Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 28.7.2013 15:08

Ok. Onkos siinä minkä verran varaa porata?
-Hnö-
Liittynyt:
12.6.2012 21:03
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut -Hnö- » 29.7.2013 16:55

Mopo derbissä näyttäis olevan samannäköinen takajarru satula kuin tässä bajassa, joten mopoderbin jarrupalat luulisi käyvän?
henterfin
Pyörä:
Suzuki Dr 350s '91 ,EX Derbi Senda 125 Baja sm '12
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
29.7.2013 22:03
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut henterfin » 29.7.2013 22:59

Mites toi ku jos laitan toho derbiin uuden änkän enkä muuta alkukäyrää mitenkään nii pitääks kaasari vaihtaa tai säätää? Ja minkälainen kaasari ois sitte sopiva jos se pitää vaihtaa?
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Vam0s » 29.7.2013 23:13

Kaasaria ei todellakaan pidä vaihtaa :D
Yleensä se on suutin joka vaihdetaan suurempaan.
Sinun tilanteessasi en tekisi mitään koska tarvetta sille ei ole. Itse kuitenkin laittaisin ehkä 2 kokoa isomman suuttimen ihan vain siksi että moottorijarruttaessa paukkuisi vähäsen 8)
-Hnö-
Liittynyt:
12.6.2012 21:03
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut -Hnö- » 30.7.2013 0:22

Tuli tuosta vam0sin kommentista mieleen kysymys, että paukuukko muilla derbi niin maan perkeleesti? :lol: Vakio putki ja vakio suutin kiinni, ainoa ero on se, että änkän ja alkukäyrän kiinnitys tarkoituksella vähän löysällä että irtoo vähä paremman äänet. Paukkuu meinaan aina moottorijarruttaessa väh. 2 kertaa ja välillä vaihdetta vaihtaessakin korkeilla kiekoilla.
On se kieltämättä makeeta ku derbi paukkuu paremmin ku tehari WR:ät, voitan ne ainakin jossain. :lol: Villaakin alkanu vissiin palamaan, kun huomaan jo eron äänissä.
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Vam0s » 30.7.2013 0:48

Kaverilla ei pauku niin hirveesti mutta kuuluu helvetillinen pamaus jos menee kakkoselta kolmoselle siten että antaa kiertää rajottimelle kymmenes osa sekunniks :lol:
Pistä äkkiä se alkukäyrä kiinni! Ei tee hyvää konelle jos nyt siis puhuit siitä kohdasta mihin laitetaan moottoriin kiinni. Änkän ja putkiston välisellä kiinnityksellä ei niin väliä ole. :lol:
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 30.7.2013 3:00

Ois se ehkä ihan kiva, jos moottorijarruttaessa paukkuis mukavasti ;) Itsellä kuuluu vaan todella mukavat pörinät, kun remuksen putki kiinni. Kaikki tutut luuli aluksi isommaksi pyöräksi, kun pihaan ajoin. Aika moni sanonu, että kuulostaa enemmänkin joltain nelisatkulta 8) Mites tuon saisi paukuttamaan sillein hienosti, kun multa löytyy nytten tuo Remuksen putki, Pipecross ja oliko 26 vai 29mm Mikuni, en nyt muista kumpi, mutta ihan mukavasti se tuntuu ruokaa saavan.
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Vam0s » 30.7.2013 3:07

riksu26 kirjoitti:Ois se ehkä ihan kiva, jos moottorijarruttaessa paukkuis mukavasti ;) Itsellä kuuluu vaan todella mukavat pörinät, kun remuksen putki kiinni. Kaikki tutut luuli aluksi isommaksi pyöräksi, kun pihaan ajoin. Aika moni sanonu, että kuulostaa enemmänkin joltain nelisatkulta 8) Mites tuon saisi paukuttamaan sillein hienosti, kun multa löytyy nytten tuo Remuksen putki, Pipecross ja oliko 26 vai 29mm Mikuni, en nyt muista kumpi, mutta ihan mukavasti se tuntuu ruokaa saavan.

no jos sulla nyt se 26mm mikunin kaasari on vaihettu ja pyörä on täysissä säädöissä niin kokeile ekaksi vaikka 10 kokoa isompi pääsuutin se joko paranee tai heikkenee.
Jos heikkenee niin sitten meet 5 kokoa alaspäin ja kato onko vieläkin huonoon suuntaan vai jo parempaan.
Muista sitten kans sitä ilmaruuvia säätää.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 30.7.2013 3:45

Se tossa vaan on jännää, että en löytäny tuosta seosruuvia :eek: Ajattelin vaan lauantaina mennä säätämään aavistuksen rikkaammalle, kun alkaa pikkuhiljaa ilmat kylmenemään, eikä yön jälkeen enää niin helposti lähde käyntiin, tai kyllä se käyntiin lähtee kun nappia suunnilleen vaan hipasee, mutta jos ei käännä kaasua ollenkaan, tai kääntää vähänkin liian nopeasti niin sammuu. Aiemmin ei ollut tuota ongelmaa, kun oli vielä lämpimämmät yötkin, mutta mites säädät rikkaammalle jos ei seosruuvia näy missään 8o Löysin kaasarin kylestä ainoastaan yhden ruuvin, oikealta puolelta ja sitä kun käänsin oikealle, niin nosti tyhjäkäyntejä ja vasemmalle käännettäessä laski. Eli siis tyhjäkäyntiruuvi löytyy, mutta seosruuvia ei löydy?!? Pitää tänään tutkia päivemmällä uudestaan, että jos se vaikka jostain piilosta esiin putkahtaisi :lol:
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Stål » 30.7.2013 16:55

riksu26 kirjoitti:Aika moni sanonu, että kuulostaa enemmänkin joltain nelisatkulta 8)

JUU :lol: :lol:
riksu26 kirjoitti:Mites tuon saisi paukuttamaan sillein hienosti, kun multa löytyy nytten tuo Remuksen putki, Pipecross ja oliko 26 vai 29mm Mikuni, en nyt muista kumpi, mutta ihan mukavasti se tuntuu ruokaa saavan.

Laiha seos paukkuu moottorijarrulla... Jos se nyt on pakko saada paukkumaan :roll:
Husaberg FS 570
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut kersti91 » 30.7.2013 18:34

Ja muistakaa, että se on sitten tyhjäkäynnin seosruuvi eikä yleisesti kaikilla kaasualueilla toimiva seosruuvi, niinku vanhoissa pappiksissa..
Tarkista kampiakselin stefa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 30.7.2013 19:20

Stål kirjoitti:
riksu26 kirjoitti:Aika moni sanonu, että kuulostaa enemmänkin joltain nelisatkulta 8)

JUU :lol: :lol:
riksu26 kirjoitti:Mites tuon saisi paukuttamaan sillein hienosti, kun multa löytyy nytten tuo Remuksen putki, Pipecross ja oliko 26 vai 29mm Mikuni, en nyt muista kumpi, mutta ihan mukavasti se tuntuu ruokaa saavan.

Laiha seos paukkuu moottorijarrulla... Jos se nyt on pakko saada paukkumaan :roll:

Sullakin taas järkevää asiaa... :roll: Sitäpaitsi, muut kyllä puhuu, että jos pistää rikkaammalle, paukkuu pakoputkessa moottorijarruttaessa...
kersti91 kirjoitti:Ja muistakaa, että se on sitten tyhjäkäynnin seosruuvi eikä yleisesti kaikilla kaasualueilla toimiva seosruuvi, niinku vanhoissa pappiksissa..
Tiedetään, mutta yleensä sitä vaan sanotaan seosruuviksi :)
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Vam0s » 30.7.2013 20:23

No siis jos käy rikkaalla tai venttiilit säädetty päin helvettiä niin pitäisi paukkua, koska syöttää enemmän bensaa mitä ehtii sytyttämään.
Saman voit kokeilla vaikka kun ajelet ja sammutat pyörän ajossa sitten annat vähän kaasua ja heti kun käännät virrat takasin päälle niin paukahtaa. Tuohan nyt siis ei toimi niin että mitä enemmän syötät bensaa sitä kovempi paukahdus. Jos syötät liikaa niin se ei vain syty.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 30.7.2013 20:28

Vam0s kirjoitti:Tuohan nyt siis ei toimi niin että mitä enemmän syötät bensaa sitä kovempi paukahdus. Jos syötät liikaa niin se ei vain syty.
Tiedän :)
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Stål » 30.7.2013 23:25

riksu26 kirjoitti:
Stål kirjoitti:
riksu26 kirjoitti:Aika moni sanonu, että kuulostaa enemmänkin joltain nelisatkulta 8)

JUU :lol: :lol:
riksu26 kirjoitti:Mites tuon saisi paukuttamaan sillein hienosti, kun multa löytyy nytten tuo Remuksen putki, Pipecross ja oliko 26 vai 29mm Mikuni, en nyt muista kumpi, mutta ihan mukavasti se tuntuu ruokaa saavan.

Laiha seos paukkuu moottorijarrulla... Jos se nyt on pakko saada paukkumaan :roll:

Sullakin taas järkevää asiaa... :roll: Sitäpaitsi, muut kyllä puhuu, että jos pistää rikkaammalle, paukkuu pakoputkessa moottorijarruttaessa...

Miksi edes neuvon sua pyöräsi tuhoamisessa... Mene ja kokeile millaista tulosta saat sillä seosruuvilla. Ja jos tiedät jo itse niin miksi edes kysyt.
Husaberg FS 570