Tässä on nyt sitten jonkun näköinen suomennus, mutta en uskalla ottaa vastuuta jos jotain on väärin tai pyörä hajooa kun koitatte tätä modia:
Suomennos kirjoitti:Kiitos rohkaisusta kaverit, tänään päätin tehdä 4 asteen sytytysennakon säädön/korjauksen, tai jotain sinnepäin säätäkseni sitä. …. Minä kun en ole aivan varma vaikuttaako ennakon säätö koko sytytyskäyrään, vaiko vain isoille kierroksille lähelle rajoitinta. .... Joka tapauksessa tämä on simppeli ohjeistus sen tekemiseen, se on helppo temppu.
Ota katteet pois vasemmalta puolelta, ja myös katteen tukirauta/pala.
Jos haluat voit tyhjentää moottoriöljyt, minä tein niin, mutta voit myös laittaa kipon pyörän alle magneetonkopan puolelle.
Irrota eturattaan suojus.
Irroita vapaavalon-anturi ja johto, siirrä pois tieltä, minä kiinnitin ne teipillä.
Irroita magneetonkopan pultit, nosta jäähdytysnestepullo pois tieltä (ilmeisesti kumminkin syyläriä tarkottaa) ja kiinnitä teipillä.
Irroita maadoituskaapelin pultti joka löytyy ketjun takaa, se on moottorissa oleva pitkä pultti, irroita se äläkä unohda kiinnittää sitä takaisin kun taas kasaat pyörää.
Irroita magneetonkoppa varovasti, varo tiivistettä ja väännä kohti keulaa. Jos et tyhjentänyt moottoriöljyjä, näet kohta miksi se kippo on pyörän alla.
Käännä koppa ympäri nähdäksesi staattorin, näet ajoituksen anturin ja 2 ruuvia/pulttia jotka pitävät sitä paikallaan.
Irroita ruuvit/pultit ja nosta sensori pois magneetonkopasta, sinun täytyy ottaa myös johtojen suojat pois, jotta voit kiinnittää sensorin runkoon, siihen paikkaan johon katteen tukirauta/pala kiinnittyy.
Sensorin kiinnike täytyy kiinnittää runkoon todella tukevasti, jotta sitä voi työstää ja sitä täytyy asetella/kääntää monta kertaa.
Laske magneetonkoppa moottorin päälle ja teippaa kiinni.
Peitä joka paikka räteillä tai muovilla, jotta metallisilppua ei pääse mihinkään, ja kyllä myös se öljykippo pitää peittää jos aiot käyttää öljyn uudestaan.
Sensorin pohjassa on kohdistumerkit stanssattuna, joten ensimmäinen homma on kiinnittää sensorilevy kunnolla kiinni ja viilata ne pois.
Sitten katsoen sensoria kuin se olisi kiinni magneetokopassa, viilaa 6mm pyöreällä viilalla (itse käytin moottorisahan ketjun teroittajaa, paljon terävämpi), viilaa kumpaakin reikää 3mm oikealle päin, minä olen käyttänyt astelevyä tarkistaakseni, että tämä vastaa 4 asteen säätöä aikaisemmalle alkuperäisestä paikasta.
Sinun täytyy viilata sensorin pohjaa vasemman käden päästä, jotta se mahtuu kiinni uudessa asennossaan.
Ruuvaa se takaisin paikalleen ja pistä kaikki paikalleen, tee ylläolevat purkuohjeet päinvastaisessa järjestyksessä, ja vinkki minä käytin tuuman paksuista maalisutia putsatakseni metallisilput sensorista työskennellessäni, ja muista kun poistat rättejä/muoveja, että niissä voi olla metallisilppua, mutta öljyinen rätti poistaa loput jämät sensorista.
Ja toimiiko tämä... no joo, kyllä se toimii, selkeästi huomattava ero alhaalla ja keskialueella, ottaa kierroksia helposti ja hieman lisätehoa on havaittavissa.
VALITETTAVASTI, koitin samaan aikaan myös uutta pakoputkea ja se hukkasi minulta paljon tehoa ja kierroksia yläkierros-alueelta, joten en voi kertoa miten modi vaikuttaa sillä alueella.
Joo ei suostu ottamaan kierroksia yli 9500 edes alamäessä, kuollut kuin kivi.
Joten huomenna koitan uudestaan eri pakoputkella, ja jos se on paskaa olen taas yksinäni miettimässä mitä tehdä, toivottavasti minulla on lisää hyviä uutisia kerrottavaksi.