Honda Shadow

mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 26.4.2011 4:29

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 9:50, muokattu yhteensä 1 kerran
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 27.4.2011 19:25

K -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 9:50, muokattu yhteensä 1 kerran
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 28.4.2011 21:14

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 20:17, muokattu yhteensä 1 kerran
mr_Zombie
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
27.4.2011 1:20
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mr_Zombie » 5.5.2011 5:14

Täältä löytyypi uusi Shadown omistaja. Vaikka ikää olisi jo sen verran, että isompikin pyörä olisi voinut tulla kysymykseen, niin päädyin kuitenkin pieneen kustomiin. Helppo käsitellä, kiva ajaa, pieni kulutus, tyylikäs... Vissiin pienemmät vakuutusmaksutkin, en tosin jaksanut vertailla isompiin pyöriin. Ja yksi syy valintaan oli toki wikistä löytyvä erittäin kattava artikkeli tästä pyörästä - hyvä tietää, että löytyy jotain infoa jos tulee ongelmia. Iso kiitos sen kirjoittajille jo näin etukäteen, vaikkei siihen olekaan vielä tarvinnut turvautua korjausoppaana.

Tähän mennessä olen ollut oikein tyytyväinen, vaikkei ajokilometrejä olekaan kovin paljon ehtinyt tulemaan. Pitäisi nyt ainakin odotella, että kunnolliset ajovarusteet saapuvat, ennenkö viitsii vähän kauemmas lähteä.

Yksi probleema on ehtinyt tosin tulla jo ilmi: en oikein tiedä, onko ryypyssä vikaa vai onko sen käytössä joku kikka. Sen kun vetää ulos, niin se vetäytyy takaisin sisään sen verran nopeasti, ettei siitä oikein ole mitään iloa. Eli täytyy pitää se käsin ulosvedettynä kun starttailee moottoria koleana kevätaamuna, että saa moottorin pysymään käynnissä.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 23.5.2011 17:06

[ -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 9:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Bronn
Pyörä:
Honda Shadow 125cc
Paikkakunta:
Koski TeeÄll
Liittynyt:
5.7.2007 21:56
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Bronn » 23.5.2011 22:31

Tuli eilen (kyllä, vasta eilen) aukastua ajokausi omalta osalta. Tuli heitettyä kevyt 200km lenkki. En muistanukkaan että Shadowi noin iloseen kulki. Ainoastaan Aura - Salo tiellä Halikon (tai oikeastaan Vaskion) kohtaa kun on jyrkempi ylämäki niin vauhti tippus 100km/h -> 85km/h. Jos joku tietää tuon ylämäen niin ymmärtää varmaan syyn, ei ole mikään pieni ylämäki. Samaan mäkeen on joskus tultu paukuteltua 120km/h, tosin sillon oli alamäki :lol:

Kun Shadowin kone pääsee kunnolla lämpiämään, kuten täälläkin on aikoinaan todettu niin vauhti kyllä pysyy hyvin tuossa 100km/h paikkeilla. Itse en kyllä viitsi kauvaa tuota 100km/h ajaa kun "tuhinapilli" pääsi viime kesänä tippumaan jonnekkin ja äänet nyt on mitä on. Tein kyllä putken päähän levyn jotta paineet pysyisi jotenkin kasassa putkistossa, on sekin parempi kuin ei mitään sentään. Pitäisi kyllä uusi väsätä kun saisi aikaa (lue = jaksaisi).
Honda Shadow
Siltanen
Pyörä:
Honda Shadow, Papisko -73,
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
29.4.2007 18:15
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Siltanen » 23.5.2011 23:23

Sattuisko kellään olemaan jotain ns. tehoputkia myynnissä? Tai mistä mahtais saada esimerkiks silvertailit tai vastaavat halvimmalla?
Lehtikumpu
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
14.6.2004 12:37
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Lehtikumpu » 26.5.2011 23:06

mustavi kirjoitti:Siks mulla on jo 7. ajokausi meneillään sen kanssa.


Ensimmäinen kirjoitus tänne varmaan kuuteen vuoteen..

Hienoo lukee että joku muukin ymmärtää varjon parhauden! Itellä menossa 8. "ajokausi" 01-shadowlla. Mittarissa tosin vasta 35tkm. 16-vuotiaasta asti oon ollu virallinen omistaja vaikka pikkuveli sillä pari vuotta silloin tällöin ajeli... Oli pakko sosialisoida takaisin oman perseen alle kun kuulin ettei intin + opiskelujeni aikana ollu kertaakaan edes pessy MUN varjoa! :O Sa*tana!

Mutta asiaan. Isot kiitokset Mustaville! Nyt kun taas lähti ajokausi käyntiin pitkästä aikaa niin helvetin hyvä että joku jaksaa jakaa tietojaan muillekki näinkin mittavasti! Päässy meinaan unohtumaan kaikki..

En tiiä mistä johtuu mutta tuntuu että tehoja ei oikeen enää ole? Justiinsa hikisesti saa satkun mittariin tasasella. Ennen meni mukavasti 110-120 ilman ongelmia. Voiko olla että tuo vaivanen 3000km osaamattomissa käsissä rällättynä voi aiheuttaa tehojen tippumista?
Kyseessä siis täysin vakio shadow, putken loppupillikin paikallaan.

Nii, ja miksei tossa ole minkäänlaisia vikoja? Ikinä ollu. Ainii, Jaappanialainen kun laskee nii se on jämpti :) En myy tota ikinä.
--(sisäpiirin vitsi)--
-Pari kuvaa galleriassa-
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 29.5.2011 21:12

[ -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 9:43, muokattu yhteensä 1 kerran
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 31.5.2011 18:25

K -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 9:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Lehtikumpu
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
14.6.2004 12:37
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Lehtikumpu » 1.6.2011 22:03

mustavi kirjoitti: Jos tarvii ni mult löytyy Varjoon halpa puristuspainemittari - se ei ehkä ole tieteellisen tarkka mut paine-eron pyttyjen välillä se paljastaa.


Tänks mut ehkä jätän väliin tälläkertaa nimittäin katoin vähän tarkemmin tossa viikonloppuna että jumankauta renkaitten vaihossa oli käyny liikkeellä pikku kämmi, olivat laittaneet 140 takarenkaan.. Pitkän ajan jälkeen kun otin taas ajoon, en huomannu että pullottaapas ikävästi. Tuohan muuttaa välityksiä jo kohtalaisen paljon eikä moottori pääse tehoalueelle. Vastatuuli tappaa menon samantien. Tosin otsapinta-alaakin löytyy normi kevarikuskia enemmän kun mittaa on se kaks metriä. Eikä päälle 110 kilon elopainokaan varmaan auta :)

Ketju-ratas -setin vaihdon yhteydessä vois panostaa uusiin renkaisiin.

Ei muuten varjo kalpene ollenkaan isompiensa rinnalla! Pyynikinharjulla tiistaisessa moottoripyöräkokoontumisessa lykkäsin tyylillä parkkiin 1600 kuutioisen Kawan VN:n viereen ja kattelin että yleistä jykevyyttä lukuunottamatta aikalailla saman kokosia ovat :) Akseliväli oli just eikä melkein yms.

Parasta oli kun joku katsoja tuli kysyyn että paljonko kuutioita, sanoin että satakaksviis ja vastauksena oli että "jaa tuhatsatakaksviis?" Riemu oli mitä paras kun selitin että kevari tässä vaan ja kattelin toisen ilmettä :)

Ah mahtavuutta ajella, olo on kun 16-kesäsenä inssin jälkeen.
--(sisäpiirin vitsi)--
-Pari kuvaa galleriassa-
Hilaignibio
Pyörä:
Monkey -98, Shadow -01
Liittynyt:
15.12.2007 18:04
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Hilaignibio » 2.6.2011 1:26

Onkohan minulla nyt ainoa vikainen yksilö Shadow-maailmassa.. :s
Eli on nyt tullut ajeltua kahtena kesänä (viime kesä ja tätä kesää toukokuun alusta). Pyörä on muuten kuin unelma mutta viime kesän lopulla oli tehtävä kalliimmanpuoleinen koneremontti sillä takasylinterin kannesta oli hajonnut venttiilikoneiston laakeri. Huoltokuitit kertoivat että sama laakeri on pitäyt vaihtaa jo aiemmin, toivoin että kone nyt kestäisi. Ketut, kevään aikana on ilmaantunut koneen vakiohyrinän sekaan jos jonkinlaista kilinää, aluksi ikäänkuin jotain olisi ollut irti koneen sisällä. Tehoihin äänellä ei ollut vaikutusta. Tänään sitten kävin ajamassa hellereissun ja moottori herpaantui tyystin. Nyt kilinän lisäksi kuuluu terävää vinkunaa, kuulostais niinkun jokin laakeri pyörisi kuivana.

Öljymäärät on tarkistettu, koneessa tällä hetkellä Hondan omat öljyt. Myöskään vinkuminen ei ainakaan vielä ole vaikuttanut tehoihin. Liekö taas vikana laakeri, omasta mielestäni ääni on nyt erilainen, viime kerralla ääni oli rahiseva, "laahaava", ja alkoi syödä tehoja tasaisesti äänen pahentuessa. Nyt ääni on hirveä mutta pyörä kulkee eteenpäin vähintään yhtä hyvin kuin ennen.

Muuten Varjolla on ilo päästellä, machocustomistikin ojentaa reippaasti kättään kun sattuu vastaan ja autoilijatkin pitävät aitona motoristina mitä ei kaikilla kevareilla tapahdu. Puhumattakaan ajomukavuudesta, kaikki tätä foorumia seuraavat tietävät mistä puhun ;)
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 2.6.2011 14:25

[ -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilaignibio
Pyörä:
Monkey -98, Shadow -01
Liittynyt:
15.12.2007 18:04
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Hilaignibio » 6.6.2011 18:45

Noniin, nyt on soiteltu huoltoon josko tuon kolinan sais korjattua joskus, sieltä antoivat vaihtoehdoiks Hondan alkuperäisen nokka-akselin tai tarvikelaakerien vaihdon. Osaisko kekään kertoa onko Shadow miten herkkänahkainen jos niitä laakereita koittas vaihtaa itse, kokemusta löytyy mopopuolelta kohtalaisesti, isommista moottoreista ei sitten yhtään. (Lähinnä miten herkästi saadaan säädöt vituralleen) Halvemmaksihan tuo tulis ja sais ehkä vielä täksi kesäksi kuntoon jos kaikki sujuu putkeen (hävyttömän harvoin niin tapahtuu...)

Jännä fakta tuli esille kun puheloin huoltomiehen kanssa, Hondan alkuperäisiä laakereita ei saa kun nokka-akselin mukana, ne on prässätty siihen kiinni, mikähän logiikka siinäkin on? (luultavasti se että niitä ei oo tarkotettu hajoomaan ;))
mr_Zombie
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
27.4.2011 1:20
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mr_Zombie » 7.6.2011 20:41

mustavi kirjoitti:Ja arviot kuutioista menee kyl reilusti lepikkoon jo motoristeilta, shadowistia hymyilyttää :D

Joo, paras arvio on tällä hetkellä 1200, joltain random tyypiltä kun olin huoltoasemalla tarkistamassa ilmanpaineita. Työkaverikin veikkasi jotain 800-1000 kuutiota.