Aloitusviesti on käyttäjän jocke- käsialaa.
jocke- kirjoitti:Pyörähän alkaa olemaan suht tusinavehje, ja ainahan se häiritsee jos kaverin pyörä menee yhtä kovaa tai kenties vähän kovempaakin? Joten eiköhän ole viritystopicin paikka. Täällä kaikki voi jakaa viritysvinkkejä husseen.
Tehareitahan löytyy vaikka muille jakaa, löytyy kromiränniä ja normipeltiränniä and so on. Mutta huipputehoissa kaikki antavat melko samoja tehoja, eroksi jää lähinnä tehoalueet ja ulkonäkö. Joten lisää tehoa kaivataan myös tämän teharin asennuksen jälkeen? Mikäli oikeen mielii tehoja ja haluaa helpolla päästä (ja tili tyhjenee), niin kannattaa vaan tilata ne WR/CR hussen hilppeet ja pultata kiinni. (Sylinteri & kampiakseli & imukaula & kaasari)
Mutta mikäli suht matalalla budjetilla liikkuu, niin kannattanee etsiskellä 32-35 millinen kaasari samoin siihen kaveriksi jokun suht korkealaulunen putki. Tämänhän kaikki jo tiesi, mutta kukas on tästä vielä edennyt pidemmälle? Kertokaa. Häiritseekö kenties 08 ja 09 mallien sähköhilppeet viritystä? Miten järjestelmää huijataan kun eri kaasari käytössä?
Mikä putki&kaasari kombo antaa parhaat tehot ja mieluisimman tehoalueen?
Kenties pytyssä löytyy viilattavaa?
Kannen laskusta hyötyä isomman kaasarin kera?
Monen ihmisen teamwoorkillä tästä aloitusviestistä saa pirun hyvän, joten kokemuksia kehiin!
_________________________________________________________________________________
Kaasuttimet:
Vakiopytylle: 32-35mm litteäluistikaasari, esim Mikuni TM tai Keihin PJ.
-32mm TM
-35mm TM
Ja luonnollisesti käytettyjä löytyy esim mototallista, nettivaraosasta, ebay jne. Ja mikäli kierrosherkkyyttä mielii niin V-Forcen läppärunko voisi olla jotakin. Tätä saa myös luultavasti MP-Racingin kautta tilaamalla 09 WR125 läppärungon. Muistaakseni myös 80-luvun loppupuolella valmistettujen Honda CR125 läppärungot sopivat. Ainakin 32mm Mikuni TM ja 36mm PJ keihin mahtuu orkkisimukaulaan. Tosin 32mm Keihinillä joutuu vähän venyttämään, kaasari on ikävän "lyhyt", ei siis meinaa ylettyä imukaulasta ilmanputsariin.
Kuten varmasti tiedätte, näissä uudemmissa sähkölaitoksissa on kaasunasennontunnistin, ja jos vaihtaa kaasarin niin mittarissa vilkkuu jne, Vaihe on keksinyt asialle ratkaisun :Vaihe kirjoitti:Heitetään nyt tännekin. Eli joku kyseli sitä kaasun asennontunnistimen ja ecu2:n ohitusta esim kaasaria vaihdettaessa tai jos tps on rikki.Vaihe kirjoitti:Vastaavat johtimet menisi johtoa edestäpäin katsottaessa näin.
.. _--_
./ . . . \
|_____ |
1. 2. 3.
Huonosti esitetty joo, mutta en ole vieläkään saanut kuvaa johdosta.
Kannet:
Vakiokantta voi isomman kaasarin kanssa laskea, mutta kannattaa vaan pitää järki mukana squisshin suhteen. Mitään tiettyjä tietoja tästä ei vielä ole, kukaan pellepeloton ei ole vielä ilmeisesti laskenut vakiokantta?
Ja mikäli rahaa löytyy niin miksipä ei ostaa VHM kansi.
-VHM Virikansi