Honda Shadow

Minkkan
Pyörä:
Honda VT 125 Shadow
Liittynyt:
13.10.2011 13:11
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Minkkan » 22.7.2012 9:59

Aika hyvin. Jännä sillei, kun itellä hakee sen n. 110 km/h mittarinopeutta ilman kovaa vastatuulta. En tiiä johtuuko se sitten omasta koosta vai siitä, että jokainen pyörä on kuitenkin yksilö. Pitäis vaan hommata pienempi eturatas ja kattoo, jos pyörä jaksais mennä vielä paremmin (aika paradoksaalista, jos huippunopeus kasvaa). Kiva vehe se kyllä on. Napista vaan käyntiin ja menoks....
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 22.7.2012 12:02

ooks ottanu tuhinapillin pois putkesta? se vaikuttaa huippuihin jonkun verran(tulee vääntöä lisää)

itellä rupes potkimaan vähän paremmin kun laitoin tuhinapillin putkeen ja synkronoisin kaasarit (jaksaa pitää 115mittarissa ylämäessä ja kulkee tasasella 120-125 mittariin)
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 22.7.2012 17:27

Minkkan kirjoitti:Napista vaan käyntiin ja menoks....


Joo, toi koukuttaa ;)

Varusteet, kuskin mitat ja matkatavaran lisäpaino vaikuttaa yllättävän vähän Varjon kulkuun, eikä edes km-lukemalla tunnu olevan suurta väliä mitä nyt oon 8 kesää tehny havaintoja. Ehkä siihen kulun pikku vajaukseen löytyy muu syy? Shadowssakin huippunopeus on yhtäkun tehon/vastusten tasapainotila, eli jos huippua puuttuu pitää hakea ratkaisua molemmista päistä. Aika pikkujutut maksaa 1-2km/t per vika, mut ongelma on että nää summautuu isoks hävikiks, mikä sitten kertaantuu koneen lattarintaisuuden takia. Jos et pääse tuhdisti tehokierrosalueelle (mulla 120 mittari-km/t on 11.000/min) jokainen mäki tai tuulen puuska alkaa pudottaa koneen "nokalta"... se alkaa risoa, bigtime. Toi Wiki-juttu on aika kamalaa jaarittelua, mutta oon yrittäny kerätä sinne paljo kokemustietoa pikkujutuista joilla Varjon saa kulkemaan ihan ookoo. Se ei nimittäin oikeesti ole (A1-nelariks) niin lussu kuin moni lulee :D

Saatan tulla MM-rallia katsomaan, riippuen jos ei ole ihan kauhee keli. Vois katsoa lähempänä jos vaikka tapais ja koeajais Varjoja vertailun vuoks vastakkain: nopeusmittarihan valehtelee lähes yhtä paljon ku poliitikko, mut jos virhe on sulla kalibroitu pois ni 110 km/t aitoa on hyvä. Harmi kun en varmaan ehdi vielä vaihtaa svingiä ja iskareita, et vois vertailla ajettavuusmuutoksiakin.
Minkkan
Pyörä:
Honda VT 125 Shadow
Liittynyt:
13.10.2011 13:11
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Minkkan » 24.7.2012 11:22

Tulipahan ostettua 13-piikkinen eturatas, pitäis vaan pistää pyörään kiinni ja katoo mitä tapahtuu :) . Samalla varasin ajan kaasarien synkronointiin, harmi vaan kun meni vasta elokuulle :( , mutta ei se mitään. Etuvanteessakin oli sen verran heittoa, että uuden joutui ostamaan... Viime kesän ajoin tärryttäen sinne sun tänne, mutta nyt ei enää kestänyt sitä, joten päätin ottaa selvää ongelmasta ja ratkaisusta. Ammattimies sano, että ei kannata oikoo, kun heittoo oli niin paljon. Uusi vanne tulee 1-1,5 viikon sisällä. Pääseepähän nauttimaan ajosta vielä enemmän.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 24.7.2012 15:25

...
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 25.7.2012 3:18, muokattu yhteensä 1 kerran
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 24.7.2012 19:23

...
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
Tinttaralla
Pyörä:
VT 750 -98
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.8.2012 10:52
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Tinttaralla » 2.8.2012 11:19

Ajelen VT750llä, vm. -98 ja kyydissäni istuu 8-vuotias poikani. Olen ajetellut vaihtaa takana olevat jalkatapit astinlaudoiksi.
Jonkun tunnin olen jo netissä surffaamisen käyttänyt asian tiimoilta, mutta helpostusta ainakaan vielä en ole saanut.
Tietääkö joku, onko ajatukseni ihan utopiaa? Saako taakse edes astinlautoja tai jotain sovitinpalaa millä saisi esim. Highway Hawkin astinlaudat (sellaset minulla on edessä) kiinni tappien tilalle?
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 2.8.2012 12:40

Tinttaralla kirjoitti:Olen ajetellut vaihtaa takana olevat jalkatapit astinlaudoiksi.


Mielestäni ainakin maailmalla on tullu vastaan yleismallisia footboardeja myös taakse, Louis esimerkiks pystynee auttamaan jos haet prätkämallin mukaan (en ny menny tsekkaamaan). Löytyykö Suomestakin, en ole katsonu. VT750:t on ollu suosittuja mut 98-malli alkaa olla jo niin iäkäs ettei malli varmaankaan enää löydy joka nettikaupassa suoraan sopivuuslistoista.

Toinen kysymys on toiminnallisuus. Takana perus-jalkatapit antaa mun mielestä pitävämmän otteen kuin yleismalliset boardit, mitkä ovat paitsi hintavia myös ehkä klenkkoja. Oon pidemmillä reissuilla (tällä viikolla jo yks 800km-päivä tehtynä) myös mielelläni vaihdellu istuma-asentoa jolloin jalat on ihan mukava siirtää takatapeille välillä (laukuilla varustetussa 125-Shadowssa tää asento on muuten selvästi normaalia aerodynaamisempi, vauhtia tuntuu löytyvän sillei lisää jopa 5km/t 8o ). Sellainen ei enää onnistuis jos taaksekin olis vaihdettu boardit.

Näillä perusteluilla jättäisin takatapit siis paikalleen.
Tinttaralla
Pyörä:
VT 750 -98
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.8.2012 10:52
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Tinttaralla » 2.8.2012 15:31

Pitää tarkistaa tuo Louis, kiitti vinkistä.
Lähinnä ajattelin pienen poikani turvallisuutta kyydissä, jalat vois olla tukevammin laudoilla kuin tapeilla.
Tarkistetaan kuitenkin tuo Louis.
V_T_E_C2
Pyörä:
honda vt 125c2 shadow
Paikkakunta:
raisio
Liittynyt:
2.8.2012 15:28
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut V_T_E_C2 » 3.8.2012 16:34

onkos täältä joku tulossa tonne??
http://www.turkukustomshow.com/
Cyrube
Pyörä:
Honda Shadow 125cc -03, Aprilia SX50 -09
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
20.5.2009 23:11
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Cyrube » 3.8.2012 17:09

Jätkät nyt on kriisi.
Ekaa kertaa tossa itte vaihtelen etujarrupaloja ku aina menny määräaikaishuollon kans putkeen se. Nyt tossa huomasin, että kantahan on paskana. Mistäs helvetistä mä kaivan uudet ruuvit pitämää niit tappei jotka pitää jarrupalat paikallaan? Penkonu netin läpi.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 3.8.2012 18:22

Cyrube kirjoitti:Jätkät nyt on kriisi.


Tarkoittanet osaa 45215-KA3-732 eli tällainen? http://zsf-motorrad.de/product/4016 ?
Cyrube
Pyörä:
Honda Shadow 125cc -03, Aprilia SX50 -09
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
20.5.2009 23:11
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Cyrube » 4.8.2012 1:02

mustavi kirjoitti:
Cyrube kirjoitti:Jätkät nyt on kriisi.


Tarkoittanet osaa 45215-KA3-732 eli tällainen? http://zsf-motorrad.de/product/4016 ?

Juuri tuota, mutta ompa suolainen hinta varsinkin kun tarvitsee kaksi.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 18.8.2012 1:43

Turku Kustom Show jää näkemättä ku palaan reissulta vasta su/ma-yöllä. Ahvenanmaalaisilla ilkee ryöstöhinnoittelu turisteille, eli jos meinaa ajaa postireitin läpi (ei jää yöks Åva/Brändö saarille) joutuu maksamaan törkeen päivätaksan mikä on lähes yhtä kallis kuin vuosikortti. Kivasti oli tuokin tieto jemmattu reitin aikataulukirjaseen sen verran piiloon että Torsholman satamassa tuli ikävä yllätys. Noh, reitti nyt ajettu, kauniiks havaittu ja kusetetuks tultu :( Entisen DDR:n Mecklenburgin osavaltiota tuli kierreltyä, paljon hiljaisia reittejä joita varmaan lähden kierteleen toistekin
Minkkan
Pyörä:
Honda VT 125 Shadow
Liittynyt:
13.10.2011 13:11
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Minkkan » 20.8.2012 19:31

Kertokaapa viisaammat ihmiset, voiko tuo shadow'n mittari alkaa kertoilemaan omiansa. Välillä tuntuu, että heittoa olisi ~10 km/h ja välillä taas lähemmäs nolla. Onko tämmöinen ihmetys omassa päässä (selkeää todistusta tästä ei ole, vertailu kaverin Hyosungin mekaaniseen mittarin nopeuksiin, jossa heittoa ei juuri ole), vai onko se ehkä mahdollista? Tyrmätkää tämä, jos se kuulostaa aivan hullulta!!