Aprilia af1

4nalw0rm
Pyörä:
husse 450 TE
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.11.2007 20:28
valot

ViestiKirjoittanut 4nalw0rm » 20.7.2009 2:27

kertokaapas mulle että mistä johtuu kun tänään päivällä ajelin niin valot toimi ihan ok, sitten kun akku loppui niin kaikki valot sammuivat, eivät palaneet myöskään ajossa, mistä vika johtuu, eikö laturin kuitekinkin pitäisin ladata akkua koko ajan kun kone on käynnissä, ja valojen palaa vaikka akkua olisikaan, voiko vika olla jännitteen säätimessä jos on, niin kertokaapa monta piuhaa sinne kuuluu mennä, mille kohille ne menee?
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 20.7.2009 3:24

Jännitteensäädin varmaan hajalla kun ei lataa akkua ajossa, mulla oli kahdessa pyörässä sama juttu ja toimivalla säätimellä rupes lataamaan..

ne säätimen värit, en tarkkaan muista mut kaks laitimmaista johtoa oli sellasia keltasia jotka meni rakoihin G. Ja muistaakseni laitimmaiseen G:hen tuli niiku kaksi johtoa yhdestä johdosta. 4 piuhaa yhteensä menee
4nalw0rm
Pyörä:
husse 450 TE
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.11.2007 20:28
valot

ViestiKirjoittanut 4nalw0rm » 20.7.2009 13:04

mulla menee vaa kolme:S
Morini
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
22.7.2005 18:22

ViestiKirjoittanut Morini » 20.7.2009 14:43

Voi olla myös että sulla on laturikin paskana, niin se ei lataa sitä akkua ollenkaan ja kun akku pääsee loppumaan niin valot ei enää pala.
kolmitahti
Liittynyt:
24.7.2009 4:24

ViestiKirjoittanut kolmitahti » 24.7.2009 4:51

Tulikohan nyt ostettua sika säkissä kun tällaisen mopon hankin?
Neljä päivää kulki ihan kivasti bensaa hörppien, mitä nyt virtalukko reistailee ja takajarru laahaa ja vähän natisee. Tänään kuitenki alko tapahtua kummia. Siinä missä normaalisti ottaa tehopiikin, ykkösellä vaan rupes röpöttään, ja vähän isommilla vaihteilla otti vähän tehoja ennen ku hyyty. Motarilla testasin ja kiihty hyvin nelosella ja vitosella kunnes sitte yhtäkkiä hyydähti ku kierrokset oli 9000. Takasi tullessa ajoin kuuttakymppiä moottoritien laitaa eikä oikeen enää ottanu tehoja. Aikasemminki tänään(tähän aikaan siis eilen) tahto vähän "hyppiä" motarille kiihdyttäsessä.
Ei siinä vielä mitään, mutta seuraavan kerran ku käynnistin, kone lähti käyntiin pariksi sekunniksi ja sammu. Yritin uudestaan ja putki paukahti. Sama homma ku yritin alamäkeen käynnistää. Bensaa kyllä alko hörppimään mutta työntäjillä oli kulmakarvat kärventyä ku putkessa pamahti oikeen kunnolla.
Missä vois olla vika?
vm 91 (futura tää kai oli?), vielä kai vanhemman mallin moottori, tulpat vaihdettu vasta ja moottoriremontti tehty 3tkm sitte edellisten omistajien toimesta.
janileir
Paikkakunta:
oulunsalo
Liittynyt:
23.5.2007 22:53

ViestiKirjoittanut janileir » 24.7.2009 12:18

kolmitahti kirjoitti:Tulikohan nyt ostettua sika säkissä kun tällaisen mopon hankin?
Neljä päivää kulki ihan kivasti bensaa hörppien, mitä nyt virtalukko reistailee ja takajarru laahaa ja vähän natisee. Tänään kuitenki alko tapahtua kummia. Siinä missä normaalisti ottaa tehopiikin, ykkösellä vaan rupes röpöttään, ja vähän isommilla vaihteilla otti vähän tehoja ennen ku hyyty. Motarilla testasin ja kiihty hyvin nelosella ja vitosella kunnes sitte yhtäkkiä hyydähti ku kierrokset oli 9000. Takasi tullessa ajoin kuuttakymppiä moottoritien laitaa eikä oikeen enää ottanu tehoja. Aikasemminki tänään(tähän aikaan siis eilen) tahto vähän "hyppiä" motarille kiihdyttäsessä.
Ei siinä vielä mitään, mutta seuraavan kerran ku käynnistin, kone lähti käyntiin pariksi sekunniksi ja sammu. Yritin uudestaan ja putki paukahti. Sama homma ku yritin alamäkeen käynnistää. Bensaa kyllä alko hörppimään mutta työntäjillä oli kulmakarvat kärventyä ku putkessa pamahti oikeen kunnolla.
Missä vois olla vika?
vm 91 (futura tää kai oli?), vielä kai vanhemman mallin moottori, tulpat vaihdettu vasta ja moottoriremontti tehty 3tkm sitte edellisten omistajien toimesta.


kyllä tuo vähän siltä kuulostas ku olis mäntä iskeny pakoaukon säätimee! :S eli luultavasti männästä lähteny pala nii ei löydy puristuksia http://www.motot.net/galleria/showphoto ... perpage/24 tommoselta se mulla näytti.. tosin en oo aivan 100% varma, koska se ei mulla kumminkaan tolleen tehny et olis tehoja hävinny ensiks, vaan mulla meni ihan kerrasta poikki! :D
-edu
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
30.7.2007 22:50

ViestiKirjoittanut -edu » 24.7.2009 12:24

Villi veikkaus, että sähköpuoli mennyt.
kolmitahti
Liittynyt:
24.7.2009 4:24

ViestiKirjoittanut kolmitahti » 24.7.2009 12:53

Ite en usko ainakaan tuohon että mäntä ois iskeny pakoaukon säätimeen. Pyörä kävi vielä ihan hyvin kun pysäköin sen mutta ei enää tahtonu käynnistyä. Ja ongelmat alko jo 20km aikasemmin ku edellisen kerran lähin liikkeelle.
Mutta kertokaapa tähän pyörään sopiva öljy ja sekoitussuhde.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 25.7.2009 13:05

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... =812360&PN[0]=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php

kaikenlaista osaa
edeee
Liittynyt:
13.6.2007 12:43

ViestiKirjoittanut edeee » 26.7.2009 17:14

Paljon maksaa vakio pytty+mäntä ja tiivisteet ?
Palexd
Pyörä:
Honda CBR 600cc & Thumpstar
Liittynyt:
31.5.2006 8:13

ViestiKirjoittanut Palexd » 26.7.2009 21:04

Miten luotettavia tällaset yleisesti ottaen on? Eli uskaltaisko tällasta ostaa jos haluaa ajella eikä korjata. Yksilössä jota olen katsellut on tehty vastikään remppaa, 1000km sitten vaihdettu mäntä ja hoonattu pytty, vaihdettu yläpään tiivisteet, runkolaakerit ja vaihteiston laakerit.. Kyseinen pärrä on siis täystehoinen eli Rave ja 34mm Dellorto löytyy.

Mites muuten löytyy tehoa jos verrokkeina vaikka Yamaha TZR ja Honda NSR?

Kyseessä on siis uudemman mallin Futura.

Mites osien saatavuus Suomenmaalla?
Hyväkuntoinen ja laadukasta tekoa oleva Thumpstar-minicrossi myytävänä halvalla, YV:tä jos kiinnostaa!
-edu
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
30.7.2007 22:50

ViestiKirjoittanut -edu » 26.7.2009 22:08

Hyvin huollettuna hyvä peli. Osia saa ainakin nakkilasta. Joo noi sun mainitsemat piikit kyl jää kuin tikku paskaan. Tehoa pitäisi riittää.
janileir
Paikkakunta:
oulunsalo
Liittynyt:
23.5.2007 22:53

ViestiKirjoittanut janileir » 26.7.2009 23:04

Palexd kirjoitti:Miten luotettavia tällaset yleisesti ottaen on? Eli uskaltaisko tällasta ostaa jos haluaa ajella eikä korjata. Yksilössä jota olen katsellut on tehty vastikään remppaa, 1000km sitten vaihdettu mäntä ja hoonattu pytty, vaihdettu yläpään tiivisteet, runkolaakerit ja vaihteiston laakerit.. Kyseinen pärrä on siis täystehoinen eli Rave ja 34mm Dellorto löytyy.

Mites muuten löytyy tehoa jos verrokkeina vaikka Yamaha TZR ja Honda NSR?

Kyseessä on siis uudemman mallin Futura.

Mites osien saatavuus Suomenmaalla?


osta multa pyörä. hyvin on tähän asti jääny kaikki nuo muut kyykyt (vuosimallia 2005 asti) vaikka tuo on lähes vakio kunnossa.
Palexd
Pyörä:
Honda CBR 600cc & Thumpstar
Liittynyt:
31.5.2006 8:13

ViestiKirjoittanut Palexd » 27.7.2009 10:58

Oon kyllä nähny ton sun ilmotukses eikä toi kaukanakaa olis, sen verran hintava vaan että sais jo paljon uudemman räsän :) Pitäs vaa eka kortti saaha hommattua (ikää kohta 17, ei oo vaa tullu hankittua) ja sitte ruveta tosissaan ettimään pyörää..
Hyväkuntoinen ja laadukasta tekoa oleva Thumpstar-minicrossi myytävänä halvalla, YV:tä jos kiinnostaa!
kolmitahti
Liittynyt:
24.7.2009 4:24

ViestiKirjoittanut kolmitahti » 27.7.2009 14:14

Onko sytytyksessä vika kun pyörä ei käynnisty? Putki vaan saattaa paukkua. Kipinää anto kyllä ainaki ennen ku vaihettiin uus tulppa. Männässä ei ollu vikaa ja puristuksia löytyy. Vai voiko vikaa olla siinä että kone sais liikaa bensaa ja liian vähän happea?
Miten näitä säädetään jos vika on näissä?

Ja mikä tulppa tähän muuten kuuluu, kaupasta antovat eri mallisen ku se mikä oli kiinni.