Derbi goes 110cc Parmakit|virallisesti loppu

Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Derbi goes 110cc Parmakit

ViestiKirjoittanut Juunish » 21.1.2013 23:13

Se on jo valmiiks niin hyvissä säädöissä ihan uskomattoman hyvän tuurin seurauksena, joten ei huolta! Tää on muuten sitte varmaa tietoa ;)
Midrace Aerox projekti
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 21.1.2013 23:50

Palezu kirjoitti:Ei se voi olla niin yksinkertaista, varmana tulee joku vastoinkäyminen. Bensahana alkaa kusta kuin viimeistä päivää tai Sami löytää pöydältään yläpään neulalaakerin ja miettii mistähän helvetistä tämä...ainiin! Samaan aikaan KUISKUIS polkaisee parmakitin kaasu pohjassa käyntiin ja krunts.

Koitappa nyt sitten saada sähköt varmasti säädettyä hyvin. Tietenki voi olla melkosta tuurinkauppaa jos ei ole välineitä, eikö siihen tarvi mm. tulpanreikään menevän mikrometrin jos haluaa tarkasti laittaa. Ja jos sen tyhjäkäynninkin saisi tällä kertaa niin ettei mopo kuulosta siltä kuin ois lentoon lähössä ku on paikallaan.


Helpolta aina kuullostaa kun ajattelee että eihän se ole ku näin ja noin nii homma valmis. Sitte siinä helposti meneekin vaikka kuinka kauan :D

Digitaalisella työntömitalla (tai tietysti normaalillakii) on hyvä kattoa niin että pyöräyttää kerran männän ylhäällä ja nollaa mitan siihen.
Sitten pistää uudestaan siihen "nollapisteesee" ja takasin päin vähäsen jonka jälkeen vauhtipyörä kiinni ja viivat kohikkain (Vauhtipyörässä että staattorissa punaset viivat). Jonka jälkeen hienosäätöä staattoria kääntelemällä:)

Osaako joku muutes selittää mysteerin että miksi ekalla kasauskerralla MHR Team 80cc kanssa ollut kaasari (sillä pytyllä hyvissä säädöissä) kävi silloin törkeen rikkaalla Parmakitin kanssa? Mutta alakierroksilla taas laihalla.
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 22.1.2013 0:35

Sori tuplapostaus mutta ei jostain syystä muokkamaa viestiä:o

Niin ja asiaan, kattelin tosta Mazzaa:n black edition projektista että tulee aikast siisti tosta takahaarukasta kun kiillottaa. Niin miten tuo kannattaisi tehdä? Ikinä ennemmin kiillottanut mitään :D
Jos ei lasketa kotarin TT putken kiillotus yritystä, sain yhteen kohtaan sellasen oikein kiiltävän laikun jotenkin vahingossa mutta siihen jäikin :D

Joten oisin kiitollinen jos yksityiskohtaisesti ja vaiheittain joku kertoisi! 8)
Präääm pärpärpärpär
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kiillotus apua?

ViestiKirjoittanut Vegemon » 22.1.2013 0:45

Vesihiomapaperilla alat sitä hinkkaamaa vaik tässä järjestyksessä:
400-600-800-1000-1200-1500-(2000)
Sit sisällaikkaa ja vahaa.
Ja viimeseks metalpolishit vaik jonku rätin kanssa käsin.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kiillotus apua?

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 22.1.2013 0:59

Tietopankista löytyy myös seikkaperäinen Käryn artikkeli aiheesta.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Maazza
Pyörä:
Masai DB
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
3.9.2009 16:41
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kiillotus apua?

ViestiKirjoittanut Maazza » 22.1.2013 0:59

Jees!

Elikkäs meikä veti 400-1500 papereilla aluksi ja polishit niskaan ja annoin olla. Kyllä se kiilsi mutta ei niin hyvin ja jotain pieniä naarmuja näkyi.

Sitten hommasin hiomalaikan ja sillä jurnutin porakoneen kanssa niin jo rupesi kiiltämään! 8)

Kunnolla hiot ja jurnutat hiomalaikalla niin hyvä tulee! Sitten polishit niskaan :) On myös jotain vahoja ym joista minulla ei mitään käryä ja niillä saisi vielä paremman mutta minulle tuo nykyinen riittää ;)
MYYDÄÄN!
Katso kuvat!
sorjoska
Pyörä:
Yamaha yzf-r 125
Liittynyt:
8.6.2010 22:56
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kiillotus apua?

