Yamaha YZF-R125

|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 26.8.2012 18:49

Kolmetoista kirjoitti:Nyt on asia puhetta! Jos sais tuon koneen säätöihin niin olis tuosta Arrowistakin jotain hyötyä.

en tosiaan muista oliko edes oikea johto, joten ei välttämättä kannata vielä tehdä mitään ennenkuin joku tarkistaa asian, jos kukaan ei ilmoittaudu niin katson sen itse, mutta siinä sitten menee jonkun aikaa kun pitää puolet pyörää purkaa että löydän sen anturin ja tarkistan johdon värin ja potikan arvot (min ja max)
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 26.8.2012 19:57

Tässä on nyt sitten jonkun näköinen suomennus, mutta en uskalla ottaa vastuuta jos jotain on väärin tai pyörä hajooa kun koitatte tätä modia:
Suomennos kirjoitti:Kiitos rohkaisusta kaverit, tänään päätin tehdä 4 asteen sytytysennakon säädön/korjauksen, tai jotain sinnepäin säätäkseni sitä. …. Minä kun en ole aivan varma vaikuttaako ennakon säätö koko sytytyskäyrään, vaiko vain isoille kierroksille lähelle rajoitinta. .... Joka tapauksessa tämä on simppeli ohjeistus sen tekemiseen, se on helppo temppu.

Ota katteet pois vasemmalta puolelta, ja myös katteen tukirauta/pala.

Jos haluat voit tyhjentää moottoriöljyt, minä tein niin, mutta voit myös laittaa kipon pyörän alle magneetonkopan puolelle.

Irrota eturattaan suojus.

Irroita vapaavalon-anturi ja johto, siirrä pois tieltä, minä kiinnitin ne teipillä.

Irroita magneetonkopan pultit, nosta jäähdytysnestepullo pois tieltä (ilmeisesti kumminkin syyläriä tarkottaa) ja kiinnitä teipillä.

Irroita maadoituskaapelin pultti joka löytyy ketjun takaa, se on moottorissa oleva pitkä pultti, irroita se äläkä unohda kiinnittää sitä takaisin kun taas kasaat pyörää.

Irroita magneetonkoppa varovasti, varo tiivistettä ja väännä kohti keulaa. Jos et tyhjentänyt moottoriöljyjä, näet kohta miksi se kippo on pyörän alla.

Käännä koppa ympäri nähdäksesi staattorin, näet ajoituksen anturin ja 2 ruuvia/pulttia jotka pitävät sitä paikallaan.

Irroita ruuvit/pultit ja nosta sensori pois magneetonkopasta, sinun täytyy ottaa myös johtojen suojat pois, jotta voit kiinnittää sensorin runkoon, siihen paikkaan johon katteen tukirauta/pala kiinnittyy.

Sensorin kiinnike täytyy kiinnittää runkoon todella tukevasti, jotta sitä voi työstää ja sitä täytyy asetella/kääntää monta kertaa.

Laske magneetonkoppa moottorin päälle ja teippaa kiinni.

Peitä joka paikka räteillä tai muovilla, jotta metallisilppua ei pääse mihinkään, ja kyllä myös se öljykippo pitää peittää jos aiot käyttää öljyn uudestaan.

Sensorin pohjassa on kohdistumerkit stanssattuna, joten ensimmäinen homma on kiinnittää sensorilevy kunnolla kiinni ja viilata ne pois.

Sitten katsoen sensoria kuin se olisi kiinni magneetokopassa, viilaa 6mm pyöreällä viilalla (itse käytin moottorisahan ketjun teroittajaa, paljon terävämpi), viilaa kumpaakin reikää 3mm oikealle päin, minä olen käyttänyt astelevyä tarkistaakseni, että tämä vastaa 4 asteen säätöä aikaisemmalle alkuperäisestä paikasta.

Sinun täytyy viilata sensorin pohjaa vasemman käden päästä, jotta se mahtuu kiinni uudessa asennossaan.

Ruuvaa se takaisin paikalleen ja pistä kaikki paikalleen, tee ylläolevat purkuohjeet päinvastaisessa järjestyksessä, ja vinkki minä käytin tuuman paksuista maalisutia putsatakseni metallisilput sensorista työskennellessäni, ja muista kun poistat rättejä/muoveja, että niissä voi olla metallisilppua, mutta öljyinen rätti poistaa loput jämät sensorista.

Ja toimiiko tämä... no joo, kyllä se toimii, selkeästi huomattava ero alhaalla ja keskialueella, ottaa kierroksia helposti ja hieman lisätehoa on havaittavissa.

VALITETTAVASTI, koitin samaan aikaan myös uutta pakoputkea ja se hukkasi minulta paljon tehoa ja kierroksia yläkierros-alueelta, joten en voi kertoa miten modi vaikuttaa sillä alueella.

