Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 25.4.2015 19:09

Vanhat viestit Täältä

Aloitusviesti on käyttäjän jocke- käsialaa.

jocke- kirjoitti:Pyörähän alkaa olemaan suht tusinavehje, ja ainahan se häiritsee jos kaverin pyörä menee yhtä kovaa tai kenties vähän kovempaakin? Joten eiköhän ole viritystopicin paikka. Täällä kaikki voi jakaa viritysvinkkejä husseen.

Tehareitahan löytyy vaikka muille jakaa, löytyy kromiränniä ja normipeltiränniä and so on. Mutta huipputehoissa kaikki antavat melko samoja tehoja, eroksi jää lähinnä tehoalueet ja ulkonäkö. Joten lisää tehoa kaivataan myös tämän teharin asennuksen jälkeen? Mikäli oikeen mielii tehoja ja haluaa helpolla päästä (ja tili tyhjenee), niin kannattaa vaan tilata ne WR/CR hussen hilppeet ja pultata kiinni. (Sylinteri & kampiakseli & imukaula & kaasari)

Mutta mikäli suht matalalla budjetilla liikkuu, niin kannattanee etsiskellä 32-35 millinen kaasari samoin siihen kaveriksi jokun suht korkealaulunen putki. Tämänhän kaikki jo tiesi, mutta kukas on tästä vielä edennyt pidemmälle? Kertokaa. Häiritseekö kenties 08 ja 09 mallien sähköhilppeet viritystä? Miten järjestelmää huijataan kun eri kaasari käytössä?

Mikä putki&kaasari kombo antaa parhaat tehot ja mieluisimman tehoalueen?
Kenties pytyssä löytyy viilattavaa?
Kannen laskusta hyötyä isomman kaasarin kera?

Monen ihmisen teamwoorkillä tästä aloitusviestistä saa pirun hyvän, joten kokemuksia kehiin! :)

_________________________________________________________________________________

Kaasuttimet:

Vakiopytylle: 32-35mm litteäluistikaasari, esim Mikuni TM tai Keihin PJ.
-32mm TM
-35mm TM

Ja luonnollisesti käytettyjä löytyy esim mototallista, nettivaraosasta, ebay jne. Ja mikäli kierrosherkkyyttä mielii niin V-Forcen läppärunko voisi olla jotakin. Tätä saa myös luultavasti MP-Racingin kautta tilaamalla 09 WR125 läppärungon. Muistaakseni myös 80-luvun loppupuolella valmistettujen Honda CR125 läppärungot sopivat. Ainakin 32mm Mikuni TM ja 36mm PJ keihin mahtuu orkkisimukaulaan. Tosin 32mm Keihinillä joutuu vähän venyttämään, kaasari on ikävän "lyhyt", ei siis meinaa ylettyä imukaulasta ilmanputsariin.

Kuten varmasti tiedätte, näissä uudemmissa sähkölaitoksissa on kaasunasennontunnistin, ja jos vaihtaa kaasarin niin mittarissa vilkkuu jne, Vaihe on keksinyt asialle ratkaisun :

Vaihe kirjoitti:Heitetään nyt tännekin. Eli joku kyseli sitä kaasun asennontunnistimen ja ecu2:n ohitusta esim kaasaria vaihdettaessa tai jos tps on rikki.


Vaihe kirjoitti:Vastaavat johtimet menisi johtoa edestäpäin katsottaessa näin.

.. _--_
./ . . . \
|_____ |
1. 2. 3.

Huonosti esitetty joo, mutta en ole vieläkään saanut kuvaa johdosta.




Kannet:

Vakiokantta voi isomman kaasarin kanssa laskea, mutta kannattaa vaan pitää järki mukana squisshin suhteen. Mitään tiettyjä tietoja tästä ei vielä ole, kukaan pellepeloton ei ole vielä ilmeisesti laskenut vakiokantta?

Ja mikäli rahaa löytyy niin miksipä ei ostaa VHM kansi.
-VHM Virikansi
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
5amppa
Pyörä:
husqvarna sm -09
Liittynyt:
23.10.2005 16:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 5amppa » 26.4.2015 15:42

Avasin hussesta kytkinkopan ja se vesipumpun valkoinen ratas joka pyörittää vesipumpun siipiratasta ei ollut päälleppäin rikkinäisen näköinen, mutta ei pysynyt kunnolla pohjassa. Onko kellään mitään hajua miten se valkoinen ratas lähtee irti?
jokunen69
Liittynyt:
26.5.2014 21:42
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jokunen69 » 26.4.2015 17:58