ViestiKirjoittanut sorjoska » 22.1.2013 13:27

meikäläisellä hussen tt putki peilikiiltoon saatu tyylillä: 240->400>600 vedellä>800vedellä>1000vedellä, sitten bilteman kiillotussarjassa sillä valkosella kovavaha puikolla koko putki käyty läpi ja sit porakoneesee se huopalaikka kii ja sillä ne pois. sit metalpolishia pari kerrosta ja hyvin kiiltää!;)
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kiillotus apua?

ViestiKirjoittanut miiggz » 22.1.2013 17:38

Hussesta kartiopäädyn kiillotin seuraavilla: Hiomarulla->viimeistelyhiontarulla + hiomavaha-> Hiomavaha+lumpulaikka-> viimeistelyvaha+lumpulaikka. Metalpolishia tuskin enää tulen käyttämään noiden tököttien jälkeen. Nuo vahat oli motonetistä saatavassa kiillotuspaketissa :) Tuossa vielä kuvaa (klik)

Kuva
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kiillotus apua?

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 22.1.2013 18:04

Metal polish on noita vahoja vielä hienompaa kiillotusainetta, jolla saa kiiltävämmän pinnan. Toki tulee tosi kiiltävä jo pelkillä vahoilla.
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kiillotus apua?

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 22.1.2013 19:32

Tuhannen postauksen kunniaksi.

Tänään jos kerkeäisi jo asentelemaan;)

Niin ja onkos mitään haittaa ku Samilta oli dremeli vähän livennyt käsistä ja pakopuolella (oikeastaan keskelle pakoaukon kohtaa) oli tullut sellanen noin millin ,vähän alle syvä "viilto"? Sami oli sen kyllä hionut tasaseks.

Kuva
Präääm pärpärpärpär
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kone valmis, asennusta?

ViestiKirjoittanut Juunish » 22.1.2013 19:39

Tuskin vaikuttaa mihinkään, kun kerta hiottu vielä tasaseksi.... :worst case scenarioa=pytty halkee ja koko homma alkaa uusiks :lol: :lol: :lol:

Ja tuhannes ;)
Midrace Aerox projekti
Olkkuz
Liittynyt:
19.5.2011 16:59
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kone valmis, asennusta?

ViestiKirjoittanut Olkkuz » 22.1.2013 20:07

Kukas se täällä jo maalaili piruja seinille unohtuneista laakereista yms. :lol:
Joten kyllä, aivan varmasti pytty halkee, mäntä tulee kannesta ja tankista läpi suoraan KUISKUIS:n leukaan :lol:
Noei vaiskaan, kuitenkin hiottukkin tasaiseksi niin ei pitäisi mitään haitata :)
Nyt vaan kasaat sen äkkiä (lue: huolellisesti&nopeasti) että saadaan videota ja kuvia ja kokemuksia ;)
Tai sitten kuva sun leuasta kun siihen on tullut Parman mäntä :lol:
AYRTeam
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kone valmis, asennusta?

ViestiKirjoittanut KarsTa » 22.1.2013 20:39

AIjijai!! ruosteeset pultit pitää kisasähköjä kiinni :D

Olkkuz kirjoitti:Nyt vaan kasaat sen äkkiä
Mitäs viimmeksi kävi kun tämä äkkiä kasattiin ? Ei kannata nytte viime hetkillä ruveta hätäälemähän tämän kans, tai unohtuu viälä syylärin letkuun joku paperinpala --> nesteet ei kierrä ja leipoo siihen :s
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kone valmis, asennusta?

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 22.1.2013 21:38

Muistakaa kiillotuksesa myös huitia ne hologrammit pois! Törkiän näkösiä...

E: Ilmeisesti olet metallipuolen opiskelija? Tuohon mönkijään kannattais tehä kunnolla nuot osat. Kaikki akselit ja navat tehä ite ja tuo tanko/ohjaus systeemi... Pura pois ja rakenna kunnollinen kestävä ratkaisu. Oikeastaan rakenna koko laite uusiksi. Aivan törkiän näkönen ja huonosti suunniteltu. Osta vaikka kotarin runko ja rakenna sen ympärille.
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kone valmis, asennusta?

ViestiKirjoittanut Kville » 22.1.2013 22:56

oon ykän kans samaa mieltä tuon mönkivän suhteen :D kannattaa tehä kunnolla eikä vähän sinne päin.

kokoa nyt vaan rauhassa ettei tule mitään ongelmia sitten ku lyöt käymään hiljaa hyvä tulee vai miten se meni ;)
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista