Terve vaan kaikille motottilaisille!
Tarkoitus olisi tehdä pienimuotoinen projekti, about 6-7 vuotta tuossa lähinnä pihamopona toiminut Suzuki TS 50 vuosimallia 99 olisi tarkoitus ehostaa.
Mopo on ulkonäöllisesti lähes vakio, ja tämä lookki on tarkoitus pitää. Ne jotka tessun tuntevat, tietävät ettei se edusta sitä kaikkein viimeisintä uus-enskojen muotia, esim. rumpujarrut löytyy molemmista päistä, eikä ulkonäkökään ole modernein mahdollinen. Mutta hyvä niin! se onkin tämän projektin idea, pitää mopo täysin vakion näköisenä, mutta lisätä menohaluja koneeseen ja mennä aiheuttamaan ihmetystä kylän tehariderbien keskuteen.
Tekniikka ideaa:
-Airsal 68cc alupytty, viilattuna
-Itsetehty putki (vakioänkällä ja lämpöraudalla)
- 17,5 mm dellorto
-Vakio kansi ja alakerta (?)
Vakio alakerran luulisin kestävän, onhan peeveitäikin viilatuilla kasikymppisillä ja vakiohiluilla. Onko porukka erimieltä?
Ulkonäköä:
-Vakio-osien kunnostusta
-Ehkä hieman koroa
-Mahdollista muuta pientä parantelua
Tässä itse laitoksesta kuva:
Paikoillaan joku vanha peruskoulussa kasaan parsittu melko toimimaton putki.
Saksasta saapuikin jo pytty hilppeineen:
Sylinterin aukot ovat melko maltilliset vakiona, pako on 26mm leveä eli 55,3% pytyn halkaisijasta joten sitä voi hyvillä mielin levittää, ajattelin n. 30mm eli 63,4% joka olisi vielä melko maltillinen, korkeutta paolla on 16mm joten ajattelin korottaa sitä muutaman millin. Huuhteiluihin en koske, koska uskoisin ilmankin pärjättävän ja siitä ei kunnollista kokemusta löydy.
Kyseessähän on ns. puoliläppis(?), eli läppäkanavasta on aukko sekä kampikammioon, että sylinteriin. Osaakos joku neuvoa tämän imupuolen parantelussa, päteekö samat pääsäännöt kun läpättömissäkin härveleissä?
Kuva imupuolelta:
Putken tekemisestä kokemus rajoittuu muutamaan sinneppäin-mitoilla kasattuun torveen ja pullistamismenetelmän kokeiluun. Tähän projuun olisi tarkoitus kokeilla pullistamismenetelmää kunnolla, ja laskea mitatkin huolella. Pari taulukkosoftaa, BlairExhaust ja "ntuubi" koneelta löytyy ja niiden pohjalta lähdetään tekemään. Tavoitteena melko yläkiertoinen ja piikikäs putki, mutta siitä enemmän sitten kun sen aika tulee.
Kommenttia, ehdotuksia ja lisätietoa saa heittää!
Tarkoitus olisi tehdä pienimuotoinen projekti, about 6-7 vuotta tuossa lähinnä pihamopona toiminut Suzuki TS 50 vuosimallia 99 olisi tarkoitus ehostaa.
Mopo on ulkonäöllisesti lähes vakio, ja tämä lookki on tarkoitus pitää. Ne jotka tessun tuntevat, tietävät ettei se edusta sitä kaikkein viimeisintä uus-enskojen muotia, esim. rumpujarrut löytyy molemmista päistä, eikä ulkonäkökään ole modernein mahdollinen. Mutta hyvä niin! se onkin tämän projektin idea, pitää mopo täysin vakion näköisenä, mutta lisätä menohaluja koneeseen ja mennä aiheuttamaan ihmetystä kylän tehariderbien keskuteen.
Tekniikka ideaa:
-Airsal 68cc alupytty, viilattuna
-Itsetehty putki (vakioänkällä ja lämpöraudalla)
- 17,5 mm dellorto
-Vakio kansi ja alakerta (?)
Vakio alakerran luulisin kestävän, onhan peeveitäikin viilatuilla kasikymppisillä ja vakiohiluilla. Onko porukka erimieltä?
Ulkonäköä:
-Vakio-osien kunnostusta
-Ehkä hieman koroa
-Mahdollista muuta pientä parantelua
Tässä itse laitoksesta kuva:
Paikoillaan joku vanha peruskoulussa kasaan parsittu melko toimimaton putki.
Saksasta saapuikin jo pytty hilppeineen:
Sylinterin aukot ovat melko maltilliset vakiona, pako on 26mm leveä eli 55,3% pytyn halkaisijasta joten sitä voi hyvillä mielin levittää, ajattelin n. 30mm eli 63,4% joka olisi vielä melko maltillinen, korkeutta paolla on 16mm joten ajattelin korottaa sitä muutaman millin. Huuhteiluihin en koske, koska uskoisin ilmankin pärjättävän ja siitä ei kunnollista kokemusta löydy.
Kyseessähän on ns. puoliläppis(?), eli läppäkanavasta on aukko sekä kampikammioon, että sylinteriin. Osaakos joku neuvoa tämän imupuolen parantelussa, päteekö samat pääsäännöt kun läpättömissäkin härveleissä?
Kuva imupuolelta:
Putken tekemisestä kokemus rajoittuu muutamaan sinneppäin-mitoilla kasattuun torveen ja pullistamismenetelmän kokeiluun. Tähän projuun olisi tarkoitus kokeilla pullistamismenetelmää kunnolla, ja laskea mitatkin huolella. Pari taulukkosoftaa, BlairExhaust ja "ntuubi" koneelta löytyy ja niiden pohjalta lähdetään tekemään. Tavoitteena melko yläkiertoinen ja piikikäs putki, mutta siitä enemmän sitten kun sen aika tulee.
Kommenttia, ehdotuksia ja lisätietoa saa heittää!
Viimeksi muokannut v4lt5u päivämäärä 20.12.2016 17:13, muokattu yhteensä 1 kerran