Itelläni on -06 SM 125 vakiona jossa käytössä tuorevoitelu. Miten paljon tuorevoitelun pitäisi pistää seosta keskimäärin 10L bensaa kohden? Kolmen tankillisen öljynkulutus on ollut noin 1% luokkaa... pitäisikö olla huolestunut?
xSpidey
Liittynyt:
2.4.2015 18:10
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xSpidey » 28.4.2015 7:41

Passaako 07 Hussen laakerit ja kampura yms. 06? Kun ei missää näytä lukevan. :nörtti: :s
5amppa
Pyörä:
husqvarna sm -09
Liittynyt:
23.10.2005 16:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 5amppa » 29.4.2015 21:17

Eikö kukaan tiedä miten toi vesipumpun siipiratasta pyörittävä valkoinen ratas lähtee irti??
huusse08
Liittynyt:
29.4.2015 21:32
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut huusse08 » 29.4.2015 21:40

Mulla on tommone -08 vuoden sm husse ja pitäis pakoaukonsäädin kaliproida. haittaako kun ei ole kaasun asennon tunnisti käytössä?? :idea:
tehari derbi 1998
Liittynyt:
4.5.2013 21:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tehari derbi 1998 » 3.5.2015 16:59

Onkohan mun sm hussesta joku pielessä pyörä on a1 tehoissa ja kun oikein junaa pääsee just ja just 100kmh voiko pakoaukosääjin säätimes olla jotai vikaa kerran sen oon avannut onko siihen mitää säätö ohjeita? pyörässä mekaaninen säädin vai onko vakiona tosiaan noin laiska
hermushusu
Pyörä:
Husqvarna sm 125 -11 hgs paisari
Liittynyt:
6.4.2015 18:40
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hermushusu » 3.5.2015 23:35

Ei ne oo tosiaa vakiona mitää tykkejä. Ei menny omakaa tuon enempää vakiona et on se vaa niin laiska :D :lol:
xSpidey
Liittynyt:
2.4.2015 18:10
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xSpidey » 4.5.2015 17:24

Etsiskelen yläkiertoista putkea. Esim. Rino. YV jos haluaa vaihtaa Depiin päittäin tai maksan pikku välin :nörtti:
renze
Pyörä:
Husqvarna TE
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.6.2004 19:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut renze » 5.5.2015 18:19

Olis tosi kova tarve ja kiire saada pakoaukonsäätimen laipat jostain. Jos jollain on myydä ylimääräset laipat niin laittakaa YV:tä pikasesti.
Jartsu66
Liittynyt:
3.5.2015 13:07
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jartsu66 » 6.5.2015 13:05

Elikkä kyseessä husgvarna 125 sm 2008 . Öljyvalo palaa koko ajan .anturi toimii..johdot kunnossa paksuun johtosarjaan asti..pidemmälle en purkanut. Ongelma on tuo kun ei pysty pakoaukon moottoria kaliproimaan Kun valo papalaa.onko vastaavia tapauksia muilla ? Ja mistä tuo vika on löytynyt ?
Henkka98
Pyörä:
Cagiva Raptor 125//Hm Crm 50 Competition 2011
Liittynyt:
17.11.2011 20:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Henkka98 » 8.5.2015 12:11

Ostetaan mekaanisen pa-säätimen osat!
Eino_Koskimies
Pyörä:
(ex)Yamaha Dt 50 Yamaha YZF-R 125
Paikkakunta:
kotka
Liittynyt:
13.9.2013 14:53
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Eino_Koskimies » 8.5.2015 14:34

Ois Husse tulossa ja siihen tekniikaksi 38 mikuni, wr imuhilppeet v force 3 vhm kansi ja pytty Pitäis korottaa. Mutta mistä sellansen koron voi ostaa ja miten se tarkalleen asennetaan? :D
Eino_Koskimies
Pyörä:
(ex)Yamaha Dt 50 Yamaha YZF-R 125
Paikkakunta:
kotka
Liittynyt:
13.9.2013 14:53
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Eino_Koskimies » 8.5.2015 14:36

Eino_Koskimies kirjoitti:Ois Husse tulossa ja siihen tekniikaksi 38 mikuni, wr imuhilppeet v force 3 vhm kansi ja pytty Pitäis korottaa. Mutta mistä sellansen koron voi ostaa ja miten se tarkalleen asennetaan? :D

Ja vielä että millaisella suuttimella kannatais lähtä ettimää. Säätöjä?
SaleB22
Pyörä:
Husqvarna 125 sm 2010
Liittynyt:
24.9.2013 13:53
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SaleB22 » 8.5.2015 18:00

Osta suuttimia 400-500 ja kokeile mikä on paras ja tarviit kuitenki paljon niitä koska tota 38mm kaasaria saa säätää aika paljon kelien vaihdellessa