Joo ei suostu ottamaan kierroksia yli 9500 edes alamäessä, kuollut kuin kivi.

Joten huomenna koitan uudestaan eri pakoputkella, ja jos se on paskaa olen taas yksinäni miettimässä mitä tehdä, toivottavasti minulla on lisää hyviä uutisia kerrottavaksi.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 26.8.2012 20:11

eikai sitä auta kun kokeilla ja toivoa parasta :DDD tota juttua saattaa hidastaa mun nuha niin eijaksa välttämättä pitkiä aikoja putkeen tehä.

Toivottavasti toi mun malossin setti ei vaikuta asiaan mitenkään.
Puukäsi
Pyörä:
Honda AfricaTwin 750
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.5.2011 20:46
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Puukäsi » 26.8.2012 20:25

No jos jalkapyörä kokeilet tota joskus niin voisitko tehä tosta jonkun videon tms., koska ite oon senverran käsi ainakin tuolla moottoripuolella, etten ymmärrä missä noi sensorit tms. sijaitsee.

E: Hyvä suomennos muuten Prätkä jätkä
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 26.8.2012 20:28

Aika hyvin suomennettu! Onnea kokeiluun jalkapyörä, sä sitä pyörää oot jo muutaman kerran purkanu nii voi paikat olla jo aika tuttuja :lol:
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 26.8.2012 20:50

joo mää teen tost jonkun kuvallisen tai videollisen ohjeen, Kuhan saan ite eka väsättyä. Vois huomenna lintsata koulusta ja perehtyä tärkeempiin asioihin :seko: :seko:
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 26.8.2012 21:23

oisko muute kellää ylimäärästä vilkunkatkasijaa myydä? tuntuu pikkuhiljaa silt et oma menos kokonaa paskaks ku enne kylmäl ja kosteel ei aina kytkeny vasemmalle et piti hiljaa laittaa sinnepäi, nyt ei toimi oikeellekkaa aina et pitää tosi varovasti laittaa kumpaaki suuntaa, ja enää ees sää ei vaikuta... vai oisko kikkaa millä korjata?
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 26.8.2012 21:31

Ota auki ja laita joko oikiaa kontaktispraytä sinne tai sitten ihan noita joka vaivaan auttavia aineita kuten CRC tai vastaavat.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 26.8.2012 21:42

okei, pitääpi koittaa
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
ronitzi
Liittynyt:
1.3.2011 21:26
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut ronitzi » 26.8.2012 22:02

Osaisko kukaa kertoo missä vika on, ku ei toimi nopeusmittari eikä matkamittari, alkuu se nopeusmittari toimi, sitte rupes nopeus heittelee välillä, ei kokoajan, esim jos ajoin 60km/h ni välillä näytti 20 ja välillä 70, ja sitte ei toiminu ollenkaa.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 26.8.2012 23:30

todennäköisesti nyt päädytään kaverin kanssa kokeilemaan kans tota sytytysmodia huomenna:D toivottavasti vaan löytyy sellane sopiva viila, ettei kuse toi homma...
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 27.8.2012 0:03

no perkele minähä oon eka kuka tuon tekee perhana!! eikun tekemään! :DD Ja kärsii seuraukset
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 27.8.2012 0:05

siis menitkö nyt yöllä alottaa ton duunin?:DDD ja et oo eka koska nettimotossa myynnissä jo yksi tälläisen modin kokenut yzäri :D

E: onko mahdollista korvata/korjata se kopantiiviste esim ruuvilukitteella jos sen sattuu rikkomaan irrottaessa?:o ja jos ei lukitteella niin voiko jollain muulla?

E2: tuon ohjeenhan voisi melkeinpä tietopankkiinkin tunkea jos sattuu toimimaan vielä minulla ja jalkapyörällä? sanokaa suoraan jos ei kannata mielestänne voi muuten tämäkin olla osasyy mäntien nopeammalle kulumiselle sen laihan seoksen kanssa, tai ainakin koulussa opetettu että myöhäinen sytytys luo painetta männälle väärällä tavalla ja saattaa kuluttaa sitä
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 27.8.2012 0:26

joo mul o nytte toi koppa tossa näppäinte edessä ja suunnittelen :D jokseenkin epäilyttävää tää touhu. En oo menos huome kouluun niin ei tässä väliä vaik meneekin myöhään :D
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 27.8.2012 0:32

Jos se tiiviste on paperia niin tiivisteliima tai tiivistepaperiarkista leikattu kelpaa, ja jos o-rengas ni sitte joutuu vaihtamaan tai saattaa se tiivisteliima siinäkin auttaa.

Ja kyllä sä varmaan jalkapyörä ainakin ekan wr:n modannut suomalainen olet.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa