ex.faitteri kirjoitti:Vieläkös te ihmiset harrastatte näitä AF1:siä? ........
harrastan, on 2kpl AF1 pitkiä projekteja. SportPro Fm-malli joku nro ~1890 ja Futura. ja paljon varaosia suomesta haalittuna pikkuhiljaa.
tällä foorumilla oli viimeksi 50-50 aktiivinen AF1 topic juurikin 2000-luvun taitteessa, juurikin pahimpaan faighter aikaan. silti ei silloinkaan täällä ollut kuin jotakuin 10-kirjoittajaa jäsentä AF1 omistajia, joskin edustettuna oli lähes kaikki AF1 mallit ihan Europa ja Redrose malliin asti.
tänä vuonna '16 syksyllä huomasin, että esim mp-pitstop suomesta oli metalliromu dumpannut lähes kaikki ysäri kasari 125cc kevari osat. siinä meni AF1 osia ja Cagiva osia ym metalliromuun.
Nyt purkaamoita joilla AF1 osia on suomessa, on enään 3.
ehkä 1~2 piilossa olevaa puolivahinko purkaamoa.
täytyy myös muistaa, että AF1 mallisto maksoi suomessa Laman aikaan jopa 43000markkaa ja yli. vimpat AF1 mallit myytiin ylivuotisina joskus '95 etenkin SportPro mallit.
Japsithan maksoi jopa 1/2 ~1/3 osa vähemmän Vs Aprilia't Cagiva't. ei ihme että 2rk 2rh 3Pa TZR't myi hyvin.
rumasti sanottu mutta ehkä porvarit osti ja pilas niistä AF1 malleista jo uutena suurimman osan. kun ottaa huomioon Nakkilan hirveet hinnat....
AF1 Replica mallistohan oli suomessa Aprilian kulta-aikaa, juurikin ennen laman alkua, ja toisekseen yhtä moderneja malleja ei kilpailijoita/muilta merkeiltä ollut niinä vuosina tarjolla.
lama, Aprilia ovh myyntihinta, sähköviat ,faighter teini "projektiti" siinä kai pahimmat Aprilian tappajat.
Suomi AF1 apikoihin jos kun törmää on niiden ajettu km skaala paljon rajumpi kuin muilla merkeillä. voi jopa löytää 10~20tkm ajettua todella siistiäkin yksilöä, josta sähköt rikki (eikä ihmeen kaupalla lihoiksi laitettu, kuten niin moni muu AF1) . tai sitten tulee vastaan yli 50tkm ajettu AF1.
esim Cagiva Freccia'lla se on lähes jämptisti 30~35tkm mitä tulee vastaan.
ja sitten ne jokapaikan Tezarit 30~80tkm+