kaasuksi, eli edelleen, laske neulaa.


Tossa on täyskaasu mut ihan sama ajaako täydel vai puolikkaal ku rötää kuitenkii ennen piikkii,pintakaasulla sama paitsi isoil kierroksil toimii.. Ja isoil kiekoil toimii melkein täydellisest, silloinki ihan pientä sellasta rötäämist havaittavis. Mitäköhä tekis jos iskis kiinni hussen A1 neulan? Täl hetkel se TT kiinni.

Eli ajaa sitte suoraa lutu tiskis tai pinta kaasul kiihyttää nii se alkaa aina siin tietys pistees ennen piikkii röpöttää ja vaik kuinka pitkää antaa mennä nii ei mee kunnol piikille ellei luistata kytkint jolloin lähtee.

Jotai tiivistemassaa vois koittaa siihe letkuu koittaa, jos sitteki viel vuotaa nii alkaa olla keinot lopussa :D Sit vois koittaa huviksee vaik sen verta pientä letkuu et pitää väkivalloin tunkea kiinni ja klemmari viel päälle ja tiukalle ;)
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 25.3.2012 22:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Präääm pärpärpärpär
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 25.3 rötäämisee apua?

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 25.3.2012 22:44

Bensapinta liian korkialla, saa alakieroksilla enemmän soppaa mitä kerkiää polttamaan?
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
ch-poika
Pyörä:
Derbi ja Manki
Liittynyt:
24.10.2009 7:39
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 25.3 rötäämisee apua?

ViestiKirjoittanut ch-poika » 25.3.2012 22:47

Iske kiinni 30-32mm kaasari ja ala säätää sitä
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 25.3 rötäämisee apua?

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 25.3.2012 22:48

Scaleo1 kirjoitti:Bensapinta liian korkialla, saa alakieroksilla enemmän soppaa mitä kerkiää polttamaan?

Mulla kävi vähä sama mieles aiemmin. Ku aluks se kaasari tulvi, laskin sitä pintaa just ja just sen verta ettei tulvinu ja silloi se röpöttämiinki vähän kyl heikkeni. Vois sitä koittaa, ekaks nää ilmaset vaihtoehdot ja sitte vasta suuttimia ja muita :D
Präääm pärpärpärpär
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 25.3 rötäämisee apua?

ViestiKirjoittanut Betaversio » 25.3.2012 22:49

Mikä tuluppa sulla on kii tuossa vermeessä? Jos tulppa on liian kylmä se saattaa aiheuttaa rötäämistä. Se itteasiassa selittäis myös tuon että mopo rötää pikkuvaihteilla mutta isommilla rupeaa toimimaan paremmin (pikkuvaihteilla tulppa on kylmä, mutta kun tulppa lämpeää sopivasti se rupeaa toimimaan isommillakin kiekoilla). Eihän tollasessa satakympissä litratehot oo ihan hirmu isot vaikka koneelta poweria lähtisikin mopomittakaavassa melkoisesti... :)

Jos kassu on nyt 28mm niin se on ihan riittävän iso. 28 millisellä otetaan kuitenkin helposti 30hp tehoja ulos 125cc koneista, joten kait se tähänkin riittää.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista