Honda Shadow

mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 1.11.2012 16:54

Tuli haettua NOVUS Plastic Polish 2:sta millä vois yrittää saada häivytettyä plexilasin pikkunaarmut ja pinttyneemmät liat pois... niin, siis kunhan malttais lopettaa ajokauden ja sais ruuvailtua lasin irti kiinnikkeistä ;) 13€ halusivat 237ml pullollisesta, noh, halvempi kuitenki kuin satunnaisesti ebay:ssa vielä myyntiin tulevat Hondan plexit. Mul on sellainen nyt hankittu varalle (plexi tukirautoineen, mut ei kiinnitystelinettä), eli jos jollakulla lasi ei enää ole mitenkään pelastettavissa (halki tmv.) voin myydäkin sen. Forecan 10pv-ennuste lupaili vielä muutaman ihan ok ajopäivän, tuleva la jopa +7 ja poutaa, et ehkä käväsen päättöreissun mökillä. Eiköhän se ajokausi ala sen jälkeen olla aika lailla taputeltu.

Kauden aikana ei tarvinnu tehdä mitään, edes ketjua kiristää, kun tuskin 2tkm ajoa. Mites muilla on kausi sujunu?
ylläpitäjä
Paikkakunta:
raisio
Liittynyt:
21.8.2012 18:25
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut ylläpitäjä » 3.11.2012 21:20

missä kyseisessä pyörässä mahtaa sijaita takavalon johtojen liitin? tarttis saada takalokari irti
Ylläoleva teksti on vain oma henkilökohtainen näkemykseni asiasta eikä välttämättä edusta yleistä/enemmistön näkemystä.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 5.11.2012 15:09

Äh, en löytäny mitään sopivaa kuvaa missä kohtaa liitin olisi. Täytyy katsoa omastani vaik, ehkä tänään tai jokin lähipäivä, kun pitäis vaihtaa takafillari ja tehdä muita töitä talvisäilärin varalle. Eiköhän liitin sijaitse penkin alla jommassa kummassa rungon taka-aisoista (iskareista taaksepäin siis). Johdot:

Takavilkku oikea: vaaleansininen + vihreä
Takalyhty: ruskea/vihreä-keltainen + vihreä
Takavilkku vasen: oranssi + vihreä

Jos ketään Intruder-, Rebel- tai Virago/Dragstar-kuskia kiinnostais niin Wikiin vois lisätä yleiskuvia pyöristä, jutut näyttäis paremmalta. Kuvahan tarttis ensin lisätä palvelimelle ja sitten juttuun ohjeen mukaisesti, koko ja paikka esikatselulla viritellen. Itelläni ei kuvia ole (no kun ei ole ko. pyöriä), aika vähän lie vapaasti käytettävää "public domain"-kuvaa, eikä viittis nyysiä nettikuvia ettei tule sanomista. Juttujahan asiantuntevammat vois samalla vähän laajentaakin: tietojahan löytyy nyt vielä suht hyvin (tosin osittain virheellistä), niistä voi aikanaan ehkä olla hyötyä koska kustomit on kevarimalleista kai yleensä pitkä-ikäisimpiä.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 28.11.2012 21:16

Jos taas nostais, täysin joutavalla jorinalla ;)

Aaamuvarhain tos irrottelin plexin, puunasin Varjon (hassua, miten vuosienki jälkeen omistajaa alkaa hymyilyttää kun se siinä puleerattuna kiiltelee... taidan olla harakan sukua ;) ), sitten räntäsateessa bensa-asemalta täys latinki V-Poweria, ja peto pommisuojan perukoille talvea turvaan. Muutaman kerran oon antautunu vasta ensilumilla ajeltuani, nyt ei viittiny mennä luisteleen silestoneseilla. Perjantaina oli viel ollu hyvä yritys ajaa bensat loppuun jotta hanan sihdin sais otettua esiin ja putsattua... mutta Shadow pahus on niin bensapihi ettei edes varatankille vielä joutunu. En viitsiny sit alkaa lotrata 2-3 litran hukkabensojen kanssa (aamulla tankatessa meni 13 litraa, harmittavan lähelle varatankille vaihtoa siis lopulta pääsin). Maybe next year...

Loppupesun yhteydessä kokeilin ehostaa WW-maalit PataPata:lla. Aidoissakin valkosivuissa käytetty konsti näyttää toimivan mitenkuten maalinkin kanssa, eli teräsvilla kuori pinttyneet liat ja kirkasti kellastunutta pintakerrosta hieman. Takaa maalipinta oli etenki ketjupuolelta jo niin risa, että ammattipesurin kovalla paineella sen sai aika vaivattomasti irtoamaan muutamaa vanteen sarven juureen jäänyttä lämpärettä lukuun ottamatta. Täytyy katsoa laittaisinko hallissa räpsästyt kuvat esiin, kyllähän WW:t vaikuttaa aika paljon pyörän ulkonäköön. Olin ajatellu laittaa varatakapyörän alle mis on jäykkärunkoisempi D404-rengas asennettuna, mutta taidankin ottaa sen talven aikana käsittelyyn kun tota WW-maalia vielä on jäljellä. G508-lerpsukkaan sitä ei kannata laittaa, q.e.d.
[Jussi]
Pyörä:
Suzuki S
Liittynyt:
6.11.2006 19:28
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut [Jussi] » 14.12.2012 22:01

Mustavi se vaan jaksaa rustailla Shadowi -topikissa! Täytyy ihan ihailla intohimoasi tätä piikki Shadowia kohtaan :). Itehän möin omani viime vuojen heinäkuussa, kun tuo auto söi kaiken ajoajan, eikä juurikaan kelejä ollut. Hyvä peli se vaan oli, monet reissut tuli heitettyä ja ainut mitä jäin kaipaamaan pyörään oli tehonlisäys ja jarrutehon lisääminen, muuten oikein hyvä. 13tkm sillä tuli ajeltua ilman ongelmia, myydessä tais olla 43 tai 44tkm. Näköjään motot.nettikin muuttunu tässä vuoden aikana melko radikaalisti, eikä vanhoja kuviakaan enää näy.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 16.12.2012 17:10

Joo rustailen vähä liikaakin :nolo: Hyvä ku konkaritkin käy välil täällä kirjoittelemassa ettei topikki pääse sammumaan! :top:

Viime kesä oli joo aika surkea, keräsinkö Shadowlla kasaan jotain 2tkm. Entisen DDR:n kierroskin tehtiin sitten autolla - kuinka sattuikin osumaan about viikon hellejaksoon Saksassa, missä oli suht yhtä huono kesä ku meillä. Ilmaston lämpeneminen, pah, jääkautta kohtihan tässä pikemminki mennään ;)

Intohimo, no joo. Voisin perustella laajalti, mut Hondan konsepti on kyl pirun viisas ja toimiva. Huonoa prätkää en olis viittiny ajaa 8 kesää (and counting... ;) ), ja edelleen jos prätkällä pitää heittää jokin tuhannen km (tai ylikin) reissu valitsen Shadown vaikka tallissa on paljon nopeempiakin pyöriä. Syy? No, perille tullessa (jopa 500+km siivun jälkeen) on kuin olisi käväissyt vaan parin korttelin päässä. Perillä on vielä "ihmisen olo", ei tyypillisiä jomotuksia. Luovutan mielelläni sen pari minuuttia ajoajasta (ei ole kyse enemmästä) jos perillä voin kävellä suorassa, irvistämättä, ja nauttia. Kun funtsii mikä prätkällä reissaillessa on tärkeää... tämä on. Kunhan sen ymmärtää on 125cc todellakin parempi kuin 1.000+cc ;)

Tehoissa suutinsarja (aidot +2hv penkityksen mukaan) kannattaa tehdä, vaikka vaan kompensoidakseen pyörän reissuvarustusta. Mielestäni Shadown pointti, perusoivallus, tärveltyy jos siihen pistäis 170cc-sarjan kiinni, tietty verkkaisuus nimittäin tekee matka-ajosta rennompaa ja viihdyttävämpää. 125-Shadowhan ei sitä paitsi ole niin lussu kun väitetään: tarkasti säädöissään olevana se pesee kyl huipuissa monen nimellisesti vähän nopeamman kevarin mikä ei satu olemaan yhtä timmissä (mm. CBR:n), ja jos katsoo matka-aikaa pidemmällä reissulla ni piskuinen piikkikustomi alkaa nöyryyttää paljo sitä isompia prätkiä, ainakin jos katsotaan pohjoismaisia nopeusrajoituksia. Shadow hakkaa ne keskinopeudellaan, sama tarina ku "jänis vastaan kilpikonna"-sadussa. Todella hyvän prätkän yks happokoe on, että kun palaat joltain huikean pitkältä reissulta kotiin oot a) pettyny et "nytkö se jo loppui?!" ja b) kun lasket reitin mitä tuli ajettua niin todellinen ajettu matka on paljon suurempi kuin miltä ajaessa tuntui. Varmaan on muillekin shadowisteille käyny, että "lähdinpä vaan vähän ajelulle"... ja palatessa mittariin on lähes huomaamatta kertyny usea sata km?! On se ihme peli.

Noh, ilmeisesti tuo hyvyys on kyl huomattukin, siis ainakin mun havaintojen mukaan siistien wanhojen Warjojen hintapyynnöt on lähteny nousuun niin Saksassa ku Suomessakin. Kun ymmärtää mitä ostaa ni pikku-Shadow on kyl virheineenkin (ja juuri niiden takia?) pirun huvittava ja pätevä pyörä. Sanokaa mun sanoneen, mut pikku-Shadowsta tulee kulttia - ellei jo olekin! ;) Motot.netin disainin uudistus ei mua oikein innostanu, muutin asetuksiin et kirjautuessa se vaihtaa tän vanhan puna-mustan version. On jotenki selkeempi.
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 25.12.2012 3:49, muokattu yhteensä 1 kerran
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 16.12.2012 18:22

Kyllähän shadow on harvinaisen kiva kaveri ainakin matka ajossa ;) En kovin mielelläni vaihtaisi varjoa mihinkään toiseen pyörään koska on niin hyvä ajaa ja huoltovapaa laitos :) (<onneksi ei tarvitse).

Shadown mittariin tulee ihan hujauksessa 100-200km lisää, kun lähtee "vähän" ajelemaan eikä tunnu missään. :D Tuli tossa kesällä ajettua varmaan 10-12tkm ilman mitään isompia ongelmia. (jotain vesivuotoja :itku: mitkä oli helppo korjata :lol: )

shadow on paljon parempi laatuinen kun 12v korea skootterin mikä hajosi joka päivä vaikkei olisi ajanut metriäkään :lol:
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
Minkkan
Pyörä:
Honda VT 125 Shadow
Liittynyt:
13.10.2011 13:11
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Minkkan » 17.12.2012 19:52

Itelläkin tulki aika vähän ajettua kesällä, vain vaivaiset 5 tkm :( . Eipä se mittään, talvi vaan on taas tuskastuttavan pitkä, kun pitää kevättä odotella.

On vaan miettinyt juuri tota suutinsarjaa, kun on se oma varjo sen verran epämukava 100 km/h teillä pitkiä matkoja ajella. Varsinkin rekkojen ohitukset ovat pahoja ja suuret ylämäet. Taitaa nämä espanjassa kootut shadow't olla pikkasen laiskempia kuin vanhemmat jaappanilaiset. Ongelma tuossa suutinsarjassa on sen hankkiminen, kun ei huvittais ulkomailta tilailla, ja tietenkin se hinta, kun ei tiedä paljon sen laittaminen ja säätöjen kohilleen pistäminen maksaisi. Saa nyt nähdä mitä tuleman pitää.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 19.12.2012 0:31

Dynojet suutinsarjoja saa kyllä suomestakin Duellin kautta ;)
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 19.12.2012 12:36

Minkkan kirjoitti:On vaan miettinyt juuri tota suutinsarjaa, kun on se oma varjo sen verran epämukava 100 km/h teillä pitkiä matkoja ajella. Varsinkin rekkojen ohitukset ovat pahoja ja suuret ylämäet.


Suutinsarja on toki yks vaihtoehto. Selvittäisin kyl ensin a) onko sun yksilös todella normaalia laiskempi, ja b) löytyykö jotain edellisten omistajien tekemiä "virityksiä" mitkä on pikemminki haitaks ku hyödyks (eikös V_T_E_C löytäny suht helposti 10km/t vain pari pikkujuttua fiksailemalla?). Varjo alkaa tuntuvasti roikottaa siipeään aika pikku juttujen takia, ja kun kone ei enää kierrä kunnolla se "tippuu nokalta" vastamäkiin eli vahinko tuplaantuu. Suuret ylämäet mitä Jyväskylän suunnalla löytyy, noh, alkaa siinä autotkin kummasti puutua, edes 17hv ei aina jaksa niitä 5-vaihteella. Tää on tätä.

Minkkan kirjoitti:Taitaa nämä espanjassa kootut shadow't olla pikkasen laiskempia kuin vanhemmat jaappanilaiset.


Nojaa. JC31:ssa on hiukkasen isommat pääsuuttimet vakiona. Nimellisteho on samat 15hv, ongelma on enempi arjessa, eli kun kone tykkää oudosti kerätä karstaa ni kuumakalle-JC29 polttaa sen helpommin pois. Suutinsarja on sama kummassakin, eli ero (jos sitä oikeesti oliskaan) poistuu.

Minkkan kirjoitti:Ongelma tuossa suutinsarjassa on sen hankkiminen, kun ei huvittais ulkomailta tilailla, ja tietenkin se hinta, kun ei tiedä paljon sen laittaminen ja säätöjen kohilleen pistäminen maksaisi. Saa nyt nähdä mitä tuleman pitää.


Kahden suuttimen ja ohjelappusen hintana UP:n 79e on aikas suolainen. Tiedostahan siinä maksetaan, ei tarvi itekseen työläästi testailla ja sählätä. Asennuksen veloitus vois olla parisen työtuntia. Kerralla kunnolla tehtynä ei jatkossa sitten ole huolto-ongelmia. Jos laskis inhorealistisella 250e ni huolettomat lisäkonit sais 125e/hv - aika halvalla! Vertailun vuoks 170-sarjassa (olettamus +7hv asennettuna 1.500e) hinta olis jo 215e/hv, ja "viriputki" on itse asiassa todella kallis (hikisesti ehkä +0,5hv ja 400e putkesta) 800e/hv. Virittelyjuttuja kannattaa vähä miettiä...

OK, no joudut tilaamaan satsin ulkomailta... so what? Siihen ollaan kovaa vauhtia menossa, tykkäspä tai ei. Suomen tarvikekauppiaille paha juttu, asiakkaalle mukavaa ja edullisempaa. Mut seuraamus on myös, että neuvot, vertailut ja hankittavaan osaan liittyvä tieto täytyy etsiä omin avuin ja usein sekin yhtä lailla ulkomaan murteella. Bullshit-suodattimen on oltava suht kunnossa ;) Kehitys on epäterve niille, joilla ei ole kielitaitoa eikä luottokorttia (no SEPA-maksut liikkuu liukkaasti), tai jotka kaipais wanhan ajan palvelua.

Suutinvirityksen laillisuus on eri juttu, tietenkään en voi kehottaa rikokseen.

Prätkä jätkä kirjoitti:Dynojet suutinsarjoja saa kyllä suomestakin Duellin kautta ;)


Mielenkiintoista... mut jotta suutinmuutoksessa olis järkeä täytyy koneen ilmansaantia parantaa ettei AFR menee lepikkoon, ja moottori lakkaa sysäämästä.

E2: siivoiltu
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 20.12.2012 14:12, muokattu yhteensä 2 kertaa
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 19.12.2012 15:24

V_T_E_C kirjoitti:itellä rupes potkimaan vähän paremmin kun laitoin tuhinapillin putkeen ja synkronoisin kaasarit (jaksaa pitää 115mittarissa ylämäessä ja kulkee tasasella 120-125 mittariin)


tollattis tuli mul 10km lissää vauhtii ;)
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 25.12.2012 3:52

Shadowisteille joulurauhaa, ja oikein mukavaa ajokautta 2013! ;)
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 8.1.2013 4:14

Tossa vähän päivitin Wikiin XV125-juttuun jotain XVS125:n löytötietoja. Joukossa Yamahan oma 321s. englanninkielinen korjaamomanuska vm. 2000 XVS:lle. Se on luultavasti ainoa kunnon opus kyseiseen pyörään TSI-korjaajalle/entisöijälle, kun vastaavia kaupallisia oppaita ei kukaan kustantajista aikoinaan tehnyt. Kannattanee siis sijoittaa se 11€ niin kauan kun linkki vielä toimii. Joku vähän asiantuntevampi vois tarkastella ja korjailla tietoja, samoin ku Rebelin ja Intruderin osalta, niin sais ainakin näille pitkäikäisille japsien piikkikustomeille kunnon tukisivut aikaiseks. Rebel-fotoon sain eilen ystävällisesti käyttöluvan Riku Motor Oy:ltä, kiitos ja kumarrus! Intruderin ja Yammujen V2-kustomien osalta joku vois touhuta kuvia Wikiin, hjälppp, kun eihän mulla Shadow-Kustina ole niiden kans oikeestaan mitään tekemistä. VL:n ja XV:n ranskankieliset oppaat tupsahtivat postiluukusta eilen (4s arkipäivä tilauksesta, kävi nopsaan), XVS:n manuska ladattu, eli täytyy päivitellä Wikiä talvihupina kunhan intoa riittää. Jos Hondan V2-samovaari on monimutkainen niin onpa myös nois kilpailijamalleissa mielenkiintoisia ratkaisuja ;)
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 21.1.2013 13:01

Jos ketään kiinnostaa niin Saksan Ebay:ssa näyttäis olevan tyrkyllä Daelim VT125-kustomin levymallinen 15 tuuman takapyörä (jarrurumpu 130mm, 428-ketjujako), mikä näyttäis kovasti samanlaiselta mikä on Intruderin Wikissä linkitetyssä brittibobberissa. Hintapyyntö 65e (+26e lähetyskulu) eli riskiä ei ny kovin paljon ole vaikka virhehankinta oliskin, mukana kun tulee suht hyväpintainen Heidenaun rengaskin. Ei tietoa sopivuudesta tai kunnosta. Itselläni Shadowssa tuo luultavasti ei käy, ja siihen saa tarvittaessa takapinnat peittävät metallikiekot Dock66:sta jos terminaalivaiheen farklitis iskee ;)

http://www.ebay.de/itm/Daelim-VT-VC-VS- ... 963c6#shId

http://bikepics.com/daelim/vt-custom125/

http://www.dock66.de/shop/de/Raeder-und ... HADOW.html
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 30.1.2013 18:08

Edelleen Ebay-löytönä näemmä saatavilla CA125 Rebelin "Five Stars"-keskiseisontatukea. Kyseisen tuotteen valmistaja oli hakeutunu konkkaan 2011 eikä SW Motech:iltakaan saa vastaavaa (enää?). Sivu näyttää ettei myyjä lähettäis Suomeen, mutta varmaan se neuvottelemalla onnistuis. Luultavasti alkaa olla viimesiä mahiksia hankkia tuollainen kätevä varuste Rebeliin - tuo jäännöserä kun menee alkaa osan löytäminen olla työn ja tuskan takana. Hinta 30e+lähetyskulut on halpa, esmes Shadown SW-keskiseisontatuki (mikä näyttää "tein tämän ihan itse!"-kyhäelmältä, tosin erittäin toimiva) taisi olla 160e luokkaa.

http://www.ebay.de/itm/Hauptstander-m-M ... 124wt_1165