Daelim Roadwin 125

beyerdynamic
Liittynyt:
30.1.2006 22:26

ViestiKirjoittanut beyerdynamic » 14.3.2007 23:31

Oisko jollain jotain pikku vinkkejä miten sais pienellä vaivalla ja pikku rahalla vähän tehoja irti ja mistä mahtais saada tilattua jotain teho putkia
JMstyles
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
8.7.2004 13:11

ViestiKirjoittanut JMstyles » 15.3.2007 13:24

JMstyles kirjoitti:pari hyvee linkkiä ja vinkkiä RW:tä koskien:

ilmanputsari modaus
kaveriksi modaukselle suositellaan 110 kokoista pääsuutinta. vaihtoehtoisesti 115.
Myös voi kokeilla K&N filtteriä RC-2290.
Hinta noin 60¤

pakokaasunkierron modaus
liittyy euro* normeihin tai vastaavaa. Itse olen tuon tehnyt.

turbo kitin putki ihan nätin näkönen ;)


varaosia PALJON pyörään

Itse modasin omaa ilmanputsari hieman.
Ilmanotto "tötterössä" joka menee koteloon. Siinä on kolme reikää joista se ottaa ilmaa.
Otin siitä puukolla ne "välirimat" pois ja hion leikkauskohdat tasaisiksi. havainnollistus
Eli tämän hyöty siinä että enemmän virtaus pinta-alaa.
Myös tänään hain 102 ja 110 kokoiset pääsuuttimet.
Huomenna niiden kokeilu edessä.

Kaasaria olen sen verran säätänyt että seosruuvia olen puolenkierrosta löysännyt sekä neulan olen laittanut kolmanteen loveen.
Auttoi kiihtyvyyteen.
Jos ei toimi neula kolmannessa lovessa niin takasin tokaan loveen.

Myös Kaasarin ja kannen välisessä liitoksessa saattaa olla mahdollinen kuristus


myös oikein mitotetulla putkella saa puhtia. topspeed-softtalla saa putken laskettua näppärästi;)
beyerdynamic
Liittynyt:
30.1.2006 22:26

ViestiKirjoittanut beyerdynamic » 15.3.2007 18:11

Nyt on Powerifilsu ja putki on tyhjennetty ja isompi änkkä. mitenkä seosruuvin pitää olla jos laitan 110 suuttimen
JMstyles
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
8.7.2004 13:11

ViestiKirjoittanut JMstyles » 15.3.2007 18:37

ideana se että kun väännät kaasun pohjaan ja päästät sen niin putkessa ei pitäisi poksahdella. jos poksahtaa niin laita tiukammella.
Väännä kaasutteluen välillä seosruuvia noin 1/4 kierrosta ja kokeilet taas. Ite säädin tuolla lailla ja hyvin pelittää. aluksi voisit koittaa avata sitä noin 1/2 kierroksella, vakio asetus on 2,1/8 kierrosta.
jos on seosmittari tai vastaava niin seos aikalailla optimissaan on 14:1, korjatkoon joku jos toistamieltä on :P

E. suosittelen myös kokeilemaan 15p eturatasta. ite pääsin 110km/h ja kierrokset oli noin 9 500.
Tärisee vähemmän ja matkaa mukavempi ajaa kun ei tarvi huudattaa kokoaikaa. katso tämä
beyerdynamic
Liittynyt:
30.1.2006 22:26

ViestiKirjoittanut beyerdynamic » 15.3.2007 20:40

Katsotaan. näil ohjeil pitäis päästä alkuu. ootko ite tehny noi jutun pyörään. paljon sulla suurinpiirtein kulkee tuo
JMstyles
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
8.7.2004 13:11

ViestiKirjoittanut JMstyles » 15.3.2007 22:14

Itellä on putkiväänentty 1½" putkesta, siinä jatkeena autonvaimennin.
Imupoullella on modattu ilmanputsaria virtaavammaksi sekä säädetty kaasari kohdilleen.
Myös pakokaasun kierto järjestelmän olen tukkinut (aka EGR)

Näillä pyörä kiihtyy paremmin ja ottaa huippuja lisää.
itsellä pyörä menee noin 120km/h, kunhan ei vastaan tuule ja on tasainen tie. Suhteellisen hyvin se ottaa aina sen 110km/h. Kaasarin säädöt ovat melkeen avain nopeuteen ja kiihtyvyyteen.
ohjeet egr:n poistoon

daelim forum englanniksi, paljon hyvää ja hyödyllistä tietoa
Nesaja
Pyörä:
Z750
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
18.9.2005 19:42

ViestiKirjoittanut Nesaja » 15.3.2007 22:34

itsellä on kyseinen pyörä. 4500 km takana, ei mitään itse pyörään liittyviä vikoja vilkkureleen kärähtämistä lukuunottamatta, ja sitä että pyörä oli maanantaituote ja ohjauslaakeri oli löysällä, mut molemmat meni takuuseen. Minä idiootti se vaan menin naulaan ajamaan..

Mutta tosiaan. Loistava pyörä ollut tähän asti, alussa vaan tärinä häiritsi 8000+ kierroksilla.
JMstyles
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
8.7.2004 13:11

ViestiKirjoittanut JMstyles » 15.3.2007 22:38

Nesaja kirjoitti:Mutta tosiaan. Loistava pyörä ollut tähän asti, alussa vaan tärinä häiritsi 8000+ kierroksilla.


Suosittelen omakohtaisella kokemuksella eteen 15p ratasta, kone ei huuda niin paljoa, kiihtyvyys ei laske paljoa.
Menee sen 100 vähemmillä kierroksilla eli vie vähemmän bensaa ja kädet ei puudu tärin'n takia ja ratas vain 6¤ :P
beyerdynamic
Liittynyt:
30.1.2006 22:26

ViestiKirjoittanut beyerdynamic » 16.3.2007 12:30

Mulla ei pyörässä ole kun putki tyhjä ja myöskin auton änkkä ja toi pakokaasun kierto tukittu ja isompi läski takana. mittariin olen saanut 130km/h
beyerdynamic
Liittynyt:
30.1.2006 22:26

ViestiKirjoittanut beyerdynamic » 16.3.2007 18:59

oliko sulla toi Turbokitin putki jmstyles
JMstyles
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
8.7.2004 13:11

ViestiKirjoittanut JMstyles » 16.3.2007 21:48

Ei ol, ite väännetty putki siin on.
1½" kokosta se on. Kesällä teetän viel toisen putken joka on laskettu topspeed softalla. Saan vähä tarkemmat mitat ja saan tehoalueen mieleiseksi.
Tupla putkiin on myös tullut pieni himo, kaksi auton pönttöä jalkatappien takaa :)
beyerdynamic
Liittynyt:
30.1.2006 22:26

ViestiKirjoittanut beyerdynamic » 17.3.2007 19:03

mistä ton topspeed softan sais
JMstyles
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
8.7.2004 13:11

ViestiKirjoittanut JMstyles » 17.3.2007 21:30

Tuosta sen saa impattua, klik klik
Kuva
Tuossa nuo imu-ja pakoaukkojen ajoitukset myös samaan syssyyn;)
wertty
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
9.4.2005 18:58

ViestiKirjoittanut wertty » 17.3.2007 22:58

ootko mistä noi ajoitukset saanu?
JMstyles
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
8.7.2004 13:11

ViestiKirjoittanut JMstyles » 17.3.2007 23:59

wertty kirjoitti:ootko mistä noi ajoitukset saanu?


internetin ihmeellisestä maailmasta, tuossa linkki